• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Ah, hittade det, hÀr:
Köpte den hÀr förut och kan verkligen rekommendera alla som skruvar G-shock, vÀldig skillnad med riktiga JIS-bits, kÀnns omöjligt att slinta med dom.
chrome_screenshot_1673100341986.png

Fusk?? Absolut inte. Och bli billigare oxĂ„đŸ˜€ 5610MD Ă€r svĂ„ra att hitta under 2500bagis och dĂ„ Ă€r dom dessutom i Japan...
Absolut lite fusk dÄ? NÀrÄ, men Àr helt med pÄ vad man kan hitta pÄ, och sÄklart det blir mer ekonomiskt sÄ.
Är kanske aningens fartblind med "andra" klockor, ser inte 2500 som nĂ„gra jĂ€ttesummor i sammanhanget typ. Pyntar hellre upp lite mer Ă€n att kompromissa om du fattar?...klart du gör 😁

Kommer ihÄg nÀr jag jobbade pÄ Ica Eol koloniallager en gÄng i tiden. Ibland var fint att kunna lÀgga sig och sova pÄ dassapappersbalarna runt lagerplats 480 pÄ lunchen. Lantbruksströ ser inte lika behagligt ut.
Var det dÀrför Dass pappret var sÄ platt för cirka 25-30 Är sedan? NÀ detta Àr inte skönt stenhÄrt

Bra frÄga. Har aldrig ens funderat pÄ om uren blir sÀmre mht badvÀnligheten. Vilket Àr rÀtt förklarligt dÄ jag inte tillhör de som jobbar för att havsnivÄn skall stiga. Inte nivÄn i nÄgon pool heller för den delen. Men mejsel, ev nÄn tandpetare/mindre plastmojÀng att pilla ur batteriet med, nÄgot silikonaktigt fett till packning. Borde göra jobbet. Men trycktesta Àr ju svÄrt att göra sjÀlv utan rÀtt grejer. LÀmna in för trycktesta?

Glöm inte att resetta klockan efter batteribyte. Finns ett omrÄde / liten fördjupning markerat med + som du kan göra med ett uttÀnjt gem. Andra Ànden placerat pÄ en metalldel.

Jag Àr ocksÄ pÄ gÄng att banta ner pÄ klockor som helt enkelt inte fÄr nÄgon armtid lÀngre. Fört ut blir en Hidden Coast oak, den blÄ. SÄg för ett tag sedan att den redan utgÄtt sÄ vet inte hur den Àr att fÄ tag i ny. Full ref Àr GA-2100HC-2A.
Arkiv bild frÄn i sommras.
IMG_20210823_161011.jpg

Tack för anstrÀngningen. DÄ fÄr det bli tusingen! Ska tydligen ha diskats den hÀr och nÄgra andra fÀrger för dryga Äret sedan. Men verkar finnas gott om dem i lager ÀndÄ
StjÀrnurmakarna i SkÀrholmen C hade typ fyra stycken pÄ mellandagsrean, tror de ville ha 800 dÄ

Min syster Àr professor/forskare och med i en organisation som driver biologiska forskningsstationer i tropikerna, bl.a. i Costa Rica.
tumblr_niowik96re1sw9yuuo1_1280.jpg

Den hĂ€r trion tĂ€nkte jag sniffa upp, fina đŸ€— FrĂ„n -15 nĂ„nting men verkar inte vara omöjliga att finna, den gula mest sĂ€llsynt tror jag?
Är mer Ă€n intresserad om nĂ„gon rĂ„kar ha nĂ„gon till salu eller peka i rĂ€tt riktning pĂ„ www
sz7N74S.jpg
Det kanske gĂ„r bra med en mod? GW-B5600BC-1ER med ett gult band-/bezelkit hamnar rĂ€tt nĂ€ra den gula. 🙂

gw-b5600bc-1er.jpg

Ja, verkligen! 😍 Men varför Ă€r de sĂ„ svĂ„ra att hitta? Har de utgĂ„tt?

Var nyss och handlade mat. Börjar bli lite trĂ„kigt nĂ€r ett stort paket köttfĂ€rs kostar mer ungefĂ€r samma som den hĂ€r đŸ€Ł

16731101724542040631582108854199.jpg
Men köttfĂ€rs Ă€r godare. Jag Ă€r glad att man fĂ„r lite betalt för allt slit 7 dagar i veckan 365 dagar om Ă„ret 😁👍 synd omkostnaderna Ă€r sĂ„ pass dyra, el drivmedel, foder och annat Ă€r galet

Tillbaka
Topp