Henne?Först intrycket Ă€r vĂ€ldigt bra men kĂ€nns kanske lite stor. Ganska trevligt att verkligen Ă€ga en âriktigâ g-shock. Nu ska jag bara försöka bekanta mig med henne
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Henne?Först intrycket Ă€r vĂ€ldigt bra men kĂ€nns kanske lite stor. Ganska trevligt att verkligen Ă€ga en âriktigâ g-shock. Nu ska jag bara försöka bekanta mig med henne
Klockan mÄste ju fÄ identifiera sig som han vill.
Absolut. Ett sÄdant mÀsterverk bör citeras henne
Tycker den ser ut att sitta helt perfekt Nu Ă€r det bara strax över tre veckor tills jag kan ha min igen...Först intrycket Ă€r vĂ€ldigt bra men kĂ€nns kanske lite stor. Ganska trevligt att verkligen Ă€ga en âriktigâ g-shock. Nu ska jag bara försöka bekanta mig med henne
Testa! I mitt tycke den helt klart bÀsta stora G-shocken.NÀstan sÄ man blir sugen ju
Tack snÀllt, kÀnns faktiskt bÀttre. Den följer med i morgon pÄ jobbet sÄ blir sÀkert braTycker den ser ut att sitta helt perfekt Nu Àr det bara strax över tre veckor tills jag kan ha min igen...
Den kunde inte ta emot MB6 (mörka magin) just dÄ. En tutorial som Àr bra:Har stÀllt in klockan efter mina önskemÄl osv. Satte PS off och auto pÄ sommar/vinter/normal- tid. DÄ visade klockan sommartid. Tryckte pÄ knappen lÀngst ner till höger och dÄ fick jag upp blinkade rcvd och dÀrefter denna.
Det kan vara svÄrt att fÄ den att ta emot radiovÄgor pÄ dagen. Men den synkar per automatik under natten dÄ den lÀttare fÄr signal. Det kan dock vara svÄrt att hitta ett bra stÀlle dÀr den alltid kommer synka under natten, sÄ ofta fÄr man testa sig fram med nÄgra olika stÀllen varje natt innan man hittar bÀsta stÀllet att lÀgga den pÄ. Precis som @T-wiz sÀger sÄ Àr det lite mörk magi bakom MB6 Men man fÄr snabbt klÀm om det!Har stÀllt in klockan efter mina önskemÄl osv. Satte PS off och auto pÄ sommar/vinter/normal- tid. DÄ visade klockan sommartid. Tryckte pÄ knappen lÀngst ner till höger och dÄ fick jag upp blinkade rcvd och dÀrefter denna.
Finns Àven appar som, lÄter fruktansvÀrt, kan simulera MB6-signalen om du vill synka pÄ dagen. GÄr att se hur pÄ youtube Àven det Personligen tycker jag att den tar emot bÀttre om man har den pÄ sig pÄ natten, men det ska inte behövas. Dock sÄ Àr det livet för mig nu under OWG-marchDet kan vara svÄrt att fÄ den att ta emot radiovÄgor pÄ dagen. Men den synkar per automatik under natten dÄ den lÀttare fÄr signal. Det kan dock vara svÄrt att hitta ett bra stÀlle dÀr den alltid kommer synka under natten, sÄ ofta fÄr man testa sig fram med nÄgra olika stÀllen varje natt innan man hittar bÀsta stÀllet att lÀgga den pÄ. Precis som @T-wiz sÀger sÄ Àr det lite mörk magi bakom MB6 Men man fÄr snabbt klÀm om det!
GÀllande PS sÄ skulle jag rekommendera dig att ha den pÄ. Det kommer inte pÄverka dig nÄgot dÄ du anvÀnder den och batteriet kommer hÄlla lÀngre
FÄr kolla in klippet. Kan nog vara givande, tack för hjÀlpen!Den kunde inte ta emot MB6 (mörka magin) just dÄ. En tutorial som Àr bra:
SpÀnnande. Trodde inte jag skulle behöva tÀnka pÄ detta men PS Àr pÄ. FÄr börja ha den pÄ sÀngbordet. Men antar om den inte fÄr signal under natten sÄ fÄr jag stÀlla om den automatisk? Har nog ocksÄ satt pÄ receive ONDet kan vara svÄrt att fÄ den att ta emot radiovÄgor pÄ dagen. Men den synkar per automatik under natten dÄ den lÀttare fÄr signal. Det kan dock vara svÄrt att hitta ett bra stÀlle dÀr den alltid kommer synka under natten, sÄ ofta fÄr man testa sig fram med nÄgra olika stÀllen varje natt innan man hittar bÀsta stÀllet att lÀgga den pÄ. Precis som @T-wiz sÀger sÄ Àr det lite mörk magi bakom MB6 Men man fÄr snabbt klÀm om det!
GÀllande PS sÄ skulle jag rekommendera dig att ha den pÄ. Det kommer inte pÄverka dig nÄgot dÄ du anvÀnder den och batteriet kommer hÄlla lÀngre
Batteriet rÀcker lÀÀÀÀnge vilket som, sÄ du kommer inte behöva tÀnka pÄ det, men PS förlÀnger tiden ytterligare. Det enda den gör mig veterligen Àr att slÀcka displayen dÄ den ligger still i mörker efter X timmar. SÄ fort den kommer i kontakt med ljus eller du trycker pÄ nÄgon knapp sen kommer den hoppa tillbaka och visa allt som den ska.FÄr kolla in klippet. Kan nog vara givande, tack för hjÀlpen!
