• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

FullmÄne ikvÀll 

D4556F9F-1929-4A30-A280-B40CA57E6558.jpeg

Just det, jag var tvungen att dubbelkolla min G-Lide nu ✅
5ADCC35C-A177-4175-895F-AB0FB5801A25.jpeg
Försökte kolla pÄ min frogman (analog) men hade ingen plats angiven, nu har inte jag mÄn-fas men hade varit kul ÀndÄ om lÄg/högvatten Àr korrekt. Finns det nÄgon hemsida som Àr bra, och dÀr man kan se tiden dÄ det Àr korrekt lÄg/hög vatten?

Kunde inte gÄ vidare utan att ange tiden sÄ jag bara tog nÄgot :/

1000001538.png

Jaha, jag trodde g-shockers var rĂ„barkade sĂ€llar hela bunten? đŸ€”
😘

Inte hela bunten. Det Àr ganska mycket geografiskt betingat.

Sydsvensken nÀr termometern visar -2C:
đŸ„¶ " - HjĂ€lp! Minusgrader ute!"
PÀlsar pÄ sig med tÀckbyxa och jacka och mössa med öronlappar, men undviker helst att gÄ ut i onödan.

Norrbottningen nÀr termometern visar -20C:
😎 " - Tro minsann att sommarn Ă€r över. He pörja pli taks för lĂ„ngĂ€rmat nĂ€r man sitt pĂ„ uteplatsen och drick morronkaffet!"
SommarklÀderna sÀtts undan för sÀsongen.

Försökte kolla pÄ min frogman (analog) men hade ingen plats angiven, nu har inte jag mÄn-fas men hade varit kul ÀndÄ om lÄg/högvatten Àr korrekt. Finns det nÄgon hemsida som Àr bra, och dÀr man kan se tiden dÄ det Àr korrekt lÄg/hög vatten?

1000001538.png
- Vi har inget tidvatten i Sverige, det nĂ„r inte in i Östersjön.

1000001538.png
Testa den hÀr sidan: https://www.tide-forecast.com. Högvatten hÀr i Stockholm var tydligen kl 5.02 imorse. Hela 3 cm :)

Testa den hÀr sidan: https://www.tide-forecast.com. Högvatten hÀr i Stockholm var tydligen kl 5.02 imorse. Hela 3 cm :)
De finns ju tvĂ„ högvatten och tvĂ„ lĂ„gvatten, ska man alltid skiva första högvatten & sen Ă€r klockan "korrekt" i framtiden, eller Ă€r det nĂ„got man behöver korrigera varje mĂ„nad? Bara av nyfikenhet sĂ„ man vet hur man ska/bör göra nĂ€r en eventuellt ny klock införskaffas sĂ„ slipper man frĂ„ga igen 😅

Ja den var fin fast...svart 😬
Den rosa du visade innan med extra allt (solar Àr prio 1)och jag hade huggt som en kobra.
Tack för tips Ă€ndĂ„! 😊
Lite mindre skrikig, men grymt lĂ€cker i fĂ€rgerna 👍

Tillbaka
Topp