• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Lite fÀrg pÄ handleden för att motverka det tjocka lagret av grÄtt som lagt sig över SkÄne.

IMG_20230108_093626.jpg

SÄ vart det söndag och jag har sovit ut ordentligt 3 nÀtter i rad. Vilket Àr ovanligt.
VÀdret ute Àr inte inbjudande. Men jag har ju sedan lÀnge bestÀmt mig för att aldrig klaga nÀr vintern Àr vinter. Hellre snöovÀder eller -30C Àn regn och slask. Ska de va sÄ ska de va! Torrt och rent.

20230108_123802.jpg

20230108_123817.jpg

Senast Àndrad:
SÄ vart det söndag och jag har sovit ut ordentligt 3 nÀtter i rad. Vilket Àr ovanligt.
VÀdret ute Àr inte inbjudande. Men jag har ju sedan lÀnge bestÀmt mig för att aldrig klaga nÀr vintern Àr vinter. Hellre snöovÀder eller -30C Àn regn och slask. Ska de va sÄ ska de va! Torrt och rent.

20230108_123802.jpg

20230108_123817.jpg
Är nĂ„got konstigt med dendĂ€r snödrivan, ser ut som den har hjul. ;)
D1000 Frogman har verkligen allt. Bra review frÄn Ablogtowatch.
PXL_20230108_095643596-01.jpeg
PXL_20230108_095711925-01.jpeg
Ja den Àr riktigt cool. NÀr jag fÄtt tag i en större plÄnbok sÄ skulle jag vilja införskaffa en sÄdan, eller den analoga, har inte riktigt gjort up vilken som Àr coolast Àn.
Edit: blir nog att göra sig av med en del billigare klockor och uppgradera.

20230108_123802.jpg

20230108_123817.jpg
Jag hĂ„ller med du. Just kommit in efter att ha skruvat bil en stund. Det hĂ€r jĂ€kla blaskvĂ€dret för ingen mĂ€nniska glad😟
Vi hade snö i ett dygn, sen blev Ă€nnu blötare Ă€n innan😝
IMG_20230108_134754.jpg

IMG_20230108_134806.jpg

Jag hĂ„ller med du. Just kommit in efter att ha skruvat bil en stund. Det hĂ€r jĂ€kla blaskvĂ€dret för ingen mĂ€nniska glad😟
Vi hade snö i ett dygn, sen blev Ă€nnu blötare Ă€n innan😝
IMG_20230108_134754.jpg

IMG_20230108_134806.jpg

Och det ser ÀndÄ ok ut pÄ din bild. Likt Malmövinter. Det vÀrsta Àr nÀr det blir blidvÀder gÄng pÄ gÄng och det blir snöslask som sedan fryser till is och varje gÄng det sker sÄ Àr de ute och grusar och sandar. TjÀlen hÀruppe Àr sÄ djup sÄ snö och is ligger kvar ett bra tag Àven om det blir plusgrader.
PÄ vÄren blir det sen kollossala mÀngder grus(lÀste att det i LuleÄ lÀggs ut 6000 ton varje vinter) som blandas med hela vinterns hundskit och man bokstavligt talat gÄr i grushundskitsörja vare sig man vill eller inte.
Det Àr vÄrens mödor hÀruppe men jag Àr glad nÀr vintern Àr kall sÄ lÀnge den varar.

Senast Àndrad:
Och det ser ÀndÄ ok ut pÄ din bild. Likt Malmövinter. Det vÀrsta Àr nÀr det blir blidvÀder gÄng pÄ gÄng och det blir snöslask som sedan fryser till is och varje gÄng det sker sÄ Àr de ute och grusar och sandar. TjÀlen hÀruppe Àr sÄ djup sÄ snö och is ligger kvar ett bra tag Àven om det blir plusgrader.
PÄ vÄren blir det sen kollossala mÀngder grus(lÀste att det i LuleÄ lÀggs ut 6000 ton varje vinter) som blandas med hela vinterns hundskit och man bokstavligt talat gÄr i grushundskitsörja vare sig man vill eller inte.
Det Àr vÄrens mödor hÀruppe men jag Àr glad nÀr vintern Àr kall sÄ lÀnge den varar.
Det borde stĂ„ skyltar "BetrĂ€d ej grĂ€smattan" för den Ă€r förvillande lik en sankmark😁
Men, men, en fĂ€rgglad G-shock lĂ€ttar alltid upp iaf😀
IMG_20230108_140727.jpg

Ja den Àr riktigt cool. NÀr jag fÄtt tag i en större plÄnbok sÄ skulle jag vilja införskaffa en sÄdan, eller den analoga, har inte riktigt gjort up vilken som Àr coolast Àn.
Edit: blir nog att göra sig av med en del billigare klockor och uppgradera.
BÄda Àr bra. SjÀlv gillar jag den digitala D1000 mer dÄ jag tycker att den kÀnns mest old school G-Shock, byggd som en tank och har mer funktioner Àn den analoga.

Ja, totalt obegripligt...jag hade hoppats att den nya Frogman som det ryktades om skulle vara en mindre variant av D1000 men det visade sig snarare vara en gammal hederlig GWF. đŸ„Ž
Hijackar dig lite snabbt. Var köper man bezel/band (OEM) i djungeln? :bag:
Blev visst kanske eventuellt övertalad, rÄkade hastigt och lustigt bli en gw-m5610-1ber som bas.

Tillbaka
Topp