• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

moto gp
IMG_0522.jpeg
 
@KrilleN , dom Àr inte svÄrsÄlda ifall du skulle Ängra dig.
GW-5000 Àr nedtonad i fÀrgskalan och kÀnns avsevÀrt mer gedigen (pga stÄlboett etc).
5610an har ju, precis som GW-5000, "allt man behöver" och har lÀgre vikt samt lÀgre pris som sagt.

Det hela beror pÄ lite vad du sjÀlv uppskattar hos en G-Shock. Har du Àgt nÄgon G tidigare?
 
En frÄga, boett i rostfritt eller harts? Skiljer ca 2000 kr vad jag kan se. Eller npn mer skillnad?
GW-5000U-1ER
Vs

GW-M5610U-1BER
...allt det som skrivits men ocksÄ skÀrmen/displayen. Tydligare. Krispigare. Utan sÄ mycket ghosting pÄ 5000 etc. JÀmfört med exempelvis 5610.
Stor skillnad tycker jag. Jag kan omöjligen gĂ„ tillbaka nu..pĂ„ gott och ontđŸ€Ș
 
@KrilleN , dom Àr inte svÄrsÄlda ifall du skulle Ängra dig.
GW-5000 Àr nedtonad i fÀrgskalan och kÀnns avsevÀrt mer gedigen (pga stÄlboett etc).
5610an har ju, precis som GW-5000, "allt man behöver" och har lÀgre vikt samt lÀgre pris som sagt.

Det hela beror pÄ lite vad du sjÀlv uppskattar hos en G-Shock. Har du Àgt nÄgon G tidigare?
Tjena! Nej har aldrig Ă€gt en g-shock tidigare. Äger en Omega speedmaster, men va sugen pĂ„ en klocka som man kan ha överallt utan att behöva va för rĂ€dd om den, dĂ€rav tycker jag GW-5000 Ă€r i dyraste laget, Ă€ven om det kanske Ă€r den som verkar "bĂ€st"
 
Tjena! Nej har aldrig Ă€gt en g-shock tidigare. Äger en Omega speedmaster, men va sugen pĂ„ en klocka som man kan ha överallt utan att behöva va för rĂ€dd om den, dĂ€rav tycker jag GW-5000 Ă€r i dyraste laget, Ă€ven om det kanske Ă€r den som verkar "bĂ€st"
Börja med en GW-M5610 eller GW-B5600 och sen gÄr du pÄ GW-5000 fÄr bli mitt tips :)
5610 Ă€r i mina ögon en riktig Beater DeLuxe 👍Den kan du ha till ALLT utan att du skulle grĂ„ta blod om du mot förmodan skulle skada den :D
IMG_20231127_215623.jpg
 
Senast Àndrad:
Tjena! Nej har aldrig Ă€gt en g-shock tidigare. Äger en Omega speedmaster, men va sugen pĂ„ en klocka som man kan ha överallt utan att behöva va för rĂ€dd om den, dĂ€rav tycker jag GW-5000 Ă€r i dyraste laget, Ă€ven om det kanske Ă€r den som verkar "bĂ€st"
Köp bÄda! BehÄll bÄda!
This is how it begins. Snart upptÀcker du att du behöver en 6900 ocksÄ... och en Rangeman. ;)


SkĂ€mt Ă„sido sĂ„ ger @roosterman ett bra svar hĂ€r ovan.👍
 
Tillbaka
Topp