• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Cykelramsuppdatering. Det tog sÀkert 5-6 dygn med avrostning och ÀndÄ bubblade det lite pÄ slutet, Àven om jag skruvade upp spÀnningen till 24 V, 5 A. Men jag rÀknar med att det Àr sÄ lite rost kvar att det stoppas av lanolin eller liknande. Nu ska ramen konverteras till skivbroms sÄ det kommer att bli lite svetsarbete innan bygget kan fortsÀtta.
3A3E8ECA-E74E-4886-9705-F731D73697C7.jpeg
 

ekke

Panerai
2-Faktor
Cykelramsuppdatering. Det tog sÀkert 5-6 dygn med avrostning och ÀndÄ bubblade det lite pÄ slutet, Àven om jag skruvade upp spÀnningen till 24 V, 5 A. Men jag rÀknar med att det Àr sÄ lite rost kvar att det stoppas av lanolin eller liknande. Nu ska ramen konverteras till skivbroms sÄ det kommer att bli lite svetsarbete innan bygget kan fortsÀtta.
3A3E8ECA-E74E-4886-9705-F731D73697C7.jpeg
Kul med uppdatering, fortsÀtt med det :)
 

ekke

Panerai
2-Faktor

Patric J

Rolex
2-Faktor
Stora nyheter. Kolla hÀr!

G-shock_TSS-2.png

Konstigt, hittar inte lÀnken till artikeln nu. Men tur att jag tog en skÀrmprint.
Ur informationen gick det i alla fall att lÀsa att det alltsÄ Àr ett nytt unikt automatiskt urverk som klarar av mycket hÄrda stötar och vibrationer utan att ta skada. Detta urverk Àr kontrollerat av en flaxkondensator vilken kalibrerar urverket efter multiband 6 och omvandlar den mekaniska rörelsen till digitala siffror med hjÀlp av en analogdigitalkonvektor.
Det framgÄr dock inte om modellerna kommer att levereras med exhibition case.
Skulle vara kul faktiskt, men det Àr bara att vÀnta och se.

Hur som helst Àr detta just det som alla G-shockfantaster som ocksÄ gillar automater har vÀntat pÄ: en G-shock automat!
Gissa om den redan Ă€r tillagd i min inköpslista! đŸ€—
 

Derix

Patek
2-Faktor
Konstigt, hittar inte lÀnken till artikeln nu. Men tur att jag tog en skÀrmprint.
Ur informationen gick det i alla fall att lÀsa att det alltsÄ Àr ett nytt unikt automatiskt urverk som klarar av mycket hÄrda stötar och vibrationer utan att ta skada. Detta urverk Àr kontrollerat av en flaxkondensator vilken kalibrerar urverket efter multiband 6 och omvandlar den mekaniska rörelsen till digitala siffror med hjÀlp av en analogdigitalkonvektor.
Det framgÄr dock inte om modellerna kommer att levereras med exhibition case.
Skulle vara kul faktiskt, men det Àr bara att vÀnta och se.

Hur som helst Àr detta just det som alla G-shockfantaster som ocksÄ gillar automater har vÀntat pÄ: en G-shock automat!
Gissa om den redan Ă€r tillagd i min inköpslista! đŸ€—
Gick du pĂ„ ditt eget aprilskĂ€mt? 😁
 

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
Konstigt, hittar inte lÀnken till artikeln nu. Men tur att jag tog en skÀrmprint.
Ur informationen gick det i alla fall att lÀsa att det alltsÄ Àr ett nytt unikt automatiskt urverk som klarar av mycket hÄrda stötar och vibrationer utan att ta skada. Detta urverk Àr kontrollerat av en flaxkondensator vilken kalibrerar urverket efter multiband 6 och omvandlar den mekaniska rörelsen till digitala siffror med hjÀlp av en analogdigitalkonvektor.
Det framgÄr dock inte om modellerna kommer att levereras med exhibition case.
Skulle vara kul faktiskt, men det Àr bara att vÀnta och se.

Hur som helst Àr detta just det som alla G-shockfantaster som ocksÄ gillar automater har vÀntat pÄ: en G-shock automat!
Gissa om den redan Ă€r tillagd i min inköpslista! đŸ€—
Jag gissar pÄ att den kommer se ut som nÄgot i denna stilen!

IMG_4259.jpeg
 

ekke

Panerai
2-Faktor
Konstigt, hittar inte lÀnken till artikeln nu. Men tur att jag tog en skÀrmprint.
Ur informationen gick det i alla fall att lÀsa att det alltsÄ Àr ett nytt unikt automatiskt urverk som klarar av mycket hÄrda stötar och vibrationer utan att ta skada. Detta urverk Àr kontrollerat av en flaxkondensator vilken kalibrerar urverket efter multiband 6 och omvandlar den mekaniska rörelsen till digitala siffror med hjÀlp av en analogdigitalkonvektor.
Det framgÄr dock inte om modellerna kommer att levereras med exhibition case.
Skulle vara kul faktiskt, men det Àr bara att vÀnta och se.

Hur som helst Àr detta just det som alla G-shockfantaster som ocksÄ gillar automater har vÀntat pÄ: en G-shock automat!
Gissa om den redan Ă€r tillagd i min inköpslista! đŸ€—
Screenshot_2023-04-01-09-53-05-981-edit_com.android.chrome.jpg
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Perfekt att göra det utomhus pÄ vÄrvintern.
Jag har solat mina ljusklockor inomhus och ute pÄ sommaren men upptÀckt att de kan bli vÀldigt varma. Vet inte om det Àr sÄ bra för klockorna, men nÀr det Àr svalt ute Àr det nog bÀttre.
Klockorna vet jag egentligen inte om de pÄverkas sÄ mycket av vÀrmen. Elektroniken kan bli överhettad, men var grÀnsen gÄr vet bara utvecklarna sjÀlva.

Batterierna gillar hur som helst inte vÀrmen. LivslÀngden kommer att kortas.
Men utomhus sÄhÀr Ärs blir de inte sÀrskilt varma.
Det man kan göra Àr att lÀgga dem i en tillrÀckligt stor skÄl med vatten medan man laddar. Det kyler effektivt. DÄ kan man ladda Àven varma sommardagar med mer Àn 100.000 Lux.
 
Topp