• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
Har minst en hand för lite för att kunna ta nÄgot vettigt kort......
IMG_20240720_201833.jpg
 

Derix

Patek
2-Faktor
@Derix ;)
Köpte en annan G innan idag.. 😬
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Kollar man i recensioner verkar en av de Äterkommande synpunkterna kring stÄloaken vars att det Àr mineralglas och inte safir
 Ni som anvÀnt dessa ett tag - Àr det ett problem i praktiken eller vad sÀger ni? Har ni lyckats repa nÄgon?
 

Patric J

Audemars
2-Faktor
Kollar man i recensioner verkar en av de Äterkommande synpunkterna kring stÄloaken vars att det Àr mineralglas och inte safir
 Ni som anvÀnt dessa ett tag - Àr det ett problem i praktiken eller vad sÀger ni? Har ni lyckats repa nÄgon?

Jag har över 20 G-shock och alla har mineralglas. Vad jag vet har jag inte lyckats repa nÄgot glas Àn. Risken finns ju om man stöter i nÄgot hÄrt spetsigt material, men jag skulle sÀga att det i regel inte Àr ett problem att inte ha safir. StÄlboett och armband fÄr dock alltid Ätminstone smÄ hairlines.
 
Senast Àndrad:

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Jag har över 20 G-shock och alla har mineralglas. Vad jag vet har jag inte lyckats repa nÄgot glas Àn. Risken finns ju om man stöter i nÄgot hÄrt spetsigt material, men jag skulle sÀga att det i regel inte Àr ett problem att inte ha safir. StÄlboett och armband blir dock alltid Ätminstone smÄ hairlines.
Bra svar! SĂ„ det blir liksom inget lĂ„ngsiktigt slitage med mikrorepor som kan ”dimma” glaset? TĂ€nker som polerat atĂ„l typ?
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
Bra svar! SĂ„ det blir liksom inget lĂ„ngsiktigt slitage med mikrorepor som kan ”dimma” glaset? TĂ€nker som polerat atĂ„l typ?
Glasen ligger allmÀnhet vÀl skyddade av bezel. NÀr du drar i nÄgot trÀffar det bezel i första hand. Men om du tex stökar runt i nÄgot buskage kan slitage uppstÄ. Har aldrig testat stÄl-oak. Men jag anvÀnder bÄde GW-5000 och Mudman rÀtt oförsiktigt i trÀdgÄrden och nÀr jag renoverar/bygger trÀdÀck. Har lite slitage pÄ bezel, men inget pÄ glas.
 
Topp