• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

ironcastle

Patek
2-Faktor
FrĂ„n Grodlördag till Ödlesöndag.

IMG_6208.jpeg

IMG_6210.jpeg
No offence, men en fotokurs till nĂ€sta Ă„r, sen jĂ€klar blir det Ă„ka av! Med alla dessa djur omkring dig, nĂ„got vi frĂ„n lĂ„nga landet falukorv annars bara ser pĂ„ Akvariet, sĂ„ finns ju alla möjligheter 😇

Jag kan inte fotografera, men sambon har en kollega som Äker till nÀr, och kanske mest, fjÀrran. Costa Rica t ex.
Screenshot_20240121_183758_Samsung Internet.jpg


NĂ€rmre krĂ€ldjur Ă€n sĂ„ hĂ€r kom inte jag idag. Men det blir nog goa bullar tror jag. 😁
20240121_184640.jpg
 

Rotwang

Rolex
2-Faktor
No offence, men en fotokurs till nĂ€sta Ă„r, sen jĂ€klar blir det Ă„ka av! Med alla dessa djur omkring dig, nĂ„got vi frĂ„n lĂ„nga landet falukorv annars bara ser pĂ„ Akvariet, sĂ„ finns ju alla möjligheter 😇

Jag kan inte fotografera, men sambon har en kollega som Äker till nÀr, och kanske mest, fjÀrran. Costa Rica t ex.
Screenshot_20240121_183758_Samsung Internet.jpg
Du menar att jag borde ha lite rejÀlare prylar, som nÄt i den hÀr stilen? ;)

IMG_6317.jpeg


En sÄn tur att jag har det med mig dÄ. :D

MÄnga kilo kamerautrustning Àr med, fotade kollibris i tvÄ timmar hÀromdan. Men bilderna frÄn systemkameran Àr vÀl genomgÄngna om ett halvÄr eller sÄ och jag har inte ens en dator med mig hit. SÄ ni fÄr dras med fulbilder med minimala konstnÀrliga ambitioner frÄn en sunkmobil , annars hade det nog inte blivit nÄt alls... :rolleyes:
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Du menar att jag borde ha lite rejÀlare prylar, som nÄt i den hÀr stilen? ;)

IMG_6317.jpeg


En sÄn tur att jag har det med mig dÄ. :D

MÄnga kilo kamerautrustning Àr med, fotade kollibris i tvÄ timmar hÀromdan. Men bilderna frÄn systemkameran Àr vÀl genomgÄngna om ett halvÄr eller sÄ och jag har inte ens en dator med mig hit. SÄ ni fÄr dras med fulbilder med minimala konstnÀrliga ambitioner frÄn en sunkmobil , annars hade det nog inte blivit nÄt alls... :rolleyes:
Hahaha, dĂ„ kryper jag tillbaka under samma sten som grodorna kom frĂ„n 😂
Och vĂ€ntar pĂ„ att du hunnit utvĂ€rdera resultatet frĂ„n den dĂ€r herrejösses-gluggen. 😇
Ös pĂ„ med telefonbilder! 👍
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Jag hittade den hÀr i en lÄda nÀr jag rensade gammalt skrÀp.

FrÄn 2001.
Jag ska se om jag fÄr igÄng den vid tillfÀlle.

Jag minns att man kunde Ă€ndra fĂ€rg pĂ„ siffrorna om man ville ha svarta eller röda bland annat. 😁

20240122_101617-01.jpeg
 

RAVIX

Omega
2-Faktor
Var ett tag sen jag var inloggad hÀr och tÀnkte skriva av mig lite snabbt.
Köpte i sommaren 2022 en Mudmaster GWG-1000 som uppvisar exakt samma beteende som pÄ denna video:
Totalt oacceptabelt.
Trots diverse lösningar med olja, omskruvining och korrigering av skruvarna, till och med försiktigt slipat ned dom svarta "vingarna" under klockan med sandpapper för att fÄ bot pÄ problemet och bli av med gummi mot gummi ljudet. Men ingenting hjÀlper. SÄ klockan ligger just nu bara hos mig och ser snygg ut, för beteendet Àr EXAKT sÄ som videon ovan visar, fast pÄ GWG-1000 ej 2000.
Det fÄr mig dock att dra öronen Ät mig att införskaffa uppföljaren.
Problemet med Mudmastern som jag upplever det Àr "vingarna" eller vad dom kallas, och att dom inte Àr helt flush med bandet som pÄ ovansidan dÀr ljudet uppkommer.
Är dessa vingar jag pratar om:
Casio-G-Shock-GWG-1000-1A3-Mudmaster-aBlogtoWatch-10.jpg

Hade Casio gjort denna del i ett stycke istÀllet för 2 separata delar sÄ Àr jag helt sÀker pÄ att ljudet aldrig hade uppkommit.

Men...jag har inte tÀnkt att ge upp hoppet om en ny klocka. Har nu sakteliga börjat söka runt efter en ersÀttare, det jag gillade med Mudmastern var hur bulky den Àr, dvs den Àr klocka som Àr till för att synas. Noga ocksÄ att kolla sÄ att inga av dom modeller jag kollat efter har samma typ av design, och har navigerat mig fram i G-Shock djungeln till en modell som verkar uppfylla alla kriterier. GPW-2000
Enda nackdelen jag kan tycka Àr att det inte finns nÄgra alltför spÀnnande fÀrger att vÀlja bland, Àr vÀl 1A2 & 3A som det i sÄ fall Àr aktuella, kan Àven tycka att TFB-1A varianten Àr snygg.
Var frÄn början inne pÄ MTG-B1000B-1A4 och just den pga fÀrgkombon. Den ligger ocksÄ med som ett wildcard.


Men det ja undrar Àr, Àr det nÄn i trÄden som har denna modell? Alternativt föregÄngaren GPW-1000 som jag ocksÄ sneglat lite pÄ? Tips mottages gÀrna ocksÄ om ni kÀnner till nÄn liknande modell till salu, antingen som ni vill sÀlja sjÀlva eller kÀnner nÄn.
Tack pÄ förhand.
 
Topp