Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Grymt nöjd med min hitintills.
KÀnns vÀldigt befriande med en klocka som nÀstan ber om stryk.
Ăr vĂ€ldigt försiktig med mina andra klockor men med den hĂ€r vĂ€lkomnar jag nĂ€stan smĂ€llarna!
Jag har lite svÄrt för digitala klockor. Jag vill att det ska vara analogt, eller möjligtvis anal/digi
Breitlting Aerospace Àr tex skitsnygg!
Finns ju ett gÀng G-shockar dÀr ute med analog visning, men det Àr ÀndÄ nÄtt som hÄller mig tillbaka...
MÄste jag vÀlja fÄr det nog bli en DW-5600 ÀndÄ, trots att den Àr jÀttedigital..!
Typ den hÀr (googlad bild)
Din var clean. Vad heter den modellen?
PÀronen svÀngde förbi idag, pÄ en blixtvisit... Med sig hade de mina G-Shocks som jag bar som liten knodd.
Ă h, vilken nostalgi
Coolt! Förutom affektionsvÀrdet sÄ gissar jag att den dÀr Froggien kan vara vÀrd nÄgra riksdaler. Kanske nÄgon av dom andra ocksÄ. Det finns ju nÄgra som samlar pÄ vintage G-Shocks. I med batterier nu och kicka liv i dom!
Nice! Jag googlade lite och kom fram till att den dÀr modellen kallas "Gold Defender Frogman" och Àr inget man ser varje dag. Hittade en annons dÀr en sÄlts för 520 dollar pÄ WUS 2012.
Och VEM behöver en Rolex egentligen? ;-)
Bild lÄnad frÄn casio.com
Kul!
BĂ€ttre bild. I bakgrunden ser man kvittot
Vart hittar man g-shock i Sthlm dĂ„? SĂ„ man fĂ„r kika pĂ„ lite modeller? Ăr sugen pĂ„ en rektangulĂ€r och inte för stor.
PÀronen svÀngde förbi idag, pÄ en blixtvisit... Med sig hade de mina G-Shocks som jag bar som liten knodd.
Ă h, vilken nostalgi
Hos nÄgra av StjÀrnurmakarna bland annat. Den vid Liljeholmstorget hade stort utbud men har minskat ned nu tyvÀrr. StjÀrnurmakarna inne i Farsta centrum har en del G-shockar ocksÄ.
Just ja. KlockaffÀren (minns inte namnet pÄ den nu) som ligger vid konserthuset, vÀgg ivÀgg med kjell&co pÄ Kungsgatan har ocksÄ ett rÀtt stort utbud av bÄde Casio och G-shock. DÀr Àr det bra priser dessutom
à hhh en sÄdan (fast den helsvarta modellen GWN-1000C) fick jag precis hem frÄn USA. Mycket kool modell!!!
Jag diggar min stenhÄrt. 80-tals design nÀr den Àr som bÀst.
UpptÀckte att jag inte har CR2016 batterier, bara CR2025
Köper imorgon
Froggien Àr dock solcells. FÄr se om den laddas upp.
Hur gick det, vaknade grodmannen i vÄrsolen?
Tror det var en sÄn rackare jag sÄg hos klockmaster i Solna C. Funderar pÄ att testa den nÀsta gÄng jag Àr nere. Lite skeptiskt till det röda bara, inte min fÀrg.
Jag tycker det röda (vilket Àr vÀldigt lite och inget som pÄverkar val av klÀdsel) lyfter 80-tals kÀnslan ett snÀpp högre Àn den andra modellen
Har det funnits en liknande frÄn 80-talet? Har du nÄn bild isf?