• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Glasen ligger allmÀnhet vÀl skyddade av bezel. NÀr du drar i nÄgot trÀffar det bezel i första hand. Men om du tex stökar runt i nÄgot buskage kan slitage uppstÄ. Har aldrig testat stÄl-oak. Men jag anvÀnder bÄde GW-5000 och Mudman rÀtt oförsiktigt i trÀdgÄrden och nÀr jag renoverar/bygger trÀdÀck. Har lite slitage pÄ bezel, men inget pÄ glas.
Jepp - sĂ„ har jag ocksĂ„ uppfattat det. Dock har OAKen ingen höjdskillnad att tala om mellan bezel och glas, sĂ„ den Ă€r inte skyddad pĂ„ samma sĂ€tt som squares

 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
AlltsÄ du kan repa glaset om du Àr oförsiktig. Jag rÄkat repa glaset pÄ min King. Men mina andra klockor har klarat sig utan repor.

Zooma in pÄ bilden sÄ ser du repa i glaset.
1000016737.jpg
Hmmm
 Intressant. Klockan ser ju perfekt ut i övrigt sĂ„ mĂ„ste vara nĂ„got som lyckats trĂ€ffa just glaset ganska hĂ„rt

 

Jockinho

Patek
2-Faktor
NĂ€, en gammal och sliten :)


9400 Ă€r alltid stabil och bra, hade en skönt sliten en sommar med repor pĂ„ glas etc. Passa den utmĂ€rkt đŸ‘ŒđŸ»

Trodde dock det var denna du köpt đŸ€“
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
West coast- G. 😅
1000001110.jpg
Det dĂ€r kan inte vara vĂ€stkustenđŸ€” Det regnar ju inte.. Det gjorde det hela tiden nĂ€r jag var dĂ€r😁
9400 Ă€r alltid stabil och bra, hade en skönt sliten en sommar med repor pĂ„ glas etc. Passa den utmĂ€rkt đŸ‘ŒđŸ»

Trodde dock det var denna du köpt đŸ€“
Köööööööööp den. @Meraborsten har ju PBat ner den till riktigt bra pris nu😃
 

Meraborsten

Audemars
2-Faktor
9400 Ă€r alltid stabil och bra, hade en skönt sliten en sommar med repor pĂ„ glas etc. Passa den utmĂ€rkt đŸ‘ŒđŸ»

Trodde dock det var denna du köpt đŸ€“
Den finns kvar:)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Det dĂ€r kan inte vara vĂ€stkustenđŸ€” Det regnar ju inte.. Det gjorde det hela tiden nĂ€r jag var dĂ€r😁

Köööööööööp den. @Meraborsten har ju PBat ner den till riktigt bra pris nu😃

Varken peng eller handled för den just nu 🙈
Men bra pris och otrolig cool sÄ nÄgon borde nappa!

Blir dock en G som landar i veckan jag ser mkt fram emot att testa 🙂 (och hoppas den Ă€r ”the one” + nĂ„gra till sĂ„ smĂ„ningom 😅)
 

Patric J

Audemars
2-Faktor
43 km Àr ju inte en tur runt hörnet direkt. Vad Àr en lÀngre strÀcka för dig?

Det Àr en vanlig runda för mig men har brukat köra 7-10 mil av och till. Har inte kommit igÄng som vanligt denna sommar. För 20+ Är sedan nÀr jag ocksÄ var ~15kg lÀttare sÄ blev det Ànnu lÀngre.
Försöker ocksÄ springa men 85kg Àr lite för mycket att bÀra pÄ för löpning tycker jag. Det Àr inte bekvÀmt i alla fall. MÄste fÄ bort en hel del midjemÄtt...
Och jag kan inte annat Ă€n beundra lĂ„ngdistanslöpare. Brukar tĂ€nka nĂ€r jag passerar maratondistansen att "tĂ€nk att SPRINGA det hĂ€r! đŸ„”".
Cykeln Àr en fantastisk uppfinning!
 
Senast Àndrad:

ironcastle

Patek
2-Faktor
Det Àr en vanlig runda för mig men har brukat köra 7-10 mil av och till. Har inte kommit igÄng som vanligt denna sommar. För 20+ Är sedan nÀr jag ocksÄ var ~15kg lÀttare sÄ blev det Ànnu lÀngre.
Försöker ocksÄ springa men 85kg Àr lite för mycket att bÀra pÄ för löpning tycker jag. Det Àr inte bekvÀmt i alla fall. MÄste fÄ bort en hel del midjemÄtt...
Och jag kan inte annat Ă€n beundra lĂ„ngdistanslöpare. Brukar tĂ€nka nĂ€r jag passerar maratondistansen att "tĂ€nk att SPRINGA det hĂ€r! đŸ„”".
Cykeln Àr en fantastisk uppfinning!
Kan inte mer Àn instÀmma. Det Àr grymt bra att cykla. Men jag kÀnner mig rÀtt nöjd nÀr en tur blir kring 50 km. Men det tar tid att öka distansen, inte minst som man behöver energi nÀr det börjar bli lÀngre distanser. Eller jag behöver det i a f för att inte dÀcka alldeles efterÄt.
 
Topp