• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jo. Det ser Àntligen ut att komma en stÄlis som jag vill ha.
img019.jpg

GMW-B5000G-1JF
Åh den ser ju inte helt fel ut fĂ„r ja sĂ€ga.

Finns det nÄgon G-shock som passar mindre handleder (tÀnk tioÄrig flicka som Àr vekt byggd)?
Dottern simtrÀnar och snart nog sÄ börjar hon nog vilja kunna ta tid pÄ sina lÀngder.

Kollade pÄ Baby-G men de verkar ÀndÄ rÀtt stora.
/ERACE

SÄ, hur kÀnns den? Kvalitét?
Den kÀnns inte sÄ klumpig,lÀtt och smidig.
Knapparna Àr ganska smÄ,hade gÀrna haft knappen i mitten till belysning,men syftet Àr ju inte det i detta fall.
Kul grej med Step trackern enligt sen har jag gött 4786 steg medans jag va ivÀg nÄgra timmar i affÀrer.
Men ingen keeper,den Ă„ker nog ut inom kort tror jag.

Knapparna Àr ganska smÄ,hade gÀrna haft knappen i mitten till belysning,men syftet Àr ju inte det i detta fall.
Kul grej med Step trackern enligt den har jag gött 4786 steg medans jag va ivÀg nÄgra timmar i affÀrer.

Kul grej med Step trackern enligt sen har jag gött 4786 steg medans jag va ivÀg nÄgra timmar i affÀrer.
JassÄ redan!? Trist. Jag har haft tvÄ analoga. Ser fram emot en positiv nu. Den har ju dessutom en större Dot matrix för aktivitet jÀmfört med den förra .

ALLA som har Rangeman och Àr irriterade pÄ keepern som Äker tillbaka mot lÄset, titta hÀr:
I vanliga fall drar man keepern till ”bandstoppet”:
CAD07172-F570-45C3-8882-E3BDC9724BE7.jpeg

Om man tittar pÄ INSIDAN av keepern sÄ ser man att det finns ett spÄr dÀr:
958623C0-8EBA-4A14-8B09-310A99FD7040.jpeg

Dra nu keepern lite till sĂ„ kĂ€nner du att bandstoppet lĂ„ser sig i spĂ„ret pĂ„ keepern och you’re good to go! Keepern stannar pĂ„ plats och Ă„ker inte tillbaka till lĂ„set :pompus:
Over and out!
D46EB4EB-327B-4932-A783-BCF352F24F36.jpeg

Var handlar ni era G-Shock?
För JDM Àr Chino vÀrldsbÀst in my view! Lite lÀngre köpprocess men vÀrt det (outstanding snabbhet och service). Seiya har en enklare process och ska vara grymma med men ej provat.

I Europa har jag haft bra erfarenheter av Relojes Demoda med. Och rÄkar vÀgarna gÄ förbi London Àr ju Carnaby butiken ganska episk att strosa runt i:)

ALLA som har Rangeman och Àr irriterade pÄ keepern som Äker tillbaka mot lÄset, titta hÀr:
I vanliga fall drar man keepern till ”bandstoppet”:
CAD07172-F570-45C3-8882-E3BDC9724BE7.jpeg

Om man tittar pÄ INSIDAN av keepern sÄ ser man att det finns ett spÄr dÀr:
958623C0-8EBA-4A14-8B09-310A99FD7040.jpeg

Dra nu keepern lite till sĂ„ kĂ€nner du att bandstoppet lĂ„ser sig i spĂ„ret pĂ„ keepern och you’re good to go! Keepern stannar pĂ„ plats och Ă„ker inte tillbaka till lĂ„set :pompus:
Over and out!
D46EB4EB-327B-4932-A783-BCF352F24F36.jpeg

Yes. SÄ gör jag ocksÄ. Det finns de som klistrar fast en liten bit 3M (inte dubbelhÀftande sÄklart) pÄ insidan pÄ spÀnnet har jag lÀst om, men dÄ mÄste den nog underhÄllas ibland. Inte vÀrt besvÀret.

Finns det nÄgon G-shock som passar mindre handleder (tÀnk tioÄrig flicka som Àr vekt byggd)?
Dottern simtrÀnar och snart nog sÄ börjar hon nog vilja kunna ta tid pÄ sina lÀngder.

Kollade pÄ Baby-G men de verkar ÀndÄ rÀtt stora.
/ERACE

Jag köpte en Casio Baby-G BG-1302-4ER till min nioÄriga dotter i höstas. Den sitter bra pÄ henne och hon uppskattar den mycket. Den Àr nog inte lÀngre i produktion, men pÄ bukten brukar man kunna hitta det mesta.

Originalbezel pÄ igen. Hade missat det skulle sitta en gummipackning mellan bezelringen o boetten sÄ blir att bestÀlla en sÄn ocksÄ innan moden blir klar.
DSC_9251.JPG

Tillbaka
Topp