• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

RĂ„kade visst bli en kvĂ€llstrippellume😁
IMG_20221209_220311.jpg

Totalt 9600G 😉

Kul att det erbjuds metall- eller resinbezel.
Jag skulle ju helst vilja ha en "basic"-variant med bara TS, MB6 och sÄn fancy MIP(?) display. Men det dÀr Àr en vÀldigt bra början.

Förresten, Ă€mnar Casio överge benĂ€mningen "Tough Solar" och byta till "Solar Powered"? đŸ€”
Enligt Casio sÄ Àr Solar-powered samma som Tough solar.
Screenshot_2022-12-09-23-16-41-24_df198e732186825c8df26e3c5a10d7cd.jpg

Ja, tÀnkte mer att dom ev. funderar pÄ att fasa ut just den termen "Tough Solar". PÄ produktbilderna dÀr sÄ stÄr det "Solar Powered" pÄ tavlan. Det Àr första gÄngen vi ser det pÄ en G-Shock antar jag (ist för "Tough Solar").

FörstÄs bara olika termer som "betyder samma sak".

God morgon trÄden
Mjölkar pÄ för fullt, Mr-g idag ocksÄ men min andra. Den Àr grymt bekvÀm.
Har frpnomedigĂ„r bestĂ€mt att ta hjĂ€lp med kost och trĂ€ning för att nĂ„ en nivĂ„ högre Ă€n innan, spĂ€nnande. SĂ„hĂ€r ser en mr-g fullsize ut pĂ„ en hobbytrĂ€nande bonde. 17 cm handled men lite maffigare underarmar jĂ€mför om jag inte skulle varken jobbat med detta eller trĂ€nat, det Ă€r helheten som avgör sĂ„ jag tĂ€nker fortsĂ€tta bĂ€ra stora klockor 😊👍
DSC_9719.JPG
DSC_9721.JPG

Kul att det erbjuds metall- eller resinbezel.
Jag skulle ju helst vilja ha en "basic"-variant med bara TS, MB6 och sÄn fancy MIP(?) display. Men det dÀr Àr en vÀldigt bra början.

Förresten, Ă€mnar Casio överge benĂ€mningen "Tough Solar" och byta till "Solar Powered"? đŸ€”

SÄg pÄ Reddit att nÄgon nÀmnde att kontot som la upp bilden var fÀrsk, sÄ risken var relativt stor att den kunde vara fake, mÄnga kommentarer tyckte att den sÄg fake ut... Jag hoppas att det blir en sÄdan modell med solar, men fÄr vÀl vÀnta och se helt enkelt :)

Exakt hur mĂ„nga försök tog det hĂ€r? 😆
Kanske kan ordna en tĂ€vling, hur mĂ„ng lume-shot hinner du fĂ„ i en och samma bild. 😁
Tog 3-4bilder.. NĂ„n till borde gĂ„ att fĂ„ med samtidigt.. 😁
Hur lyckades du fota alla med lumen pĂ„? đŸ€”
Autolight ;)
Troligen tvingade han @Roosterwife att trycka pÄ minst 2 klockor
Hon hade redan tröttnat pĂ„ mig och gĂ„tt o lagt sig 😁

Nu sĂ„ hĂ€r i dessa juletider sĂ„ tĂ€nkte jag och @Roosterwife ha ett litet 🧑‍🎄JULLOTTERIđŸ€¶ för trĂ„dens deltagare, gamla som nya:D
Det som stÄr pÄ spel Àr en av Roosterwifes tomtar.
För att delta i lotteriet sÄ vill vi att Du tar en bild pÄ en G-shock tillsammans med en tomte + att tagga mig och Roosterwife i inlÀgget nÀr du postar bilden hÀr i trÄden.
Efter det kommer vi dra en lycklig vinnare bland dom som lagt upp bild:D
Ni har till kl 18.00 imorgon söndag 11/12 pÄ er att vara med. Kl 19 kommer vi sen presentera vinnaren.

Tomten ni har chans att vinna Àr den hÀr lille rackaren:)
(5610an stannar hos mig;))
IMG_20221210_082602.jpg

Ja, tÀnkte mer att dom ev. funderar pÄ att fasa ut just den termen "Tough Solar". PÄ produktbilderna dÀr sÄ stÄr det "Solar Powered" pÄ tavlan. Det Àr första gÄngen vi ser det pÄ en G-Shock antar jag (ist för "Tough Solar").

FörstÄs bara olika termer som "betyder samma sak".
GBD-H1000 har SP pÄ tavlan.. :)
IMG_20221206_074607.jpg

God morgon trÄden
Har frpnomedigĂ„r bestĂ€mt att ta hjĂ€lp med kost och trĂ€ning för att nĂ„ en nivĂ„ högre Ă€n innan, spĂ€nnande. SĂ„hĂ€r ser en mr-g fullsize ut pĂ„ en hobbytrĂ€nande bonde. 17 cm handled men lite maffigare underarmar jĂ€mför om jag inte skulle varken jobbat med detta eller trĂ€nat, det Ă€r helheten som avgör sĂ„ jag tĂ€nker fortsĂ€tta bĂ€ra stora klockor 😊👍
DSC_9719.JPG
DSC_9721.JPG

Ser bra ut tycker jag, inte stor direkt. I kontrast till min samma handledsmĂ„tt men inte mkt muskler lĂ€ngre pĂ„ underarmen 🙈 Borde ta tag i trĂ€ning och kötta pĂ„ men motivationen senaste nio Ă„ren den Ă€r ju 0 😂
496BC35C-7219-4215-8CF7-8638C73C6665.jpeg

Edit: men ibland fĂ„r det estetiska pĂ„ klockan gĂ„ före storlek, Ă€ndĂ„ bara en klocka vilket andra (utanför denna) trĂ„d lĂ€tt glömmer 🙈

God morgon trÄden
DSC_9719.JPG
DSC_9721.JPG
SlÀpp ut fisen du hÄller inne.
Sitter grymt pĂ„ dig klockan alltsĂ„ đŸ’ȘđŸ»

Tillbaka
Topp