• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

L&W

Patek
2-Faktor
Finns det en billigare variant som Àr svart/gul? (Favoritkombon)

GĂ€rna mer svart Ă€n gul. 🙌
GW-8200K-9
GW-8200K-9JR.jpg
 

Jonte.L

Panerai
Första löprundan pĂ„ mĂ„Ă„nga mĂ„nader. Nu ska 10kg övervikt Ă„t helvete. Ingen minns en fegis 😁

IMG_20230804_164227.jpg
16911602375852261979120810720614.jpg

Köpte precis en klocka frÄn trÄden. Heja heja PostNord. (Jobbar sjÀlv pÄ Sveriges största lager) sÄ jag vet att det gÄr att va snabba.

Gjort en deal med mig sjĂ€lv. NĂ„r jag mĂ„lvikten och hĂ„ller den fĂ„r jag ha klockan. Ger jag mig fĂ„r jag sĂ€lja den billigt i trĂ„den. DĂ„ har man alltid en pĂ„minnelse om att hĂ„lla i😎
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Noen har nok sett denne, mens noen ikke har sett den. Re-run for nye seere:

Artig hvis de tok denne drop-testen pÄ ny med stÄl, titanium og resin...


Har sett den tidigare. En intressant frÄga Àr om en G-shock hade klarat alla höjder om den hade akrylglas. För den uppnÄr "terminal velocity"(vet inte vilken term som anvÀnds pÄ svenska) ganska fort. Det Àr uppenbarligen glaset som Àr den svaga lÀnken nÀr det gÀller stöttÄlighet.
Jag misstÀnker att Àven en lÀtt icke G-shock digitalare med akrylglas har chans att klara 10-20m fall. LÀtt och billigt att testa iofs...
Och: kingen och Rangeman Àr vÀl exempel pÄ modeller som kan ha chans att klara sig bÀttre Àn 5600or?
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
Har sett den tidigare. En intressant frÄga Àr om en G-shock hade klarat alla höjder om den hade akrylglas. För den uppnÄr "terminal velocity"(vet inte vilken term som anvÀnds pÄ svenska) ganska fort. Det Àr uppenbarligen glaset som Àr den svaga lÀnken nÀr det gÀller stöttÄlighet.
Jag misstÀnker att Àven en lÀtt icke G-shock digitalare med akrylglas har chans att klara 10-20m fall. LÀtt och billigt att testa iofs...
Och: kingen och Rangeman Àr vÀl exempel pÄ modeller som kan ha chans att klara sig bÀttre Àn 5600or?
Titan-versjonene og MRG med safirglass hadde i alle fall ikke hatt en sjanse - selv fra 10meter vil jeg tro.
 

ekke

Rolex
2-Faktor
Vem blir först?
Edit: Den finns alltsĂ„ i lager â˜ș
HallÄÄÄÄ den finns att köpa!
Kan inte nĂ„gon bara slĂ„ till sĂ„ vi fĂ„r se den i trĂ„den pronto â˜ș
Screenshot_2023-08-04-18-24-12-483-edit_com.android.chrome.jpg
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Noen tanker om GW-B5000D (stÄl) vs. DW-5610U (resin).

  • StĂ„lmodellen bĂŠrer mer komfortabelt enn jeg trodde nĂ„r jeg leste spesifikasjonene. Overraskende komfortabel faktisk
  • StĂ„lmodellen er i direkte sollys sĂ„ shiny at man fĂ„r litt sĂ„nn der russisk Oligark feeling (i.e. ingen god fĂžlelse)
  • StĂ„lmodellen er utrolig smooth Ă„ ta pĂ„ og egentlig ingen skarpe kanter (bortsett fra clasp)
  • Claspen pĂ„ stĂ„lmodellen er meh...men funksjonell
  • GW-B5000D foretok ikke en RCVD via radiosignal i natt pĂ„ samme sted i huset som DW-5610U gjĂžr det hver natt
  • PrĂžvde BT i dag. BT-funksjonalitet i modulen 3459 er unĂždvendig og nĂ„r klokken er paret med den, vil mange oppleve at MB6 slutter Ă„ virke da byen klokken fĂ„r i innstillingene gjĂžr at MB6 ikke lenger fungerer.
  • BT-funksjonalitet blir litt sĂ„nn "smart watch" greie for meg, noe jeg hater - sĂ„ jeg deinstallerte app pĂ„ mobilen og foretok factory reset av GW-5000D
  • GW-B5000D er kul og annerledes, men DW-5610U er den jeg liker best. Den er sĂ„ spot-on pĂ„ alle mĂ„ter pĂ„ hva en square G-Shock skal vĂŠre (for meg)
  • Om GW-B5000D fĂ„r masse riper og hakk; det er helt OK
  • Liker ikke at lenkeledd pĂ„ GW-B5000 er mer bĂžrstet enn selve urkassen (boetten). Dette fremstĂ„r som lite gjennomtenkt i designutfĂžrelsen. Skal man ha lik utfĂžrelse ser jeg MR-G er veien Ă„ gĂ„
  • DW-5610U > GW-B5000D

Andre kan vurdere dette annerledes og det er helt greit. :)

D5001FAD-8B30-4D1F-9907-F3D46D89C0A9.jpeg


0876722F-FED6-4D23-957E-0BCE10A0313E.png

Och pÄ metall-G hörs pipen nÀstan ingenting.
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Är det vĂ€rt att köpa frĂ„n tiktox fortfarande Ă€ven fast de inte Ă€r inom EU? Sugen pĂ„ ett rött band till min 1k


Om inte nĂ„gon har bĂ€ttre förslag (kostar ca 800kr dĂ€rifrĂ„n innan moms) 🙂
FrĂ„n Bulgarien đŸ€”đŸ™‚ https://www.ebay.com/itm/1256602539...nF-uVa0SgW&var=&widget_ver=artemis&media=COPY


Och ytterligare billigare🙂
 
Senast Àndrad:
Topp