SpÀnnande. Trodde inte jag skulle behöva tÀnka pÄ detta men PS Àr pÄ. FÄr börja ha den pÄ sÀngbordet. Men antar om den inte fÄr signal under natten sÄ fÄr jag stÀlla om den automatisk? Har nog ocksÄ satt pÄ receive ON
GWGB1000Vilken modell Àr det?
Jaha ok sÄ grymt med PS. Jag fÄr i sÄ fall testa lÀgga den pÄ fönsterkarmen innan lÀggdags. Risken om jag stÀller tiden sÄ vet jag inte om den har synkat.Batteriet rÀcker lÀÀÀÀnge vilket som, sÄ du kommer inte behöva tÀnka pÄ det, men PS förlÀnger tiden ytterligare. Det enda den gör mig veterligen Àr att slÀcka displayen dÄ den ligger still i mörker efter X timmar. SÄ fort den kommer i kontakt med ljus eller du trycker pÄ nÄgon knapp sen kommer den hoppa tillbaka och visa allt som den ska.
SÄ nÀra ett fönster som möjligt brukar vara en bra start för att öka chanserna till synk. Jag hade stÀllt in den manuellt sÄ tiden visas korrekt för dig nu och sedan lÄtit MB6 se till att den alltid gÄr rÀtt pÄ sekunden framöver.
Om jag inte Àr helt ute och cyklar sÄ har mina g-shocks jag Àgt inte lÀngre synkat mot radiomast nÀr jag hade parkopplat dem med blÄtand tilll mobilen. Vet inte om det var en bugg eller feature. Har dock bara Àgt tvÄ st med radiosynk men Àr vÀldigt sÀker pÄ att bÀgge betedde sig sÄ.FÄr kolla in klippet. Kan nog vara givande, tack för hjÀlpen!
SpÀnnande. Trodde inte jag skulle behöva tÀnka pÄ detta men PS Àr pÄ. FÄr börja ha den pÄ sÀngbordet. Men antar om den inte fÄr signal under natten sÄ fÄr jag stÀlla om den automatisk? Har nog ocksÄ satt pÄ receive ON
Om den synkat har du texten RCVD pÄ displayen. Har du det inte sÄ har den inte synkat.Jaha ok sÄ grymt med PS. Jag fÄr i sÄ fall testa lÀgga den pÄ fönsterkarmen innan lÀggdags. Risken om jag stÀller tiden sÄ vet jag inte om den har synkat.
DÀr ser man, de magiska orden HÄller vi tummarnaOm den synkat har du texten RCVD pÄ displayen. Har du det inte sÄ har den inte synkat.
ĂndĂ„ lite trist men förstĂ„eligt att klockan behöver lite goda förutsĂ€ttningar för att kunna synka.Om jag inte Ă€r helt ute och cyklar sĂ„ har mina g-shocks jag Ă€gt inte lĂ€ngre synkat mot radiomast nĂ€r jag hade parkopplat dem med blĂ„tand tilll mobilen. Vet inte om det var en bugg eller feature. Har dock bara Ă€gt tvĂ„ st med radiosynk men Ă€r vĂ€ldigt sĂ€ker pĂ„ att bĂ€gge betedde sig sĂ„.
DĂ€r ser man, de magiska orden HĂ„ller vi tummarna
ĂndĂ„ lite trist men förstĂ„eligt att klockan behöver lite goda förutsĂ€ttningar för att kunna synka.
Ni Àr sÄ pedagogiska av er! KÀnner mig som en riktig noob⊠Nu fick man Àven nostalgiska minnen frÄn DOTA dÀr man ofta blev kallad för det
Min har synkat natten till idag. Trycker jag pÄ knappen nere till höger sÄ ser jag vilken timme den tog emot och hur mÄnga minuter det tog. 2:02 Sen vilket datum dÄ, dagens (nattens).
UrsÀkta OWG-kladdig trött G
Ni Àr sÄ pedagogiska av er! KÀnner mig som en riktig noob⊠Nu fick man Àven nostalgiska minnen frÄn DOTA dÀr man ofta blev kallad för det
Alla Àr vi Baby-G (pun) i början. Men hÄller med i denna trÄd Àr det riktigt trevligt folk och god stÀmning.Ni Àr sÄ pedagogiska av er! KÀnner mig som en riktig noob⊠Nu fick man Àven nostalgiska minnen frÄn DOTA dÀr man ofta blev kallad för det
Finns bara en sak som funkar...Har stÀllt in klockan efter mina önskemÄl osv. Satte PS off och auto pÄ sommar/vinter/normal- tid. DÄ visade klockan sommartid. Tryckte pÄ knappen lÀngst ner till höger och dÄ fick jag upp blinkade rcvd och dÀrefter denna.
Tog 5 nÀtter innan jag tog till ockulta medel pÄ en bÄngstyrig MB6, och vips sÄ hoppade den igÄng pÄ GWN-Q1000
Vill Àven pÄminna alla att sÀtta alarm pÄ 22:21 ikvÀll
Alldeles riktigt. Den stÄr i bokhyllan, mellan von Junzts fascinerande Unaussprechlichen Kulten och De Vermis Mysteriis av Ludvig Prinn..Finns bara en sak som funkar...
Har för mig att @Sorubim har en svartkonstbok för just detta ÀndamÄl.