• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Derix

Patek
2-Faktor
IMG_4172.jpeg
 

hepanter

Patek
2-Faktor
SĂ„ hĂ€rligt att höra att det kĂ€nns sĂ„ bra! Den ser ju onekligen coolare ut Ă€n din panna, men vad Ă€r det du kĂ€nner Ă€r annorlunda jĂ€mfört med din förra italienska klocka? Jag har ju förbjudit mig sjĂ€lv att sĂ€lja min UX och det verkar funka bra Ă€n sĂ„ lĂ€nge. Min UX Ă€r min keeper for life, sĂ„ kallat! Men det hade ocksĂ„ suttit fint med en MR-G mĂ„ste jag sĂ€ga

Den italienska Àr ju hur grym som helst, den har ju enkelheten all historia.
De som Àr kul med denna Àr finishen, hantverket mixat ihop med hitech.
Skönt ocksÄ att slippa kÀnna Ängesten över service som mekaniska klockor krÀver mer Àn dessa.

Sen tÀnkte jag sÄhÀr, Hammertone Àr verkligen sÀllsynt och inte lÀtt att komma över, en panna kan man fixa en hur lÀtt som helst.
Men dessa MRG som Àr limiterade Àr fÄ och svÄra att finna. Just denna Àr vÀl troligen enda exet i Sverige gissningsvis.
Kan ju ha fel men de finns hur mÄnga pannor som helst.
Jag gillar att ha nÄt som Àr lite ovanligt.
Gillar titan och dlc behandlingen, kÀnns som den tÄl nÀstan vad som helst.

De kan nog bli nĂ„n mer MRG framöver men denna lĂ€mnar inte dĂ„, utan den klockan Ă€r dĂ„ annorlunda och det finns redan i tankenđŸ€© den kommer inte övertrĂ€ffa denna men den kommer komplettera denna för variationens skull
 

L&W

Patek
2-Faktor

hepanter

Patek
2-Faktor
Beror nog pĂ„ vilken panna vi pratar om. En base logo Ă€r som en dw-5600, skitlĂ€tt att hitta. 😂 Du har har en Paneristi badge borde veta att det finns rĂ€tt mĂ„nga limiterade pannor som Ă€r riktigt svĂ„rt att fĂ„ tag i. 😉
Grejen Àr att jag fattar vÀl det, men lite skillnad i prisklass pÄ limiterade pannor mot MRG limiterade
FrÄgan va ju jÀmförelsen med min Hammertone MRG o den pannan jag faktiskt hade.
Min base 000 gjordes dock i 500 ex bara för de va en Gserie men jag vet ju va den bor.
En base panna Àr i vilket fall inte jÀmfört med en 5600. En base panna hÄller vÀldigt hög klass och skillnaderna Àr inte lika stor som en 5600 vs en mrg
 

Nygren

Audemars
2-Faktor

L&W

Patek
2-Faktor
Grejen Àr att jag fattar vÀl det, men lite skillnad i prisklass pÄ limiterade pannor mot MRG limiterade
FrÄgan va ju jÀmförelsen med min Hammertone MRG o den pannan jag faktiskt hade.
Min base 000 gjordes dock i 500 ex bara för de va en Gserie men jag vet ju va den bor.
En base panna Àr i vilket fall inte jÀmfört med en 5600. En base panna hÄller vÀldigt hög klass och skillnaderna Àr inte lika stor som en 5600 vs en mrg
Fast jĂ€mförelsen Ă€r inte helt off? Det finns en hel del limiterade pannor som Ă€r vĂ€ldigt svĂ„rt att fĂ„ tag i. En base hittar du lĂ€tt medan det Ă€r svĂ„rt att hitta en Pre-A, Fiddy, La Bomba, 360, Bronzo, list goes on and on... HĂ„ller inte med om en base hĂ„ller hög klass men det Ă€r en annan diskussion. 🙂
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Fast jĂ€mförelsen Ă€r inte helt off? Det finns en hel del limiterade pannor som Ă€r vĂ€ldigt svĂ„rt att fĂ„ tag i. En base hittar du lĂ€tt medan det Ă€r svĂ„rt att hitta en Pre-A, Fiddy, La Bomba, 360, Bronzo, list goes on and on... HĂ„ller inte med om en base hĂ„ller hög klass men det Ă€r en annan diskussion. 🙂
Jo dom du radar upp dĂ€r Ă€r visst lĂ€tta att fĂ„ tag i, @Daion har allihop😂😎

End of discussion

Nu ger vi trÄden vettiga inlÀgg och slutar med tramset
 

Derix

Patek
2-Faktor
PĂ„ tal om MRG :nailbiting::nailbiting:

 

Daion

Panerai
2-Faktor
Godafton pĂ„ er allihopa! đŸ€—đŸ˜ƒ

HĂ€r kommer nĂ„gra bilder som jag mĂ„ste fĂ„ lĂ€gga upp nu nĂ€r det nĂ€mns lite i trĂ„den.😂

Ett stycke sovande fyrkant (i brIst pĂ„ dw5600) och en base 1084 aka dw5600 i G-Shockkretsar. đŸ€ŁđŸ˜Ž

2972FAF3-8B5D-4BE3-9F45-E443F6FDD67F.jpeg


Och hĂ€r lite mer sĂ€llsynta saker
 😃
Ett stycke Frogman Antarctic prototyp som Ă€r gjord innan de officiellt kom ut och sĂ„ledes Ă€r exakt likadan som den officiella förutom avsaknad av ett serienummer. đŸ€—
Det andra Ă€r en lite ovanlig Panna, en sk Bronzo av modell 671 med rejĂ€l nĂ€rvaro pĂ„ handleden. 😃

EA2E4CF0-ADAE-45B3-A1A7-1B929EF984B8.jpeg
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Godafton pĂ„ er allihopa! đŸ€—đŸ˜ƒ

HĂ€r kommer nĂ„gra bilder som jag mĂ„ste fĂ„ lĂ€gga upp nu nĂ€r det nĂ€mns lite i trĂ„den.😂

Ett stycke sovande fyrkant (i brIst pĂ„ dw5600) och en base 1084 aka dw5600 i G-Shockkretsar. đŸ€ŁđŸ˜Ž

2972FAF3-8B5D-4BE3-9F45-E443F6FDD67F.jpeg
Är det en av de blĂ€strade stĂ„lisarna? 😍
Du villhöver inte ha tillbaka den blĂ„ grodan i utbyte mot den dĂ€r? 😬😂
 

Daion

Panerai
2-Faktor
Är det en av de blĂ€strade stĂ„lisarna? 😍
Du villhöver inte ha tillbaka den blĂ„ grodan i utbyte mot den dĂ€r? 😬😂
Ja, det Ă€r originalet frĂ„n Bjarne, den första glasblĂ€strade. 😃
Nja, jag tackar och bockar för ditt erbjudande men fĂ„r passa denna gĂ„ng. Kan övervĂ€ga att lĂ„ta den flytta till dig om du vill köpa den. 😊
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Ja, det Ă€r originalet frĂ„n Bjarne, den första glasblĂ€strade. 😃
Nja, jag tackar och bockar för ditt erbjudande men fĂ„r passa denna gĂ„ng. Kan övervĂ€ga att lĂ„ta den flytta till dig om du vill köpa den. 😊
Oh, ja kanske det! Jag har missat tvĂ„ gĂ„nger pĂ„ K&S 😼
 
Topp