• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jaha, det hÀr gick inte som jag hade tÀnkt.
Var ute med bÄten och körde i gropig sjö. Kom in till bryggan och tappade en cylinder.
Har gnista, har korsbytt stift och Àven tÀndspolar. Men 3:ans cylinder gör varken till eller frÄn pÄ gÄngen.
Lite skit i besinfiltret, men inte jÀttemycket, dock var det rÀtt slagigt i vattnet sÄ misstÀnker att den ÀndÄ dragit i sig smutsig bensin.

Inget övrigt som jag kan se felar.

NÄgon som har vassa idéer att komma med...?

20240731_193025.jpg


Edit:
Hmmm... Den ser inte ren ut 😟
20240731_193717.jpg
 
Det hÀr Àr en bra nyhet, Àven om klockan i sig kanske inte Àr sÄ viktig sÄ behÄller Casio gamla modeller.

G-Shock G-8900 from 2010s is back with G-8900S-1
G-8900S-1.jpg

 
Inför semestern kvistade jag in pÄ en av de lokala Ur och Pennsyltorna mest för att kika igenom Citizenhyllan lite. Inget direkt spÀnnande fanns dÀr, men sÄ sÄg jag att de hade en G-Shock GA-100 för halva priset, lite över 600 kr!

Enda problemet var att den var illröd.. Men jag högg den och den röde tillbringade semestern pÄ min handled!
1722497169977.png


Som tur Àr finns ju AliExpress att tillgÄ, och efter en snabb bestÀllning av nya klÀder till klockan, sÄ ser den numera ut sÄ hÀr:

1722497470019.png
 
Än sĂ„ lĂ€nge hĂ„ller teorin.
Det har antagligen varit vatten i alla förgasare, dÀrför det Àr oxid tror jag, men den cylinder som inte vill vara med var klart vÀrst drabbad av oxid i förgasaren. SÄ förhoppningsvis funkar den snart, bara löparen kommer hit med de tÀtningar som gjort sitt.
HĂ„ll tummarna!
20240801_123820(0).jpg

"Tur" man har verktyg i sommarstugan... nĂ€r jag sa att jag behövde en kompressor förra Ă„ret himlade sambon med ögonen 😁
 
Än sĂ„ lĂ€nge hĂ„ller teorin.
Det har antagligen varit vatten i alla förgasare, dÀrför det Àr oxid tror jag, men den cylinder som inte vill vara med var klart vÀrst drabbad av oxid i förgasaren. SÄ förhoppningsvis funkar den snart, bara löparen kommer hit med de tÀtningar som gjort sitt.
HĂ„ll tummarna!
20240801_123820(0).jpg

"Tur" man har verktyg i sommarstugan... nĂ€r jag sa att jag behövde en kompressor förra Ă„ret himlade sambon med ögonen 😁
Det dĂ€r ser ut att vara det perfekta sommarpysslet för att varva ner. Böcker och och pussel kan slĂ€nga sig i vĂ€ggen 😁
 
Tillbaka
Topp