• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Köööööp-tips :D
Svart stĂ„lis för 2500 bagis 👍
SkÀrmbild 2024-03-02 155236.jpg

Köööööp-tips :D
Svart stĂ„lis för 2500 bagis 👍
SkÀrmbild 2024-03-02 155236.jpg

Ligger hĂ€r för 2. Hoppas att jag var först 😊

Ser ut som att jag har mÄlat in mig i ett hörn.
20240302_191552.jpg

Behöver meka bil imorgon. Man mekar alltid med klocka pÄ. Men man mekar inte med MR-G pÄ armen. Den hÀr jÀkla OWG-grejen stÀller till det!
@roosterman jag hĂ„ller dig ansvarig. Hur ska jag nu göra? đŸ€”
Bara kör. Antingen meka utan klocka eller sno in klockan i eltejp innan du börjar skruva😁

Vilken Àr bÀst och varför?

IMG_6417.jpeg
BÀgge har samma funktioner sÄ det Àr mer en vilken kÀnsla man vill ha..
5610 har lite enklare utförande med fyrskruvat baklocket medan 5000 har screwback. Bandet Àr mjukare pÄ 5000.
NĂ€stan halva priset 5610 vs 5000.
Personligen hĂ„ller jag 5610 vĂ€ldigt högt👍 Den ultimata beatern🙂

BÀgge har samma funktioner sÄ det Àr mer en vilken kÀnsla man vill ha..
5610 har lite enklare utförande med fyrskruvat baklocket medan 5000 har screwback. Bandet Àr mjukare pÄ 5000.
NĂ€stan halva priset 5610 vs 5000.
Personligen hĂ„ller jag 5610 vĂ€ldigt högt👍 Den ultimata beatern🙂
TillÀgg till ovan;
HÀvarmen bakom knapparna Àr kortare pÄ 5000 Àn 5610, sÄ knapparna upplevs trögare pÄ 5000.

Personligen tycker jag 5610 kÀnns vÀldigt prisvÀrd, men 5000 Àr cleanare och kÀnns mer premium med sin stÄlboett. Den som vet, vet.

Tackar pÄgar!

Funderar pÄ en fyrkant i nÄn metall sÄ man kan bygga upp lite patina. Armor varianten ser onekligen stenhÄrd ut!

BNIB antar det Àr rÀtt bra priser pÄ denna Àven med tull+moms?

SÄg de gick 20+ retail hÀr hemma.

”Camon” Ă€r klar favvo!
IMG_6425.png

Senast Àndrad:
Tackar pÄgar!

Funderar pÄ en fyrkant i nÄn metall sÄ man kan bygga upp lite patina. Armor varianten ser onekligen stenhÄrd ut!

BNIB antar det Àr rÀtt bra priser pÄ denna Àven med tull+moms?

SÄg de gick 20+ retail hÀr hemma.

”Camon” Ă€r klar favvo!
IMG_6425.png
Riktigt coola klockor, bÄde TVA och TVB! Men nÄt att tÀnka pÄ: Generellt sÄ upplevs positiv display mycket mer lÀttlÀst Àn negativ display.:oldman:

Har knappt nÄn koll alls pÄ klock-youtubers, men rÄkade snubbla över den hÀr smÄtt underhÄllande hyllningen till G-9000 igÄrkvÀll:

(Sorry om den redan postats i trÄden.)
Urban Gentry (eller Gantry) Àr ju en av de bÀsta recensenterna pÄ YT och denna recensionen om G-9000 var ju klassisk och underhÄllande. Just dÀrför ocksÄ varför denna modellen Àr min favorit!

TillÀgg till ovan;
HÀvarmen bakom knapparna Àr kortare pÄ 5000 Àn 5610, sÄ knapparna upplevs trögare pÄ 5000.

Personligen tycker jag 5610 kÀnns vÀldigt prisvÀrd, men 5000 Àr cleanare och kÀnns mer premium med sin stÄlboett. Den som vet, vet.
Blev inte knapparna förbÀttrade i det avseendet i och med senaste modellen GW-5000U?

Tillbaka
Topp