• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Vad Àr klockan?
IMG_7070.jpeg
Den Ă€r Camo-mönstrad😍

Min GW-M5610U har DST = auto. Vaknade lite besviken idag att den inte korrigerade för sommartid som den borde. Förvisso gick radiosynken inte igenom, men det ska vÀl inte spela nÄgon roll? Den vet vÀl nÀr det Àr sommartid i min tidszon? NÄgon annan som varit med om liknande

image.jpg
Hade inte kikat innan, men min GW-5000 stod pÄ tydligen pÄ AUTO och Àndrade inte medan min GW-M5610 stod pÄ ON och Àndrade. Dock stod min GW-B5600 pÄ AUTO och hade gÄtt fram en timme korrekt.
Övriga har jag inte kikat Ă€nnu.
Kanske nÄgra av experterna i trÄden har koll pÄ detta.

Senast Àndrad:
Hade inte kikat innan, men min GW-5000 stod pÄ tydligen pÄ AUTO och Àndrade inte medan min GW-M5610 stod pÄ ON och Àndrade. Dock stod min GW-B5600 pÄ AUTO och hade gÄtt fram en timme korrekt.
Övriga har jag inte kikat Ă€nnu.
Kanske nÄgra av experterna i trÄden har koll pÄ detta.
Multiband6Žs mysterium Àro outgrundliga :cool: Vill ha det till att MB6-modellerna behöver radiosynk för att Àndra, medan BT-modellerna gör det utan synk..
Min G-B001 Àndrade inatt utan att vara uppkopplad iaf.

Om dst stÄr pÄ auto och den tagit emot radiosignaler ska bytet till sommartid ske automatiskt. SÄ har det gjort pÄ alla mina under natten. Men om klockan synkar innan 02:00 kanske sommartid inte blir av?
SÄg det pÄ nÄgra av Rangeman att dom synkat 31/3 0.02..AlltsÄ innan DST. Dom hade inte stÀllt om sig sen...

NÄgon som har koll pÄ vilken helsvart lÀnk som har samma fÀrgton/blankhet som Eric Haze stÄlisens bezel? AlltsÄ om man vill slippa undan original lÀnken med massa mönster?

NÄgon hÀr som möjligtvis vet om nÄgon sida som bestÀller saker frÄn JDM och skickar till Europa?

VÀldigt sugen pÄ dessa

Edit: Zenmarket hade tydligen sÄ att man kan frÄga iallafall, det hade inte buyee vad jag sÄg

Fler alternativ mottages gĂ€rna 😁
1000006706.jpg

Senast Àndrad:
NÄgon som har koll pÄ vilken helsvart lÀnk som har samma fÀrgton/blankhet som Eric Haze stÄlisens bezel? AlltsÄ om man vill slippa undan original lÀnken med massa mönster?
HÀr Àr jÀmförelse Haze vs helsvarta stÄlisen.
Kan vara sÄ att Porter-lÀnken Àr Ànnu blankare Àn helsvarta.
Bezel har samma blankhet iaf förutom pÄ toppkanten-fyrkanten.
IMG_20240331_131110.jpg

IMG_20240331_131103.jpg

Tillbaka
Topp