• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Har nÄgon bestÀllt frÄn denna sidan?
Stor UK ÄterförsÀljare, om Àn kanske grÄhandlare. Men Àr de pÄlitliga?
42ED8893-8504-400E-A21C-35D924A64EAD.jpeg
Inte första gÄngen jag sett stÄl-varianterna ligga gott och vÀl under 5 papp nya (iofs alltid internationellt), kanske inte blev nÄgon vidare sÀljsuccé i lÀngden?

Den hÀr Àr inte stenhÄrd utan stÄlhÄrd... GST-B100D... men stor som Star Trek Voyager :snaphappy:
Den Àr sÄ jÀvla lÀcker att Àven jag som Àr anti-stÄlis funderar pÄ att skaffa... datorflÀkten fÄr man ju pÄ köpet :p

67E9C482-ABB8-44E4-AF8E-DDCFDF94F378.jpeg

Den Àr sjyst men lite stor imho. Den svarta med safir o kolfiber Àr riktig ball. Som jag skrivit en del sÄ föredrar jag midsizemodellerna i gst-w300 serien mer.
Har sneglat pÄ GSTS310 som Àr en bÀttre storlek men jag gillar inte de digitala siffrorna das 80 talet. Casio borde verkligen göra en uppryckning dÀr!

Nej, nej, nej... det Àr den stora besten som Àr helt visuellt överlÀgsen och markerar sitt revir blad alla andra i rummet...
Den mindre Àr samma klocka som Gwg-100, bara med metallbezeln.

Haha, nÀr de skrev manualen till Gst-b100d sÄ glömde de sÀkert att skriva ett litet tillÀgg:

”Vid misstĂ€nkt hot eller rĂ„n, ta av klockan, hĂ„ll den hĂ„rt i armbandet och slĂ„ andgriparen sĂ„ in i helvete sĂ„ fan fĂ„r G-Shock ingraverat i pannan = solklart fall av sjĂ€lvförsvar !!! :D

Senast Àndrad:

Jag Àr helnöjd med min i "guld" iaf.
Är sugen pĂ„ den nya jag la upp bild pĂ„ lĂ€ngre upp med svart stĂ„lbezel och gröna cordurabandet. Ser ut som det blir bestĂ€lla frĂ„n Asien om man vill ha med multibandfunktionen.
Cordura finns till alla g-steel o Àr riktigt nice alternativ till gummi o lÀnk.
Tycker den hÀr Àr riktigt sjyst. StÄr högt pÄ villha listan just nu pÄ delad förstaplats med rangeman.
Gst-w330ac-3ajf
s-l400.jpg

Senast Àndrad:
Nej, det Àr för mÄnga G-Shocks. MÄste köpa minst 15 i taget (vilket jag inte vill) om man inte ska vilja ha den/de andra i stÀllet. Och sÄ blir det ingen alls av det för det Àr för mÄnga att vÀlja mellan...

NÀr vi ÀndÄ Àr igÄng o diskuterar stora stÄl G-shocks.
NĂ„gon som har testat de nyare MTG?
De Àr snÀppet mindre i diametern Àn gst b100. Har för mig det skiljer 2 mm, MTG Àr 51,7 mm och B100 mÀter 53, 8 mm.
Sen klart det skiljer en aning i pris pÄ de olika modellerna.
MTG-B1000-1AER.png

Grymt frÀsch. Jag gillar konstrasten mellan fyrkantigt och runt.

Ja lite udda men trevlig, svÄrt klaga för priset jag gav :) Skulle dock vara trevligt hitta en vit bezel eller röda bandet frÄn jubileumsmodellerna men verkar svÄrare Àn hitta delar till square...

Edit: hitta en vit bezel att bestÀlla till en början iaf :)

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp