• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Först intrycket Ă€r vĂ€ldigt bra men kĂ€nns kanske lite stor. Ganska trevligt att verkligen Ă€ga en ”riktig” g-shock. Nu ska jag bara försöka bekanta mig med henne â˜ș
image.jpg
Henne? 😐

Har stÀllt in klockan efter mina önskemÄl osv. Satte PS off och auto pÄ sommar/vinter/normal- tid. DÄ visade klockan sommartid. Tryckte pÄ knappen lÀngst ner till höger och dÄ fick jag upp blinkade rcvd och dÀrefter denna.
IMG_5572.jpeg

Har stÀllt in klockan efter mina önskemÄl osv. Satte PS off och auto pÄ sommar/vinter/normal- tid. DÄ visade klockan sommartid. Tryckte pÄ knappen lÀngst ner till höger och dÄ fick jag upp blinkade rcvd och dÀrefter denna.
IMG_5572.jpeg
Det kan vara svĂ„rt att fĂ„ den att ta emot radiovĂ„gor pĂ„ dagen. Men den synkar per automatik under natten dĂ„ den lĂ€ttare fĂ„r signal. Det kan dock vara svĂ„rt att hitta ett bra stĂ€lle dĂ€r den alltid kommer synka under natten, sĂ„ ofta fĂ„r man testa sig fram med nĂ„gra olika stĂ€llen varje natt innan man hittar bĂ€sta stĂ€llet att lĂ€gga den pĂ„. Precis som @T-wiz sĂ€ger sĂ„ Ă€r det lite mörk magi bakom MB6 😅 Men man fĂ„r snabbt klĂ€m om det!

GĂ€llande PS sĂ„ skulle jag rekommendera dig att ha den pĂ„. Det kommer inte pĂ„verka dig nĂ„got dĂ„ du anvĂ€nder den och batteriet kommer hĂ„lla lĂ€ngre 😊

Det kan vara svĂ„rt att fĂ„ den att ta emot radiovĂ„gor pĂ„ dagen. Men den synkar per automatik under natten dĂ„ den lĂ€ttare fĂ„r signal. Det kan dock vara svĂ„rt att hitta ett bra stĂ€lle dĂ€r den alltid kommer synka under natten, sĂ„ ofta fĂ„r man testa sig fram med nĂ„gra olika stĂ€llen varje natt innan man hittar bĂ€sta stĂ€llet att lĂ€gga den pĂ„. Precis som @T-wiz sĂ€ger sĂ„ Ă€r det lite mörk magi bakom MB6 😅 Men man fĂ„r snabbt klĂ€m om det!

GĂ€llande PS sĂ„ skulle jag rekommendera dig att ha den pĂ„. Det kommer inte pĂ„verka dig nĂ„got dĂ„ du anvĂ€nder den och batteriet kommer hĂ„lla lĂ€ngre 😊
Finns Ă€ven appar som, lĂ„ter fruktansvĂ€rt, kan simulera MB6-signalen om du vill synka pĂ„ dagen. GĂ„r att se hur pĂ„ youtube Ă€ven det 🙂Personligen tycker jag att den tar emot bĂ€ttre om man har den pĂ„ sig pĂ„ natten, men det ska inte behövas. Dock sĂ„ Ă€r det livet för mig nu under OWG-march 😀

Den kunde inte ta emot MB6 (mörka magin) just dÄ. En tutorial som Àr bra:
FÄr kolla in klippet. Kan nog vara givande, tack för hjÀlpen!

SpÀnnande. Trodde inte jag skulle behöva tÀnka pÄ detta men PS Àr pÄ. FÄr börja ha den pÄ sÀngbordet. Men antar om den inte fÄr signal under natten sÄ fÄr jag stÀlla om den automatisk? Har nog ocksÄ satt pÄ receive ON

SpÀnnande. Trodde inte jag skulle behöva tÀnka pÄ detta men PS Àr pÄ. FÄr börja ha den pÄ sÀngbordet. Men antar om den inte fÄr signal under natten sÄ fÄr jag stÀlla om den automatisk? Har nog ocksÄ satt pÄ receive ON
Batteriet rÀcker lÀÀÀÀnge vilket som, sÄ du kommer inte behöva tÀnka pÄ det, men PS förlÀnger tiden ytterligare. Det enda den gör mig veterligen Àr att slÀcka displayen dÄ den ligger still i mörker efter X timmar. SÄ fort den kommer i kontakt med ljus eller du trycker pÄ nÄgon knapp sen kommer den hoppa tillbaka och visa allt som den ska.

