• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

GW-5000U i Kongo.
Kongo.jpg

Äntligen fick jag tid över idag för att rengör klockan ordentlig.

Tips för alla som ska ta isÀr sin klocka för rengöring.
Ta en bild pÄ klockan innan man tar isÀr den. I mitt fall för att inte glömma vilket hÄll bezel ringen ska sitta, den sida med pilarna pÄ.
Sen ta isÀr klockan pÄ ett sÀkert stÀlle innan och inte ovanför handfat direkt.
NÀr man ska tvÀtta/rengöra klockan sÀtt i proppen. Jag tÀnkte inte och missade att det finns ett litet guldfjÀder utanpÄ, kunde riskera att spola ner den.
Tur att jag upptÀckte det innan jag borstade den delen med en tandborste.
Det var lite svettig att sÀtta tillbaka bandstiften, men det gick efter ett tag.

För att vara en relativ vanlig G-shock modell, har denna klocka lite premium kÀnsla dÄ den har en metal bezel ring och lysknapp.
Trodde först att bÄde ringen och knappen skulle vara av chromad plast. Denna modell serie kÀnns att ha lite mer kvalité Àn vanliga G-shocks, nÀstan som en Anniversary modell, fast utan skruvlock. Det kurvade bandet och bezel sitter sÄ bra ihop att man kan tro att det inte Àr av separata delar.

IMG_2558.JPG

IMG_2559.JPG

IMG_2560.jpg

PÄ klockan med negativ display har jag kortat av bandet. Har fÄtt till det rÀtt bra, tror inte att man tÀnker pÄ det om man inte vet.

IMG_2561.JPG

Har ni sett denna?
Är himla sugen men försöker att lĂ„ta bli. Klockan Ă€r i otrolig bra skick och startpriset Ă€r bra ocksĂ„.

1686602507848.png

Tillbaka
Topp