• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

1000007466.jpg
 
Mumma
 
Mumma
D1000 modellen har man ju funderat pĂ„ att köpa innan đŸ€”
 
UrsÀkta i förvÀg alla OCD:are, men har nÄgon tÀnkt pÄ/mÀrkt detta innan, att första siffran Àr lite "ihoptryckt" ? Har inte tÀnkt pÄ de men nu Àr min OCD I full blÄs.... (Bild tagen ifrÄn Reddit).

Enligt en pÄ Reddit:

"According to G-shock lore, that's the side that got squished when the prototype got thrown out the window. And it still kept ticking despite said squished state.

Thus, the squished display stays."

1000002423.png
Japp, i Japan anvÀnder dem vÀl inte 24H sÄ de va inte prio att fÄ plats med. Iom att det Àr "standard" nu pÄ alla sÄ bekymrar det mig inte.
 
Är den för stor eller pĂ„ vilket sĂ€tt sitter den dĂ„ligt?

Vad har du för omkrets pÄ din handled Nygren?
17,5 cm. Egentligen Àr inte storleken som sÄdan ett problem. Skulle sÀga att storleken i kombination med bandhornens konstruktion samt ett svÄrformat band gör att den inte sitter sÄ bra som jag önskat. Otroligt fin kvalitetskÀnsla i den dock.

Funkar nog bĂ€ttre utanpĂ„ en dykardrĂ€kt 😊

IMG_8704.jpeg
IMG_8544.jpeg
 
17,5 cm. Egentligen Àr inte storleken som sÄdan ett problem. Skulle sÀga att storleken i kombination med bandhornens konstruktion samt ett svÄrformat band gör att den inte sitter sÄ bra som jag önskat. Otroligt fin kvalitetskÀnsla i den dock.

Funkar nog bĂ€ttre utanpĂ„ en dykardrĂ€kt 😊

IMG_8704.jpeg
IMG_8544.jpeg
17,5 hÀr ocksÄ. ObekvÀm som fÄ men vill man vara fin fÄr man lida pin.
 
17,5 cm. Egentligen Àr inte storleken som sÄdan ett problem. Skulle sÀga att storleken i kombination med bandhornens konstruktion samt ett svÄrformat band gör att den inte sitter sÄ bra som jag önskat. Otroligt fin kvalitetskÀnsla i den dock.

Funkar nog bĂ€ttre utanpĂ„ en dykardrĂ€kt 😊

17,5 hÀr ocksÄ. ObekvÀm som fÄ men vill man vara fin fÄr man lida pin.

Jag har ju nÀrmre 18 Àn 17, men frogman (rangeman och mudman tillika) har alltid kÀnts stora, men suget efter en frogman Àr stort.

30 Ă„rs utgĂ„van av frogman Ă€r nog den största kandidaten nĂ€r det kommer till storlek, men D1000 har ju fler egenskaper (som man förmodligen aldrig anvĂ€nder 😅)

Finns det att köpa band som liknar original i bra kvalité som inte Àr till för att passa runt dykardrÀkter?
 
Jag har ju nÀrmre 18 Àn 17, men frogman (rangeman och mudman tillika) har alltid kÀnts stora, men suget efter en frogman Àr stort.

30 Ă„rs utgĂ„van av frogman Ă€r nog den största kandidaten nĂ€r det kommer till storlek, men D1000 har ju fler egenskaper (som man förmodligen aldrig anvĂ€nder 😅)

Finns det att köpa band som liknar original i bra kvalité som inte Àr till för att passa runt dykardrÀkter?
Nja, du kan ju alltid klippa gummit men det Àr inget jag skulle rekommendera. Originalband finns pÄ eBay till överkomligt pris.
 
Nja, du kan ju alltid klippa gummit men det Àr inget jag skulle rekommendera. Originalband finns pÄ eBay till överkomligt pris.
Jag har sett en del skrĂ€ckhistorier pĂ„ andra forum för att inse att klippa hartsband inte Ă€r en höjdare 😂

TÀnkte vÀl att det mÄste finnas nÄgon som har gjort en kortare variant, inget jag har sett ÀnsÄlÀnge, men Àr det nÄgon som har sÄ Àr det vÀl ni rÀvar hÀr inne
 
Jag har ju nÀrmre 18 Àn 17, men frogman (rangeman och mudman tillika) har alltid kÀnts stora, men suget efter en frogman Àr stort.

30 Ă„rs utgĂ„van av frogman Ă€r nog den största kandidaten nĂ€r det kommer till storlek, men D1000 har ju fler egenskaper (som man förmodligen aldrig anvĂ€nder 😅)

Finns det att köpa band som liknar original i bra kvalité som inte Àr till för att passa runt dykardrÀkter?
Du kan ju kika pÄ lite Àldre, mindre modeller. 200-serien sitter bekvÀmt pÄ min ~16,5 handled.
Du har Àven dom minsta: 9900-serien, det finns nÄgra i trÄden.
gw_205K_icerc_frogman_25.jpg
 
Du kan ju kika pÄ lite Àldre, mindre modeller. 200-serien sitter bekvÀmt pÄ min ~16,5 handled.
Du har Àven dom minsta: 9900-serien, det finns nÄgra i trÄden.
gw_205K_icerc_frogman_25.jpg
Tack för tipset!

A1000 Àr ju med pÄ listan av möjliga frogman ocksÄ.
Ska bara övertala sambon att jag verkligen behöver en. (Dykarcert mÄste kanske införskaffas för att göra det mer trovÀrdigt)
 
Tillbaka
Topp