• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Byter till en annan stor fyrkant
IMG_20231121_131627.jpg
Fastnat i kungtrÀsket?
ApropÄ att du har x antal king, jag Àr enooormt nyfiken pÄ din fantastiska samling. Kan man nÄgon gÄng fÄ en liten bild pÄ hur den ser ut?
/Padawan

Fastnat i kungtrÀsket?
ApropÄ att du har x antal king, jag Àr enooormt nyfiken pÄ din fantastiska samling. Kan man nÄgon gÄng fÄ en liten bild pÄ hur den ser ut?
/Padawan
Yes, gillar king! Speciellt MB6 king. 👑🙂
Ska ta lite bilder pĂ„ samlingen nĂ„n dag. De flesta kan du se hĂ€r. 🙂

NÄgra fotografier pÄ den nya Mudman "Earthwatch" collab i den hÀr trÄden pÄ WUS.

eart.jpg
(bild frÄn trÄden)
Det Ă€r inte den ĂŒbertunna bezeln
.
Det Àr inte fÀrgen
.

det Ă€r de tunna, spikraka pro-trek siffrorna som gĂ„r mig pĂ„ nerverna đŸ€Ź
De passar inte alls pĂ„ en G-Shock
 de borde vara tjocka och kursiva 👍

AngÄende nya Mudman sÄ kan det vara sÄ att jag Àr lite drabbad av fenomenet nÀr man verkligen gillar de ursprungliga/Àldre versionerna av "x".
Det gör att man verkligen VILL gilla de nyare ocksÄ. Kanske till den grad att man blundar för bristerna?

(Fenomenet kĂ€nns igen frĂ„n film/böcker/tv-serier/musikalbum etc. ingen nĂ€mnd, ingen glömd 😒)

Med det sagt sÄ gillar jag skarpt hur den gröna med negativ display ser ut pÄ bilden @roosterman lade upp.

Senast Àndrad:
AngÄende nya Mudman sÄ kan det vara sÄ att jag Àr lite drabbad av fenomenet dÀr man verkligen gillar de ursprungliga/Àldre versionerna av "x".
Det gör att man verkligen VILL gilla de nyare ocksÄ. Kanske till den grad att man blundar för bristerna?

(Fenomenet kĂ€nns igen frĂ„n film/böcker/tv-serier/musikalbum etc. ingen nĂ€mnd, ingen glömd 😒)

Med det sagt sÄ gillar jag skarpt hur den gröna med negativ display ser ut pÄ bilden @roosterman lade upp.
Kan tillĂ€gga att jag kollade pĂ„ den med positiv display oxĂ„, men den kĂ€nns som att siffrorna Ă€r "spinkiga"đŸ€”

Köpte en Club G pÄ tratten för tre veckor sen, det hÀr alltsÄ inte den en trÄdare (antar jag, rÀtta mig om jag har fel) hade ute förra veckan. Sjukt att tvÄ likadana varit ute pÄ sÄ kort tid för övrigt.
Efter batteribyte och kontroll av packning trodde jag att Skalman skulle fÄ jobba lite. Men dra pÄ stortrissan, den verkar ju helt oanvÀnd!

1000005083.jpg

Men yeeeez vad den Ă€r söt. LĂ€gger nog den pĂ„ hyllan bredvid GZX till kidsen 😅
1000005085.jpg

Köpte en Club G pÄ tratten för tre veckor sen, det hÀr alltsÄ inte den en trÄdare (antar jag, rÀtta mig om jag har fel) hade ute förra veckan. Sjukt att tvÄ likadana varit ute pÄ sÄ kort tid för övrigt.
Efter batteribyte och kontroll av packning trodde jag att Skalman skulle fÄ jobba lite. Men dra pÄ stortrissan, den verkar ju helt oanvÀnd!

1000005083.jpg

Men yeeeez vad den Ă€r söt. LĂ€gger nog den pĂ„ hyllan bredvid GZX till kidsen 😅
1000005085.jpg
Cool, dom dÀr har jag missat. Fick lov att kolla upp dom. 42mm? Kanske litet i G-vÀrlden dÄ? :p Var nyfiken pÄ den animerade surfaren sÄ jag hittade denna video med en annan överraskning, han har tydligen fÀrgat ett gammalt solblekt band blÄtt. Det sÄg ju riktigt bra ut tycker jag. (Àven om videon var kass). Tro hur han gick tillvÀga?

Cool, dom dÀr har jag missat. Fick lov att kolla upp dom. 42mm? Kanske litet i G-vÀrlden dÄ? :p Var nyfiken pÄ den animerade surfaren sÄ jag hittade denna video med en annan överraskning, han har tydligen fÀrgat ett gammalt solblekt band blÄtt. Det sÄg ju riktigt bra ut tycker jag. (Àven om videon var kass). Tro hur han gick tillvÀga?

Skulle sÀga 40 mm och sen 37 bandstift till bandstift. GZX-690 ligger pÄ 42-43 mm.
Brukar gÄ att fÀrga plast med textilfÀrg (sÄn man fÀrgar klÀder med i tvÀttmaskinen) men vet inte hur det funkar pÄ PU...

Edit: surfaren Ă€r helt förförisk, kan glo pĂ„ den hur lĂ€nge som helst 😍

1000005088.jpg

Sök pĂ„ "rit dye" pĂ„ WUS.:)👍

HÀr i trÄden har det ocksÄ förekommit att medlemmar fÀrgat resin.
Om jag inte minns fel, t.ex. @spammerstakeahike för bara nĂ„t Ă„r sedan?đŸ€”

Äntligen lite norrskens-GWG. Jag tog bilen till en mörk plats men dĂ€r vĂ„gade jag inte stanna sĂ„ lĂ€nge för det var kallt och det blĂ„ste nĂ„got förjĂ€vligt. Jag ville inte sĂ€tta mig i nĂ„gon driva med bilen. Men det var fint 😃
IMG_0045.jpeg
IMG_0049.jpeg
SĂ„ vackert! 😀
Man kan ju nĂ€stan tro att det Ă€r @Daion pĂ„ den nedre bilden😁

Skulle sÀga 40 mm och sen 37 bandstift till bandstift. GZX-690 ligger pÄ 42-43 mm.
Brukar gÄ att fÀrga plast med textilfÀrg (sÄn man fÀrgar klÀder med i tvÀttmaskinen) men vet inte hur det funkar pÄ PU...

Edit: surfaren Ă€r helt förförisk, kan glo pĂ„ den hur lĂ€nge som helst 😍

1000005088.jpg
Extreeemt coola ju. Kan man fĂ„ en bild tillsammans med en fyrkant? :woot:🙏

Ok, hÀr kommer en riktig geek-frÄga. :bookworm:
Den engelska manualen till modul 1433 har helt utelÀmnat det hÀr stycket:
whutnow.png

NÄgon som har den, eller kan japanska som kan förklara funktionen som beskrivs hÀr?

Tillbaka
Topp