Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
JĂ€rkligt snygg! Ăr den grĂ„ eller vit?Blir för enformigt med bara Ă€pple.
![]()
Mer vit Ă€n grĂ„ men lite grĂ„ trots allt:JĂ€rkligt snygg! Ăr den grĂ„ eller vit?
De börjar vĂ€xa pĂ„ mig ocksĂ„! Har bestĂ€llt en King of G - Ă€r dock lite orolig för storleken.MyskvĂ€ll med GOT S3/E10, en B&J, en Darth, en MM, en B&R och en King of G-Shock. Jag försöker förstĂ„ vad det Ă€r med G-Shock som tilltalar mig sĂ„ mycket. Ofta föredrar jag att bĂ€ra en Casio framför en âriktigâ klocka. Kanske mĂ„ste jag köpa en Rangeman för att förstĂ„?
![]()
Du tycks ju redan ha förstĂ„ttMyskvĂ€ll med GOT S3/E10, en B&J, en Darth, en MM, en B&R och en King of G-Shock. Jag försöker förstĂ„ vad det Ă€r med G-Shock som tilltalar mig sĂ„ mycket. Ofta föredrar jag att bĂ€ra en Casio framför en âriktigâ klocka. Kanske mĂ„ste jag köpa en Rangeman för att förstĂ„?
![]()
Rangeman kan jag nog helt sĂ€kert sĂ€ga att den bara passar pĂ„ andra rangemans. Den har speciella luggar!Ăr det nĂ„gon som vet om armbandet pĂ„ GA1100 klockorna passar pĂ„ nĂ„gon annan G Shock modell? Alternativ om armbandet pĂ„ GW-9400 passar nĂ„n annan modell?
Det gÄr fint! Jag brukar visserligen bÀra min King of G pÄ jobbet utanpÄ klÀderna men pÄ min 16.5 cm handled sitter den riktigt bekvÀmt med endast 15 mm flÀrp förbi keepern. Du kommer bli nöjd!De börjar vÀxa pÄ mig ocksÄ! Har bestÀllt en King of G - Àr dock lite orolig för storleken.
DÀr Àr jag helt enig! Fantastiskt skönt att inte behöva fundera pÄ repor osv, oavsett om det Àr deskdives eller dÀckbyte pÄ bilenDu tycks ju redan ha förstÄtt
Jag tror det Àr att man inspireras till att göra mer Àventyrliga saker i allmÀnhet om man har en klocka som tÄl det och att det Àr nÄgot med den livsstilen som lockar!
Ofta föredrar jag att bĂ€ra en Casio framför en âriktigâ klocka. Kanske mĂ„ste jag köpa en Rangeman för att förstĂ„?
![]()
Jupp, det har du rÀtt i! Jag Àr typen som föredrar en Defender framför en Porsche. NÀr andra tycker att Casioklockor och G-Shock Àr fula sÄ tycker jag att de Àr coola (förutom nÀstan alla metallvarianter av G-Shock och Àven Protrekserien). Men det finns tydliga undantag, jag fick t ex testa en GPW-2000 Gravitymaster pÄ en passaround och det var tamigfan den sÀmsta klocka jag testat. Den hade mÄnga funktioner som var fina pÄ pappret men helt omöjliga att anvÀnda. En riktig besvikelse! Med det sagt mÄste funktionerna pÄ klockan vara klanderfria och Àven standalone. DÀrför undrar jag om jag t ex skulle gilla den nya Rangeman som behöver synka mot mobilen hela tiden för att ha full funktionalitet. För att knyta ihop sÀcken, en G-Shock finns dÀr tillgÀnglig i alla situationer utan att man Àr rÀdd att den ska ta skada. DÀrför gillar jag mina G-Shocks! Skönt att jag fick lösa upp den gordiska knuten ikvÀll!!!Du tycks ju redan ha förstÄtt
Jag tror det Àr att man inspireras till att göra mer Àventyrliga saker i allmÀnhet om man har en klocka som tÄl det och att det Àr nÄgot med den livsstilen som lockar!
Tack!KÀnns som att du Àr förbi det största hindret i om du ser dem som riktiga klockor, vilket de Àr. Digitala ur Àr en stor del av historien och G-shock en revolutionerade del av armbandsur, inte minst för arbete och fritid
Fantastisk B&R dykare med!
Bra tÀnkt!Hittade nÄgra lÄdavdelare i garderoben... de blev direkt förÀlskade i Super Glue
![]()
![]()
![]()
Schysst solstol!Hittade nÄgra lÄdavdelare i garderoben... de blev direkt förÀlskade i Super Glue
![]()
![]()
![]()
Tack för tipset! Jag slog till pÄ en RangemanLitet tips: SÄg att klockor.nu har rea pÄ ett gÀng G-Shocks, bl.a Sneaker freaker collaben pÄ 20% och Rangeman GW-9400 pÄ 25%!
Snyggt! Jag blev dock lite förvirrad, dÄ de sjÀlva skrivit den som en Mud!Tack för tipset! Jag slog till pÄ en Rangeman![]()
MyskvĂ€ll med GOT S3/E10, en B&J, en Darth, en MM, en B&R och en King of G-Shock. Jag försöker förstĂ„ vad det Ă€r med G-Shock som tilltalar mig sĂ„ mycket. Ofta föredrar jag att bĂ€ra en Casio framför en âriktigâ klocka. Kanske mĂ„ste jag köpa en Rangeman för att förstĂ„?
![]()
Javisst. Men det Àr nÄgot med att vÄga erkÀnna detta för sig sjÀlv som hÄller tillbaka för mÄnga inbitna klocknördar. De flesta som lÀser denna trÄden har dock kapitulerat, svalt stoltheten och tagit klivet över pÄ andra sidan.Som andra redan nÀmnt, lockar G-shocken kanske fram Àventyrslustan inom en. Och kanske pojken inom en?
I mitt fall Àr det nog det sistnÀmnda. Jag Àr inte Àventyrlig för fem öre, blev inte heller det efter att ha köpt nÄgra G-shocks.
Men pojkvaskern i mig vaknade till liv pÄ ett sÀtt som ingen annan klocka kunnat göra.
AlltsÄ begreppet "toolwatch" fick ju en helt annan innebörd nÀr jag fick hem min första G-Shock!Javisst. Men det Àr nÄgot med att vÄga erkÀnna detta för sig sjÀlv som hÄller tillbaka för mÄnga inbitna klocknördar. De flesta som lÀser denna trÄden har dock kapitulerat, svalt stoltheten och tagit klivet över pÄ andra sidan.