• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

ekke

Rolex
2-Faktor
Vattna-platta-G😃
IMG_20240524_213642.jpg
Oooo 700:an 👍
Inte sĂ„ vanligt att rasta en sĂ„n i trĂ„den. Men det kommer en till snart 😉
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
It's a dangerous business, @Sonnyboy ...
(För dom som kan sin Tolkien 😉)

1000008183.gif


Edit:
Fin tur för övrigt! Brukar vara bra huvudrens pĂ„ en sĂ„n promenad â˜ș
Jag sÄg ju att du nyligen hade en tur frÄn Hovs Hallar till BÄstad dÀr det blev en öl. MÄste ha varit en fin tur. Konstigt nog gick tiden vÀldigt fort och det blev aldrig lÄngtrÄkigt. Detta ska jag helt klart göra igen!
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Godmorgon! Vaknade tidigt och tÀnkte det Àr lika vÀl att stiga upp Àven om jag Àr ledig.
Verkar vara samma norr som söder. HÀr Àr det 10 grader kallare nu pÄ morgonen Àn igÄr. Inte bekvÀmt i skuggan pÄ balkongen att sitta still i shorts och t-shirts alltsÄ.

1000019442.jpg
 

ekke

Rolex
2-Faktor
Jag sÄg ju att du nyligen hade en tur frÄn Hovs Hallar till BÄstad dÀr det blev en öl. MÄste ha varit en fin tur. Konstigt nog gick tiden vÀldigt fort och det blev aldrig lÄngtrÄkigt. Detta ska jag helt klart göra igen!
Torekov-BÄstad pÄ SkÄneleden Àr en riktigt fin strÀcka. Lagom lÄng för en dagstur (5-7 timmar beroende pÄ tempo).
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Roar mig med att jÀmföra stoppuren pÄ AE-1500 och GW-9500.
Lite en smaksak vilken "upplÀggning" pÄ displayen man föredrar, antar jag. 9500an visar klockan samtidigt som tidtagningen Àr igÄng vilket jag vet att vissa gillar, men saknar timmar(gissar dock att OH högst upp visar timmarna och hÀr betyder noll timmar).
Medan 1500an visar hundradels sekunder visar 9500an bara tiondelar. HÀr tÀnker jag att hundradels sekunder faktiskt Àr överflödigt eftersom det ÀndÄ Àr kortare tid Àn nÄgon mÀnniskas reaktionsförmÄga. Vilken av dessa displayer gillar ni bÀst nÀr det gÀller tidtagningsfunktionen?

1000019481.jpg
 
Senast Àndrad:
Topp