• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jag, vovven och GD-350 spanar och lyssnar pĂ„ storspov đŸŠ€. Trevlig helg i finvĂ€dret 👋🌞!

20230506_134229.jpg

TÀnkte ocksÄ pÄ det i början men nu tycker jag att det Àr skönt att den inte har TS. Har för mÄnga klockor med TS och börjar bli jobbigt att ladda de hela tiden. Icke TS klockor har ocksÄ större batterier Àn TS modeller.

Är man Ă„terhĂ„llsam med ljus, larm osv kan ett batteri rĂ€cka mycket lĂ€ngre Ă€n de tvĂ„ Ă„r som Casio specar.
Och om man som vi pÄ KS roterar klockorna Àr det inte mycket energi som gÄr Ät att bara visa tiden.

En snubbe pÄ WUS skriver att han haft sin klocka i 8 Är pÄ samma batteri.

https://www.watchuseek.com/threads/real-battery-life-expectancy-g-shocks-using-cr2016.356904/

Laddningsbara batterier som sitter i tough solar slits i lÀngden. Brukar höra att 10 Är Àr vad man kan förvÀnta sig innan batteriet inte klarar av att hÄlla laddningen bra. Men det beror ju förstÄs pÄ hur mycket slitage batteriet fÄtt genomlida.
Tough solar Àr inget krav eller ett stort plus i min bok.

PÄ tal om tough solar, mitt senaste inköp, gula GW6900, behöver nog ett nytt batteri? Legat i vattenskÄl i solljuset i ett par dagar nu. MÀtaren Àr pÄ H men sÄ fort man trycker pÄ backlight sÄ börjar HML att blinka. NÄgon med erfarenhet att byta batteri pÄ tough solar?

PÄ tal om tough solar, mitt senaste inköp, gula GW6900, behöver nog ett nytt batteri? Legat i vattenskÄl i solljuset i ett par dagar nu. MÀtaren Àr pÄ H men sÄ fort man trycker pÄ backlight sÄ börjar HML att blinka. NÄgon med erfarenhet att byta batteri pÄ tough solar?
Borde vara nÄt liknande detta...

Du behöver ctl1616 batterier. Finns att köpa pÄ Amazon SE.
Screenshot_2023-05-06-15-12-09-72_b5f6883d2c20a96c53babc0b4ac88108.jpg

Paketet Àr framme!

IMG_4521.jpeg

Men vĂ€nta nu
 det dĂ€r Ă€r ju ingen GA-B2100 đŸ€” Just det, kan ha lyckats förhandla till mig en Futur istĂ€llet till samma pris. FrĂ„gade lite ovetandes om man fick byta fĂ€rg i den nya bestĂ€llningen och om denna rĂ€knades som en annan fĂ€rg. Det gjorde den enligt deras support.

Nu invÀntar jag dock prismatchningen innan denna kommer till anvÀndning.

IMG_4523.jpeg

Senast Àndrad:
Men vaaa, kom han inte och visade?
Lite fĂ„r man vĂ€l Ă€ndĂ„ bjuda till @roosterman 😝
Jag ringde ju precis innan mjukglassen och du vet ju hur @roosterman Ă€r nĂ€r glass&dass klockan ringer. Helt omöjlig att fĂ„ pĂ„ andra banor! Det kan sĂ€kert @Roosterwife intyga men jag kunde ana att hon ocksĂ„ var lite tjurig för det var tydligen lĂ„ngt mellan glasstoppen đŸ€Ł

Jag ringde ju precis innan mjukglassen och du vet ju hur @roosterman Ă€r nĂ€r glass&dass klockan ringer. Helt omöjlig att fĂ„ pĂ„ andra banor! Det kan sĂ€kert @Roosterwife intyga men jag kunde ana att hon ocksĂ„ var lite tjurig för det var tydligen lĂ„ngt mellan glasstoppen đŸ€Ł
En glassugen Frugis fĂ„r man passa sig för.. (och snabbt förse med glass) 😁
Det Ă€r sen gammaltâ˜ïžđŸ§

Tillbaka
Topp