• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Senaste tillskott 👌
1000018771.jpg

Ballt med nya modulen ocksÄ, LED istÀllet för luminescent

Ja den Àr cool. LED ger bÀttre lÀsbarhet va?

Nej! ;)
Det Àr ett steg bakÄt i min vÀrld och enda anledningen till att Casio skippar sitt signum Foxfire/Electroluminescence Àr för att spara pengar.
Det blir sÀmre pÄ alla vis förutom möjligen dÄ att det sparar nÄgon mikroampoere i strömförbrukning vilket Àr försumbart i sammanhanget.
BlĂ€ Casio! 👎

Nej! ;)
Det Àr ett steg bakÄt i min vÀrld och enda anledningen till att Casio skippar sitt signum Foxfire/Electroluminescence Àr för att spara pengar.
Det blir sÀmre pÄ alla vis förutom möjligen dÄ att det sparar nÄgon mikroampoere i strömförbrukning vilket Àr försumbart i sammanhanget.
BlĂ€ Casio! 👎
Med flera Är inom supply chain och produktutveckling sÄ Àr jag övertygad om att det i grunden handlar om en besparing. Men sÄ ser vÀrlden ut idag.

Nej! ;)
BlĂ€ Casio! 👎

Ja jo mek tĂ€nkte att Electro blir vĂ€l sĂ€mre med tiden vilket LED inte blir? đŸ€” Tycker att led kanske lyser lite bĂ€ttre ocksĂ„ men klart Electro har sin charm.

Nej! ;)
BlĂ€ Casio! 👎

Gillar LEDbelysningen i de uppdaterade GW-5kU/GW-M5610U. FÄr se hur bra nya Kingen Àr.
Det finns rÀtt mÄnga modeller med LED, tex GW-B/GWM-B, Rangeman, Frogman etc. Tycker inte att det Àr ett steg bakÄt, tvÀrtom faktiskt.

Ja jo mek tĂ€nkte att Electro blir vĂ€l sĂ€mre med tiden vilket LED inte blir? đŸ€” Tycker att led kanske lyser lite bĂ€ttre ocksĂ„ men klart Electro har sin charm.

Även led blir sĂ€mre med tiden. Jag har ett gĂ€ng Ă€ldre med led som lyser riktigt svagt.

Gillar LEDbelysningen i de uppdaterade GW-5kU/GW-M5610U. FÄr se hur bra nya Kingen Àr.
Det finns rÀtt mÄnga modeller med LED, tex GW-B/GWM-B, Rangeman, Frogman etc. Tycker inte att det Àr ett steg bakÄt, tvÀrtom faktiskt.

Vad tycker du Ă€r bĂ€ttre med led? Den sĂ€mre lĂ€sbarheten eller att det lyser ojĂ€mt pĂ„ tavlan? đŸ˜‰đŸ€­

Jag tycker att de lyser bra och ser modernare ut Ă€n EL. Jag gillar bĂ„da varianterna. Har du sett belysningen pĂ„ en stĂ„lis? 😉
Hehe, nej jag överdriver sÄklart. Men jag gillar det inte! Tycker det ser sÀmre ut. NÄvÀl, tidens melodi antar jag. Dessutom har jag aldrig stött pÄ en foxfire som har slutat fungera och dÄ har jag ÀndÄ ett gÀng som börjar bli 30 Är gamla.

HÀr Àr en rÀtt bra video om nÄgon Àr nyfiken pÄ skillnaden.
(Hint: inte jÀttestor skillnad pÄ nya g-shocks)
Jag körde en timestamp pÄ 8:30 dÀr han börjar visa Casio.

Med flera Är inom supply chain och produktutveckling sÄ Àr jag övertygad om att det i grunden handlar om en besparing. Men sÄ ser vÀrlden ut idag.
De fick ju designa och tillverkar en ny modul med LED plus lite nya funktioner. Inte sÀkert pÄ att det Àr besparingar det handlar om. Det borde vara billigare att fortsÀtta anvÀnda gamla moduler.

De fick ju designa och tillverkar en ny modul med LED plus lite nya funktioner. Inte sÀkert pÄ att det Àr besparingar det handlar om. Det borde vara billigare att fortsÀtta anvÀnda gamla moduler.
Det kan Àven vara nÄt miljö-tjosan. Har i bakhuvudet att det Àr nÄt i foxfire som numera inte anses miljövÀnligt.

En annan frÄga, finns det led som har grafik i belysningen eller funkar det bara med foxfire?

Det kan Àven vara nÄt miljö-tjosan. Har i bakhuvudet att det Àr nÄt i foxfire som numera inte anses miljövÀnligt.

En annan frÄga, finns det led som har grafik i belysningen eller funkar det bara med foxfire?
Ja det finns flera som har LED och grafik i bakgrundsbelysningen.
Antarctic och ICERC D1000 Frogman, 30th frogman, 40th DW6640, alla ICERC Rangeman, Eric Haze stÄlis, nya ICERC och TLC Mudman osv.

Tillbaka
Topp