• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Du har 2 fler Àn jag ;) Dock har jag en pÄ vÀg :)
PXL_20230107_092358891.jpg
Enda 😀

Den hĂ€r trion tĂ€nkte jag sniffa upp, fina đŸ€— FrĂ„n -15 nĂ„nting men verkar inte vara omöjliga att finna, den gula mest sĂ€llsynt tror jag?
Är mer Ă€n intresserad om nĂ„gon rĂ„kar ha nĂ„gon till salu eller peka i rĂ€tt riktning pĂ„ www
sz7N74S.jpg

1. Smörja in O-ringen med silikon och sÀtt tillbaka den rÀtt i spÄret.
2. Kolla noga att den inte sticker ut!
3. Upprepa punkt 2.
4. SÀtt pÄ locket rakt ovanför och flytta inte pÄ det Ät nÄt hÄll för att undvika att O-ringen följer med och hoppar ur sin plats.
5. skruva tillbaka locket.
6. Spola klockan med ljummet vatten.
7. Kolla om det blir fuktigt pÄ insidan av glaset.
8. Om allt Àr OK, duscha med klockan.
9. Om allt Àr OK, pusta ut, den Àr vattentÀt.
10. Bada med klockan, dyk nÄn meter under ytan.
11. Om allt Ă€r OK, that’s it
 happy Shock - happy life 😉👍
Perfekt. Jag ska ocksĂ„ testa. Vore sĂ„ skönt att kĂ€nna sig trygg i att göra det sjĂ€lv. Viktigt för mig att slippa ta av klockan nĂ€r man badar. Hur larvigt det Ă€n kan lĂ„ta đŸ€Ł

😊
Passa pĂ„ i helgen, blev ytterligare lite billigare idag. SĂ€kra eran 🐾

FrÄgar expertisen innan bestÀllning. Vart hittar jag denna billigast? TÀnkte försöka stilla mitt sug efter grÄtt med denna dÄ jag inte hittat nÄgon John Mayer 6900 till vettigt pris Ànnu. Tack pÄ förhand :)
Screenshot_20230107_125633_Chrome.jpg

100 idag

DEDC6C34-A61A-4FD3-BFC6-0137AA82A31E.jpeg

BestĂ€mt mig för att flippa 1k. Blev som med king, bra i början men inser efter nĂ„gra veckor storleken inte funkar för mig đŸ«  TrĂ„kigt men finns ju gwg-2k som tur Ă€r att köpa nĂ€r tillfĂ€lle ges sĂ„ överlever nog hehe 🙈

Tjena G-shockians (sorry den var kass)

Jag Àr pÄ jakt att uppgradera, sÄ sÀljer av lite klockor.
Jag har en G-shock GG-1000-1A5ER, som jag vill sÀlja av.
Köpte den för 1-2 Ärsen för ~1600 kr, och nu nÀr jag kollar upp pris för att sÀlja, sÄ hittar jag inget pÄ klocksnack eller blocket. Och pÄ ebay sÄ listar folk den för 2000-4000 kr (?!) det priset kan ju inte stÀmma?.
Vad tycker ni Àr ett vettigt pris jag kan sÀlja den för?

Tack pÄ förhand, Advald.

324327052_6081949965236609_3770918756410651761_n.jpg

Precisionsmejslar, pincetter, bandstiftsverktyg och silikonolja/fett.
Sen Ă€r det bara att köra igĂ„ng😁
Jag Ă€r dĂ„lig med trycktestande, men noga med att alltid silikona packningen innan montage. Hittills har ingen av mina G dragit i sig vatten đŸ€žđŸ™‚
Bandstiftsverktyg modell enkel har jag som du skulle kunna fÄ ett.

Ber om ursĂ€kt ifall detta "goes without saying", men jag tycker mig minnas att förra gĂ„ngen det hĂ€r diskuterades i trĂ„den sĂ„ var det nĂ„t om att det var bĂ€st att anvĂ€nda nĂ„n speciell japansk(?) standard pĂ„ mejslarna, för att vara extra snĂ€ll mot skruvskallarna? đŸ€”

Ah, hittade det, hÀr:

Jag hittade ett billigt set med skruvmejslar pÄ Amazon. Casio anvÀnder JIS och inte PH (philips) nÀr det kommer till skruvar. JIS Àr den japanska standarden.

PH som Àr vanligare hÀr Àr vÀldigt likt och kommer att passa skruvarna, men inte helt perfekt. Av egen erfarenhet blev skruvarna alltid lite skadade dÄ jag anvÀnde PH-mejslar. Efter att jag bytte till JIS syns inga mÀrken alls. Har för mig att den som jag anvÀnt mest Àr JIS000.

Tillbaka
Topp