SÄ nÀra ett fönster som möjligt brukar vara en bra start för att öka chanserna till synk. Jag hade stÀllt in den manuellt sÄ tiden visas korrekt för dig nu och sedan lÄtit MB6 se till att den alltid gÄr rÀtt pÄ sekunden framöver.

Batteriet rÀcker lÀÀÀÀnge vilket som, sÄ du kommer inte behöva tÀnka pÄ det, men PS förlÀnger tiden ytterligare. Det enda den gör mig veterligen Àr att slÀcka displayen dÄ den ligger still i mörker efter X timmar. SÄ fort den kommer i kontakt med ljus eller du trycker pÄ nÄgon knapp sen kommer den hoppa tillbaka och visa allt som den ska.

SÄ nÀra ett fönster som möjligt brukar vara en bra start för att öka chanserna till synk. Jag hade stÀllt in den manuellt sÄ tiden visas korrekt för dig nu och sedan lÄtit MB6 se till att den alltid gÄr rÀtt pÄ sekunden framöver.
Jaha ok sÄ grymt med PS. Jag fÄr i sÄ fall testa lÀgga den pÄ fönsterkarmen innan lÀggdags. Risken om jag stÀller tiden sÄ vet jag inte om den har synkat.

Om jag inte Àr helt ute och cyklar sÄ har mina g-shocks jag Àgt inte lÀngre synkat mot radiomast nÀr jag hade parkopplat dem med blÄtand tilll mobilen. Vet inte om det var en bugg eller feature. Har dock bara Àgt tvÄ st med radiosynk men Àr vÀldigt sÀker pÄ att bÀgge betedde sig sÄ.

Om den synkat har du texten RCVD pÄ displayen. Har du det inte sÄ har den inte synkat.
DĂ€r ser man, de magiska orden:) HĂ„ller vi tummarna
Om jag inte Àr helt ute och cyklar sÄ har mina g-shocks jag Àgt inte lÀngre synkat mot radiomast nÀr jag hade parkopplat dem med blÄtand tilll mobilen. Vet inte om det var en bugg eller feature. Har dock bara Àgt tvÄ st med radiosynk men Àr vÀldigt sÀker pÄ att bÀgge betedde sig sÄ.
ÄndĂ„ lite trist men förstĂ„eligt att klockan behöver lite goda förutsĂ€ttningar för att kunna synka.

DĂ€r ser man, de magiska orden:) HĂ„ller vi tummarna

ÄndĂ„ lite trist men förstĂ„eligt att klockan behöver lite goda förutsĂ€ttningar för att kunna synka.
1000009297.jpg

Min har synkat natten till idag. Trycker jag pÄ knappen nere till höger sÄ ser jag vilken timme den tog emot och hur mÄnga minuter det tog. 2:02 Sen vilket datum dÄ, dagens (nattens).

UrsĂ€kta OWG-kladdig trött G 😂
1000009299.jpg

1000009297.jpg

Min har synkat natten till idag. Trycker jag pÄ knappen nere till höger sÄ ser jag vilken timme den tog emot och hur mÄnga minuter det tog. 2:02 Sen vilket datum dÄ, dagens (nattens).

UrsĂ€kta OWG-kladdig trött G 😂
1000009299.jpg
Ni Ă€r sĂ„ pedagogiska av er! KĂ€nner mig som en riktig noob
 Nu fick man Ă€ven nostalgiska minnen frĂ„n DOTA dĂ€r man ofta blev kallad för det 😅

IMG_5572.jpeg
Finns bara en sak som funkar...
Har för mig att @Sorubim har en svartkonstbok för just detta ÀndamÄl.

Tog 5 nĂ€tter innan jag tog till ockulta medel pĂ„ en bĂ„ngstyrig MB6, och vips sĂ„ hoppade den igĂ„ng pĂ„ GWN-Q1000 đŸ§™â˜ ïž

Vill Ă€ven pĂ„minna alla att sĂ€tta alarm pĂ„ 22:21 ikvĂ€ll â˜ș

1000006288.jpg

Finns bara en sak som funkar...
Har för mig att @Sorubim har en svartkonstbok för just detta ÀndamÄl.
Alldeles riktigt. Den stĂ„r i bokhyllan, mellan von Junzts fascinerande Unaussprechlichen Kulten och De Vermis Mysteriis av Ludvig Prinn.🐙.
HÀr har vi den algbevuxna, slemdrypande, svavelosande luntan fÄngad pÄ bild:
multi_band_6_manual.jpg

(Jag tog mĂ„Ă„Ă„nga bilder, men nĂ€stan allihopa blev konstigt nog underexponerade, trots god belysning.đŸ€”)

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp