• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Mjölkar pÄ den stealhigaste bonden alla fall i nÀromrÄdet
PXL_20230823_043349493.jpg
 
Den blÄ titan-camon GMW-B5000TCF-2 ser man mycket sÀllan tycker jag, men den kanske bara Àr minst populÀr? Jag gillar den i alla fall. NÄgon hÀr som har den?
Den var en limiterad upplaga, minns inte av vilken anledning đŸ«Ł
Ja, den Àr inte vanlig, tror det beror pÄ att den var sÄ pass udda och konkurrerades ut av den svarta varianten. Den senare har ju dessutom dlc vilket den blÄ inte har.

@BarbaBaba har en blÄ.
Det stÀmmer, endast PVD och laserprintat mönster.
Som vÀl har avslipad bezeltopp? :)
Japp! DĂ„ jag köpte den hade den en repa över ena lĂ„ngsidan av bezeln. Jag trodde jag skulle kunna leva med det , 😂, men eftersom den bara Ă€r PVD behandlad var det ganska enkelt att ”borsta” toppen
 
Kollade pÄ den TVA som ligger ute pÄ Tradera och lÀser följande i annonsen.

"klockan som Àr till salu Àr vÀrldskÀnd under namnet VIRTIUAL ARMOR och anses vara den mest eftertraktade och mest sÀllsynta G-Shock nÄnsin Casio har lanserat"

Anses vara den mest sÀllsynta? Finns det nÄgon fakta som bekrÀftar det (lÄg produktion) eller Àr det kryddat och nÄgot som endast Àr gissningar frÄn allmÀnheten?
- Casio uppger sÀllan nÄgra produktionssiffror. Oftast vet inte ens AD om en viss modell gÄr att bestÀlla igen eller inte, sÄ det Àr rÀtt förvirrat vad gÀller limiterat.
 
Behöver man tÀnka pÄ nÄgot speciellt vid batteribyte pÄ en mudmaster? Pratade med en kollega som försökt fÄ olika butiker att göra det men alla vÀgrar, tÀnkte jag kan hjÀlpa honom, men Àr det nÄn kalibrering som behövs göras efterÄt?
 
Behöver man tÀnka pÄ nÄgot speciellt vid batteribyte pÄ en mudmaster? Pratade med en kollega som försökt fÄ olika butiker att göra det men alla vÀgrar, tÀnkte jag kan hjÀlpa honom, men Àr det nÄn kalibrering som behövs göras efterÄt?
Är det enbart batteridrift? Eller Ă€r den soldriven?

Inga konstigheter nÄgot av det. Batteriet till den med ts kan vara bestÀllningsvara

Men en hel del skruvar att lossa pÄ vissa modeller. Kanske dÀrför? Sök en AD. Finns ganska gott om sÄdana.
 
Tillbaka
Topp