• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

roosterman

G-shock
2-Faktor
Klockbyte😁
IMG_20240421_075958.jpg

IMG_20240421_080106.jpg
 

Doncorleone

Panerai
God morgon!

NÄgon vÀnlig sjÀl som kan svara pÄ huruvida nyförvÀrvet synkat inatt? Undrar dÄ RCVD inte syns till uppe till vÀnster men den gÄr exakt som atomuret pÄ nÀtet (rÀtt-tid.se) och ser sÄ ut enligt bilden nedan vÀl?

IMG_9210.jpeg
 
Senast Àndrad:

ekke

Rolex
2-Faktor
God morgon!

NÄgon vÀnlig sjÀl som kan svara pÄ huruvida nyförvÀrvet synkat inatt? Undrar dÄ RCVD inte syns till uppe till höger men den gÄr exakt som atomuret pÄ nÀtet (rÀtt-tid.se) och ser sÄ ut enligt bilden nedan vÀl?

IMG_9210.jpeg
Typiskt MB6 att vara kryptisk 😅
Men eftersom du har fÄtt ett klockslag pÄ synkroniseringen sÄ skulle jag sÀga att den lyckats. Trots att inte RVCD Àr tÀnd...
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Är du sĂ€ker pĂ„ det?
1000004366.jpg
Ja, jag tror vi kom fram till det hÀromsistens i trÄden.
Den lyser ett tag, sen efter en tid slocknar den. Det Àr ju i o f s naturligt, eftersom ett dygn senare, om den inte synkar, sÄ har den inte mottagit signal. Men jag vill minnas att vi konstaterade att det allt hÀnder innan dygnet passerat.
Men exakt hur det fungerar med radiosignalerna Àr ju till viss del höljt i dunkel brukar ju slutsatsen oftast bli.
 
Senast Àndrad:

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
God morgon!

NÄgon vÀnlig sjÀl som kan svara pÄ huruvida nyförvÀrvet synkat inatt? Undrar dÄ RCVD inte syns till uppe till vÀnster men den gÄr exakt som atomuret pÄ nÀtet (rÀtt-tid.se) och ser sÄ ut enligt bilden nedan vÀl?

IMG_9210.jpeg
SÄ fort man gÄr in i settings menyerna och Àndrar lite sÄ försvinner RCVD och kommer tillbaka vid nÀsta synk.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
God morgon!

NÄgon vÀnlig sjÀl som kan svara pÄ huruvida nyförvÀrvet synkat inatt? Undrar dÄ RCVD inte syns till uppe till vÀnster men den gÄr exakt som atomuret pÄ nÀtet (rÀtt-tid.se) och ser sÄ ut enligt bilden nedan vÀl?

IMG_9210.jpeg

Har för mig att om synkningen bara lyckas delvis (tid men ej datum) sÄ visas inte indikatorn.
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
God morgon!

NÄgon vÀnlig sjÀl som kan svara pÄ huruvida nyförvÀrvet synkat inatt? Undrar dÄ RCVD inte syns till uppe till vÀnster men den gÄr exakt som atomuret pÄ nÀtet (rÀtt-tid.se) och ser sÄ ut enligt bilden nedan vÀl?

IMG_9210.jpeg
Det betyder, som andra skrivit redan, att den gjort en ofullstÀndig synkning.
 
Topp