StÀll dig i hörnet bakom katedernInte skulle vÀl jag??
KĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂP
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
StÀll dig i hörnet bakom katedernInte skulle vÀl jag??
KĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂP
slÀng dig i vÀggen HulkenFy fan, den dÀr Àr ju radioaktiv! HÄll dig borta frÄn flygplatser, du kan ju bli klassad som terrorist!
Mjölkning strax, fasen ocksÄ idag gÄr tankarna igen borde sÀlja lite klockor . jag behöver inget annat Àn denna titanare. mudmastern pallar inte mer Àn denna, metall Àr ju starkare Àn plast gummi right?
Jo jag tÀnkte mer hÄlla om man kör över den med traktorn typ.. Repor finns ju ÀndÄ redan. Gummi/plast kan ju smulas och spricka. Titan Àr ju titan. Denna Àr exakt lika lÀttavlÀst och tydlig som MM men dubbelt sÄ bekvÀm.Den och MM Àr vÀll en trevlig duo!
Jag försökte tĂ€nka trio men köpte Ă€nnu en G och försöker finna utrymme för din jag frĂ„gat om med Men lite svĂ„rt sĂ€lja med, tĂ€nkte först jag flippar kingen istĂ€llet men sĂ„ âden kostar ju baraâŠâ och âĂ€ndĂ„ coolâ. Vill inte ha sĂ„ mĂ„nga klockor men lĂ€tt det blir sĂ„. Ăven icke G, de jag Ă€ger dĂ€r kostar liksom lite mer Ă€n en tusing typ ihop och rĂ€tt udda sĂ„ dumt sĂ€lja.
Edit: jag tĂ€nker alltid tvĂ€rtom, resin Ă€r starkare Ă€n metall men tror nog du har rĂ€tt Ă€ven fast resin Ă€r mer âtĂ„ligâ mot mĂ€rken gissar jag
Jag var i samma sits som dig och sÄlde av mycket. NÀr jag har sett bilder frÄn förr pÄ mig med mina numer sÄlda klockor sÄ har jag ibland kÀnt ett sting i bröstet, bl a nÀr jag sÄg min gamla orangea B&R som jag köpte till mig sjÀlv i 40-Ärs present. Andra klockor som har gett mig bekymmer saknar jag inte, t ex min MM300 eller en sÄdan MR-G som du har sprutat mjölk pÄ idag. Jag köpte min graal som alltid hade legat i bakhuvudet och malt, en Sinn UX men den fÄr tyvÀrr inte sÄ mycket handledstid lÀngre. Hetsen har ÀndÄ avtagit lite och det Àr skönt men sÄklart lite trÄkigt att man inte ens kommer i nÀrheten av storfrÀsarna hÀr inne!Mjölkning strax, fasen ocksÄ idag gÄr tankarna igen borde sÀlja lite klockor . jag behöver inget annat Àn denna titanare. mudmastern pallar inte mer Àn denna, metall Àr ju starkare Àn plast gummi right?
Jo jag tÀnkte mer hÄlla om man kör över den med traktorn typ.. Repor finns ju ÀndÄ redan. Gummi/plast kan ju smulas och spricka. Titan Àr ju titan. Denna Àr exakt lika lÀttavlÀst och tydlig som MM men dubbelt sÄ bekvÀm.
Kanske vore sunt att minska ner antalet ett tag man kan ju alltid ÄtervÀnda igen om lust finnes. Man ska inte ha fler Àn va man vill anvÀnda.
Har ju levt i ett stÀndigt sökande lÀnge nu, varje gÄng man köpt en klocka har man sökt efter mer, men nu har den kÀnslan försvunnit, rÀtt skönt ÀndÄ
Lite sÄ Àr det... "Fet-square" kan man kalla den ocksÄ.King Àr som en G-Shock 5600 pÄ steroider
Egentligen raka motsatserna till varandra de tvÄ kallelsenamnenLite sÄ Àr det... "Fet-square" kan man kalla den ocksÄ.
Möjligt... Jag gillar inte de dÀr 4-kanterna överhuvudtaget, har prövat DW 5600 "orginal Shocken" och en negativ King och bÄda har vandrat vidare.Egentligen raka motsatserna till varandra de tvÄ kallelsenamnen
Bra bredd i den samlingen! Finns flera tÀnkbara lösningar pÄ problemet! Köp en stor lÄda till eller flera smÄ, alt ett vitrinskÄp...SlÀppte ivÀg en 1000 igÄr. Men fortfarande inte riktigt plats till alla.
Möjligt... Jag gillar inte de dÀr 4-kanterna överhuvudtaget, har prövat DW 5600 "orginal Shocken" och en negativ King och bÄda har vandrat vidare.
DW 5600 kÀndes för gammal (vilket den ju ocksÄ Àr...) och knapparna va skitjobbiga att jobba med. Trodde t.o.m att den försÀnka knappen va kass dÄ jag inte lyckades manövrera den alls. Fick sedan omtalat att den ska va sÄn och att jag har för tjocka fingrar och va tvungen att anvÀnda en Àtpinne av trÀ för att lyckades stÀlla den!Lite samma för mig, fÄr dock jÀmnt för mig jag gillar squares men oftast inte nÀr de sitter pÄ handleden. Men trevliga pÄ bild!
King dÀremot gillar jag estetiskt, Àr ju mest storleken. Den i lite större Àn square vore nÄgot
SlÀppte ivÀg en 1000 igÄr. Men fortfarande inte riktigt plats till alla.
