• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Ett litet Blocket-tips sĂ„ hĂ€r pĂ„ söndagsförmiddagen 😀
Screenshot_20240211_102805.jpg

Tack
 😏
 
Idag bakas det semmelbröd.
Har inte kÀnt till tekniken egentligen, hur man bakar. Bara gjort som jag trodde var typ rÀtt.
Men youtube Àr som bekant en kÀlla till kunskap. SÄ nu vet jag varför man ska knÄda lÀnge och hur man gör helt runda och vackra bullar. SÄnt Àr ju lite extra kul, speciellt om det ska bjudas pÄ, pÄ jobbet.
ÅterstĂ„r bara att se hur de smakar ocksĂ„ 😂
20240211_165228.jpg
20240211_165232.jpg
 
HĂ€mtat-vinterhjul-till-Amigo-G = GWG-2000TLC 👍
IMG_20240211_161333.jpg

IMG_20240211_161029_edit_1090363668373202.jpg
👍👍👍 Har du gjort canvas kapellen sjĂ€lv? Ser ut proffsigt gjort 👍
Nu Àr jag nyfiken med det dÀr med terrÀngdÀck vs vinterdÀck:
Vilka terrÀngdÀck / offroad dÀck kan man ha pÄ vintern hÀr i södra Sverige?
BF Goodrich T/A , T/K, Cooper Discoverer AT3, Maxxis


Vilka Àr godkÀnda för vinter och man kan köra med utan att bli stoppad av polis eller fÄ ajabaja pÄ besiktningen?

Jag kör Overlanding, sĂ„ ingen riktig offroad och har varit frestad att skaffa sĂ„dana dĂ€ck innan till min Forester
.

IMG_0574.jpeg
 
👍👍👍 Har du gjort canvas kapellen sjĂ€lv? Ser ut proffsigt gjort 👍
Nu Àr jag nyfiken med det dÀr med terrÀngdÀck vs vinterdÀck:
Vilka terrÀngdÀck / offroad dÀck kan man ha pÄ vintern hÀr i södra Sverige?
BF Goodrich T/A , T/K, Cooper Discoverer AT3, Maxxis


Vilka Àr godkÀnda för vinter och man kan köra med utan att bli stoppad av polis eller fÄ ajabaja pÄ besiktningen?

Jag kör Overlanding, sĂ„ ingen riktig offroad och har varit frestad att skaffa sĂ„dana dĂ€ck innan till min Forester
.

IMG_0574.jpeg
Kapellet följde med nÀr jag handlade Amigon i somras, men det Àr inte ett originalcanvas.. Verkar vara gjort av nÄgon kapellmakare för det Àr riktigt snyggt gjort :D
DÀcken jag hittade idag Àr en uppsÀttning General Snowgrabber 245/70-16 pÄ King-cabfÀlgar :)
Sommarpuckarna Ă€r 31" BF Goodrich T/A , dom Ă€r mer off-roadiga Ă€n Generalerna 👍
IMG_20240211_160515.jpg
 

Bilagor

  • IMG_20240211_160520.jpg
    IMG_20240211_160520.jpg
    897.9 KB · Visningar: 1
👍👍👍 Har du gjort canvas kapellen sjĂ€lv? Ser ut proffsigt gjort 👍
Nu Àr jag nyfiken med det dÀr med terrÀngdÀck vs vinterdÀck:
Vilka terrÀngdÀck / offroad dÀck kan man ha pÄ vintern hÀr i södra Sverige?
BF Goodrich T/A , T/K, Cooper Discoverer AT3, Maxxis


Vilka Àr godkÀnda för vinter och man kan köra med utan att bli stoppad av polis eller fÄ ajabaja pÄ besiktningen?

Jag kör Overlanding, sĂ„ ingen riktig offroad och har varit frestad att skaffa sĂ„dana dĂ€ck innan till min Forester
.

IMG_0574.jpeg
Nu Ă€r detta lite av en killgissning. AlltsĂ„ en kvalificerad bedömning. 🙄
Men visst Àr det vÀl sÄ att definitionen pÄ ett vinterdÀck Àr att det Àr mÀrkt med M+S (Mud and Snow)? Oavsett mönster sÄ Àr det inte ett vinterdÀck med mindre Àn att mÀrkningen finns.
 
