• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

NÄgon aom har nÄ bra tips pÄ mjukt band till en GM-6900SCM-1, bandet Àr rÀtt hÄrt och kan va lite obekvÀmt. Antar att de flesta 6900 banden borde passa Àven pÄ stÄl varianterna? De svÄra Àr nog att hitta en fÀrg som matchar bra.
Arkiv bild som ref.
IMG_20220131_095206.jpg

NÄgon aom har nÄ bra tips pÄ mjukt band till en GM-6900SCM-1, bandet Àr rÀtt hÄrt och kan va lite obekvÀmt. Antar att de flesta 6900 banden borde passa Àven pÄ stÄl varianterna? De svÄra Àr nog att hitta en fÀrg som matchar bra.
Arkiv bild som ref.
IMG_20220131_095206.jpg
Grym bild, den dĂ€r va jĂ€kligt trevlig och ni som vet att jag inte brukar digga 6900. Men camo och pĂ„ en riktig hantverkarstark handled sĂ„ gjorde de sig riktigt bra 👍

Grym bild, den dĂ€r va jĂ€kligt trevlig och ni som vet att jag inte brukar digga 6900. Men camo och pĂ„ en riktig hantverkarstark handled sĂ„ gjorde de sig riktigt bra 👍
Jag gillar den skarpt men önska att bandet va nÄgot mjukare, blir det bÀttre om man kokar de en stund vikt runt nÄgot som har en rund form.

Har den senaste tiden förlorat klockintresset totalt. Har inte varit nĂ„got som fĂ„tt mig att resa pĂ„ ögonbrynen. Men sĂ„ upptĂ€ckte jag denna och som tur var hade Svante en hemma pĂ„ Klockmaster Globen sĂ„ att man snabbt kunde fĂ„ sin fix. Tur att man inte Ă€r helt förlorad Ă€nnu! 😅

FADD9C22-8D67-4749-B160-FEE694D8A8E0.jpeg

Arkiv bild som ref.
IMG_20220131_095206.jpg
Jag tog bandet frÄn en semistÄl-oak och satte pÄ min cammostÄl 6900. Stor förbÀttring.

Displayen pÄ denna alltsÄ, endast lite ljus frÄn ladugÄrdslampan pÄ nocken. De kan ju inte va exakt samma display pÄ denna som övriga Gmw, denna Àr sÄ mycket klarare och vit/ljusgul i tonen alltsÄ bara av reflektioner frÄn dagsljus eller lampor osv nÄgon som vet?
DSC_0869.JPG
DSC_0868.JPG
DSC_0872.JPG
DSC_0869.JPG

Senast Àndrad:
Displayen pÄ denna alltsÄ, endast lite ljus frÄn ladugÄrdslampan pÄ nocken. De kan ju inte va exakt samma display pÄ denna som övriga Gmw, denna Àr sÄ mycket klarare och vit/ljusgul i tonen alltsÄ bara av reflektioner frÄn dagsljus eller lampor osv nÄgon som vet?
- Finns iofs pÄ flera metallfyrkanter, men safirglaset gör skillnad.

Arkiv bild som ref.
IMG_20220131_095206.jpg

Köp frĂ„n GA-2100 (oakserien), de passar perfekt. Vanliga 6900 band ger en ful glipa, likasĂ„ 5600 band. Rött Ă€r snyggt, har sjĂ€lv testat đŸ€“

Äntligen fĂ„tt brorsan lite intresserad av G-Shocks, han Ă€r lite sugen pĂ„ en GWG-1000. SĂ„ om nĂ„gon vill sĂ€lja en för runt 3-3500:- dĂ€r nĂ„gonstans sĂ„ hojta till 🙂

Har 2 som ska fÄ vandra vidare. Den svarta i mycket fint skick. 1A3 Àr helt oanvÀnd och har fortfarande plast pÄ spÀnne och keeper. Den svarta inom prisspannet. 1A3 nÄgot dyrare. PM om intresse finns.

8656EB65-BE6A-4E7E-8DE9-493D33159862.jpeg

Tillbaka
Topp