Kom o köpFinns flera modeller dÀr jag skulle vilja ha!
Varför gav MRG dej bekymmer? Jag kan kĂ€nna de gĂ„nger klockor ger mig bekymmer Ă€r nĂ€r man inte vĂ„gar anvĂ€nda dom eller nĂ€r dom rent praktiskt inte Ă€r bra. Tex har jag svĂ„rt för negativa displayer dĂ„ jag tex vill kolla va klockan Ă€r och man inte ser. Klockor som jag anvĂ€nder fullt ut Ăr de klockor som jag mentalt har bestĂ€mt mig för att anvĂ€nda En MRG som jag skulle bara ha till fint skulle bli en bekymmersklocka, eller rĂ€ttare sagt sĂ„ Ă€r det jag som dĂ„ blir bekymmer som kanske inte vĂ„gar anvĂ€nda den. Har haft flertalet sĂ„na klockor och de ger minst glĂ€dje. Den hĂ€r klockan kan jag i alla olika ljus alltid kunna avlĂ€sa tiden, sĂ„dant Ă€r viktigt för mig. Analoga klockor kommer alltid vara mer praktiska för mig till att avlĂ€sa tid Ă€n Digital, man har lume pĂ„ visarna och index, man behöver varken vrida eller trycka pĂ„ knapp för att fĂ„ det aktiverat. Jag gillar ju lĂ€nk vĂ€ldigt bra ocksĂ„ speciellt i jobbet, kĂ€nns som det Ă€r lĂ€ttare och enklare att hĂ„lla det frĂ€scht.Jag var i samma sits som dig och sĂ„lde av mycket. NĂ€r jag har sett bilder frĂ„n förr pĂ„ mig med mina numer sĂ„lda klockor sĂ„ har jag ibland kĂ€nt ett sting i bröstet, bl a nĂ€r jag sĂ„g min gamla orangea B&R som jag köpte till mig sjĂ€lv i 40-Ă„rs present. Andra klockor som har gett mig bekymmer saknar jag inte, t ex min MM300 eller en sĂ„dan MR-G som du har sprutat mjölk pĂ„ idag. Jag köpte min graal som alltid hade legat i bakhuvudet och malt, en Sinn UX men den fĂ„r tyvĂ€rr inte sĂ„ mycket handledstid lĂ€ngre. Hetsen har Ă€ndĂ„ avtagit lite och det Ă€r skönt men sĂ„klart lite trĂ„kigt att man inte ens kommer i nĂ€rheten av storfrĂ€sarna hĂ€r inne!
Har du redan kommit till resterna pÄ julbordet?? har jag missat nÄgot eller ligger du nÄgra steg före?
Smaskens, stekt julskinka med hemmagjort potatismos och lingonsylt. Riktiga barndomsminnen frÄn nÀr resterna skulle anvÀndas och alla tröttnat pÄ julmat nÀr man var liten.
NedrĂ€kningen funkade inte som den skulle sĂ„ den var borta pĂ„ service ett tag tyvĂ€rr.Varför gav MRG dej bekymmer? Jag kan kĂ€nna de gĂ„nger klockor ger mig bekymmer Ă€r nĂ€r man inte vĂ„gar anvĂ€nda dom eller nĂ€r dom rent praktiskt inte Ă€r bra. Tex har jag svĂ„rt för negativa displayer dĂ„ jag tex vill kolla va klockan Ă€r och man inte ser. Klockor som jag anvĂ€nder fullt ut Ăr de klockor som jag mentalt har bestĂ€mt mig för att anvĂ€nda En MRG som jag skulle bara ha till fint skulle bli en bekymmersklocka, eller rĂ€ttare sagt sĂ„ Ă€r det jag som dĂ„ blir bekymmer som kanske inte vĂ„gar anvĂ€nda den. Har haft flertalet sĂ„na klockor och de ger minst glĂ€dje. Den hĂ€r klockan kan jag i alla olika ljus alltid kunna avlĂ€sa tiden, sĂ„dant Ă€r viktigt för mig. Analoga klockor kommer alltid vara mer praktiska för mig till att avlĂ€sa tid Ă€n Digital, man har lume pĂ„ visarna och index, man behöver varken vrida eller trycka pĂ„ knapp för att fĂ„ det aktiverat. Jag gillar ju lĂ€nk vĂ€ldigt bra ocksĂ„ speciellt i jobbet, kĂ€nns som det Ă€r lĂ€ttare och enklare att hĂ„lla det frĂ€scht.
Men anvÀnder man funktioner ofta sÄsom tidtagning flera olika alarm mm dÄ Àr ju en digital att föredra, Gwg 2000 har ju bÄde analog och digital och de blir ju en riktig multiklocka pÄ sÄ vis jag gillar mudmasters vÀldigt mycket ocksÄ. De Àr ju vÀldigt hÀftigt med massa funktioner ocksÄ
Mr-g n funkar dock till födelsedagsbjudningen och till ,jobbet ocksÄ den blir vÀldigt mÄngsidig. En gwg 2000 till kostym nÀ de gÄr bort
...förra Ärets rester?Har du redan kommit till resterna pÄ julbordet?? har jag missat nÄgot eller ligger du nÄgra steg före?
Ha ha nej, jag gjorde en tidig julskinka med min dotter som tycker det Àr kul. Jag tycker denna rÀtt Àr mycket godare Àn att Àta den pÄ klassiskt sÀttHar du redan kommit till resterna pÄ julbordet?? har jag missat nÄgot eller ligger du nÄgra steg före?