Nu Ă€r detta lite av en killgissning. AlltsĂ„ en kvalificerad bedömning. 🙄
Men visst Àr det vÀl sÄ att definitionen pÄ ett vinterdÀck Àr att det Àr mÀrkt med M+S (Mud and Snow)? Oavsett mönster sÄ Àr det inte ett vinterdÀck med mindre Àn att mÀrkningen finns.
I Sverige mÄste vinter dÀcken vara mÀrkta med alptoppen ocksÄ.
1000003520.png
 
👍👍👍 Har du gjort canvas kapellen sjĂ€lv? Ser ut proffsigt gjort 👍
Nu Àr jag nyfiken med det dÀr med terrÀngdÀck vs vinterdÀck:
Vilka terrÀngdÀck / offroad dÀck kan man ha pÄ vintern hÀr i södra Sverige?
BF Goodrich T/A , T/K, Cooper Discoverer AT3, Maxxis


Vilka Àr godkÀnda för vinter och man kan köra med utan att bli stoppad av polis eller fÄ ajabaja pÄ besiktningen?

Jag kör Overlanding, sĂ„ ingen riktig offroad och har varit frestad att skaffa sĂ„dana dĂ€ck innan till min Forester
.

IMG_0574.jpeg
Besiktningen struntar i vilka dÀck som sitter pÄ bilen. Jag har kört grovmönstrade Nokian Rockproof, BF Goodrich, Good Year Wrangler och Atterra som sommardÀck och provat samtliga i höst/tidig vintervÀglag (inte bytt i tid) och alla Àr helt vÀrdelösa under +5c.
 
Nu Ă€r detta lite av en killgissning. AlltsĂ„ en kvalificerad bedömning. 🙄
Men visst Àr det vÀl sÄ att definitionen pÄ ett vinterdÀck Àr att det Àr mÀrkt med M+S (Mud and Snow)? Oavsett mönster sÄ Àr det inte ett vinterdÀck med mindre Àn att mÀrkningen finns.

I Sverige mÄste vinter dÀcken vara mÀrkta med alptoppen ocksÄ.
1000003520.png
Jag har hittat de rÀtta dÀcken:
BF Goodrich T/A KO2 eller KO3
De Ă€r mĂ€rkta med alptoppen och snöflingan och rĂ€knas som allvĂ€dersdĂ€ck.👍
ÄndĂ„ sĂ€ljs pĂ„ de kĂ€nda svenska dĂ€ck hemsidor som sommardĂ€ck
 đŸ€Ł
 
För det priset sÄ var det nÀstan stöld :D Var lite inne pÄ att knipa den och ge till svÀrsonen i födelsedagspresent ...

Skulle vilja modda med andra index men hittar inga till gm-2100, var nĂ€stan sĂ€ker pĂ„ jag hade sett det nĂ„gonstans đŸ€”

Men ja bra pris! Även fast den sĂ„g ut att ha lite repor pĂ„ bezeln, men Ă„terstĂ„r se. LĂ€r den fĂ„ oavsett 🙈
 
Egentligen borde ju g-shock vara busenkelt som owgm. TĂ„l allt, kan anvĂ€ndas jĂ€mnt etc. Men ocksĂ„ de jag har flest av och vill anvĂ€nda olika 🙈
Men man kan ju göra det lite klurigare genom att anvÀnda en inte helt enkel G-shock... ;)
Har ju kört lite utstickande fÀrgtema genom Ären.. Kommer bli bÄde fÀrg och annorlunda (troligen trÄd/KSpremiÀr) modell iÄr :)
 
Jag har hittat de rÀtta dÀcken:
BF Goodrich T/A KO2 eller KO3
De Ă€r mĂ€rkta med alptoppen och snöflingan och rĂ€knas som allvĂ€dersdĂ€ck.👍
ÄndĂ„ sĂ€ljs pĂ„ de kĂ€nda svenska dĂ€ck hemsidor som sommardĂ€ck
 đŸ€Ł
Jag hade ett par sÄdana dÀck pÄ min Isuzu, de var inte bra pÄ vintern. Men jag minns inte om de hade alptoppen pÄ dÀcket. Kanske Àr det en ny grej?
 
Tillbaka
Topp