• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Efter lÄng vÀntan, i alla fall kÀnns det sÄ, Àr 40-Äringen hÀr. Den Àr riktigt bra!

LÀnge har jag varit sugen pÄ en orginalfyrkant frÄn pudelfrissornas och axelvaddarnas Ärtionde, men med jubileumsfyrkanten kÀnns det inte lÀngre lika angelÀget. BÀsta resin-fyrkanten jag provat. Kanske kan den bli Ànnu bÀttre pÄ kombilÀnk?

2BE652F7-E3BD-4FD0-B508-E458A679E739.jpeg
Den gröna displayen Ă€r kronan pĂ„ verket eller ”the icing on the cake”, som jĂ€nkarna sĂ€ger. Om Casio hade satt grön display pĂ„ den svarta Frogman jubileumsmodellen, hade den sĂ„lt slut med en gĂ„ng!

Efter lÄng vÀntan, i alla fall kÀnns det sÄ, Àr 40-Äringen hÀr. Den Àr riktigt bra!

LÀnge har jag varit sugen pÄ en orginalfyrkant frÄn pudelfrissornas och axelvaddarnas Ärtionde, men med jubileumsfyrkanten kÀnns det inte lÀngre lika angelÀget. BÀsta resin-fyrkanten jag provat. Kanske kan den bli Ànnu bÀttre pÄ kombilÀnk?

2BE652F7-E3BD-4FD0-B508-E458A679E739.jpeg
Tycker ocksĂ„ att den Ă€r vĂ€ldigt bra. Visst Ă€r den nĂ„got större Ă€n andra skruv-baklocks-squares? KĂ€nns tjockare Ă€n bĂ„de 5000 och 35th

Den gröna displayen Ă€r kronan pĂ„ verket eller ”the icing on the cake”, som jĂ€nkarna sĂ€ger. Om Casio hade satt grön display pĂ„ den svarta Frogman jubileumsmodellen, hade den sĂ„lt slut med en gĂ„ng!
Utan sunburst-displayen hade den onekligen kÀnts mera ordinÀr. Men Àr den gul eller grön? Tycker det skiftar beroende pÄ ljuset.
Min numera vaga minnesbild Ă€r att G-Shocks pĂ„ 80-talet hade nĂ„got gula displayer, nĂ„gon annan som minns det sĂ„? Eller Ă€r det bara nĂ„t jag fĂ„tt för mig? đŸ€”

Tycker ocksĂ„ att den Ă€r vĂ€ldigt bra. Visst Ă€r den nĂ„got större Ă€n andra skruv-baklocks-squares? KĂ€nns tjockare Ă€n bĂ„de 5000 och 35th

Jag har inte nÄgon annan skruvbaksfyrkant att jÀmföra med, men jag lyckades i alla fall inte fÄ pÄ kombilÀnken. Baklocket sticker ut för mycket.
"Get a bigger hammer" som svĂ„gern skulle sagt. 😋

För nÄgra timmar sedan:
Är pĂ„ den blĂ„siga stranden i Rhodos stad.
Idag blÄser det extra mycket. Ska man vÄga sig i vattnet?
Har köpt badskor som Àr bekvÀma nÀr det Àr stenigt för pÄ Rhodos Àr de flesta strÀnder steniga.

20230614_114635.jpg

20230614_114654.jpg

20230614_114739.jpg

Blev premiÀr för simglasögonen med styrka.

20230614_115827.jpg

Min kÀresta tog ett par bilder nÀr jag var i vattnet.
Idag blÄser det 10-15 sekundmeter och vÄgorna gör att man lÀtt fÄr kallsupar sÄ dÀrför kÀnde jag mig inte bekvÀm med att gÄ ut mer Àn en kort bit ut frÄn stranden. Det blev ocksÄ snabbt sÄ pass djupt att jag inte bottnar.
Bilderna Àr inte av den bÀsta kvalitén men ÀndÄ.

image000000(3).jpg

image000000(2).jpg

För nÄgra timmar sedan:
Är pĂ„ den blĂ„siga stranden i Rhodos stad.
Idag blÄser det extra mycket. Ska man vÄga sig i vattnet?
Har köpt badskor som Àr bekvÀma nÀr det Àr stenigt för pÄ Rhodos Àr de flesta strÀnder steniga.

20230614_114635.jpg

20230614_114654.jpg

20230614_114739.jpg

Blev premiÀr för simglasögonen med styrka.

20230614_115827.jpg

Min kÀresta tog ett par bilder nÀr jag var i vattnet.
Idag blÄser det 10-15 sekundmeter och vÄgorna gör att man lÀtt fÄr kallsupar sÄ dÀrför kÀnde jag mig inte bekvÀm med att gÄ ut mer Àn en kort bit ut frÄn stranden. Det blev ocksÄ snabbt sÄ pass djupt att jag inte bottnar.
Bilderna Àr inte av den bÀsta kvalitén men ÀndÄ.

image000000(3).jpg

image000000(2).jpg

Ser sÄ underbart hÀrligt ut!

Tillbaka
Topp