Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
GodkvÀll, jag fick hem min stÄlis för nÄgon vecka sen efter att ha suktat efter den sen den slÀpptes. Ganska fort störde jag mig enormt mycket pÄ de polerade ytorna, stÀrkt av en whisky eller tvÄ plockade jag fram sandpapper och scotchbrite, tycker resultatet blev över förvÀntan!
Japp jag har sett dom men de kÀnns inte som min kopp av te, gillar borstade ytor bÀttre!Inte sÄ dumt. Annars cirkulerar det blÀstrade versioner av stÄlisen dÄ och dÄ pÄ köp o sÀlj.
Jag gjorde samma ingrepp pĂ„ min, den kĂ€nns mycket lugnare och âvuxenâ i brist pĂ„ bĂ€ttre ord. Nu visas ju en hĂ€rjad pvd version pĂ„ Basel, sĂ„ kanske Ă€r dags att stentummla den istĂ€llet?GodkvĂ€ll, jag fick hem min stĂ„lis för nĂ„gon vecka sen efter att ha suktat efter den sen den slĂ€pptes. Ganska fort störde jag mig enormt mycket pĂ„ de polerade ytorna, stĂ€rkt av en whisky eller tvĂ„ plockade jag fram sandpapper och scotchbrite, tycker resultatet blev över förvĂ€ntan!
Kul! Första carbon pÄ forumet. Kan du ge en liten mini review. JÀmföra med nÄgon annan g?
Trillade in en GA-2000 idag. Annorlunda, men riktigt nice i mina ögon. Och Àntligen har dom kommit pÄ att anvÀnda insex-skruv sÄ man slipper ha skruvspÄr som pekar Ät olika hÄll...
Kan försöka med det lite senare, Àr i stallet med dottern nu...Kul! Första carbon pÄ forumet. Kan du ge en liten mini review. JÀmföra med nÄgon annan g?
Snyggt! Försöker skapa tillrÀckligt mod för att göra samma grej. Aningen för blÀnkig för mig som den Àr har jag insett....GodkvÀll, jag fick hem min stÄlis för nÄgon vecka sen efter att ha suktat efter den sen den slÀpptes. Ganska fort störde jag mig enormt mycket pÄ de polerade ytorna, stÀrkt av en whisky eller tvÄ plockade jag fram sandpapper och scotchbrite, tycker resultatet blev över förvÀntan!
Speeden! Grymt lÀckert!Kör screwback idag
DW5600C
Den Àr onekligen lockande. Fy farao va snygg! Men 10k, dÀr Àr konkurrensen hÄrd. Kanske gÄr att fÄ billigare efter ett tag... fÄr se om det gÄr att fÄ den ur huvudet..Lite gun-metal G-shock. Jag gillar!
TyvÀrr dyr, nÀstan 10 papp.
https://www.watchonista.com/article...-full-metal-collection-new-g-shock-gmw-b5000v
Bra val! Det polerade originalet ser nÀstan plastig ut ( i alla fall pÄ bild ).GodkvÀll, jag fick hem min stÄlis för nÄgon vecka sen efter att ha suktat efter den sen den slÀpptes. Ganska fort störde jag mig enormt mycket pÄ de polerade ytorna, stÀrkt av en whisky eller tvÄ plockade jag fram sandpapper och scotchbrite, tycker resultatet blev över förvÀntan!
Fast den dÀr konformiteten över den fixar man lÀtt sjÀlv i ett nafs. eller över tid och dÄ blir den "Àkta".tja, det Àr ju en massa arbete att fejka patina sÄ det var vÀl knappast nÄgon överraskning.
ser vÀl inte speciellt trovÀrdigt ut om du frÄgar mig. inte en enda repa. och hela klockan sliten pÄ exakt samma sÀtt? njÀÀÀÀ...
det tar vÀl nÄgra Är innan dom behÀrskar tekniken. vet inte om detta Àr första klockan pÄ marknaden med fejkpatina?
man kan dra paralleller med elgitarrer, dom har kommit en lÄÄÄng vÀg och behÀrskar tekniken till fullo idag. gÄr i princip inte att avgöra om det Àr en fejk eller en Àkta utan att titta pÄ modellbeteckningen (pÄ premiumvarianterna) dom billigare fejkisarna ser ut lite som den hÀr klockan, inget som sticker ut.
Fast den dÀr konformiteten över den fixar man lÀtt sjÀlv i ett nafs. eller över tid och dÄ blir den "Àkta".
Casio har gjort liknande förr tror jag, kanske inte exakt lika i utförandet men ungefÀr samma idé om jag sett rÀtt, det finns en.. var det nÄn MTG har jag för mig. Var det @Tampa_blord som har den hÀr eller inbillar jag mig?
Edit
MTG-S1000 verkar den heta. "Distressed"
Slog till pÄ en stÄlis jag med, 15% pÄ Klockia just nu. Och nu börjar the waiting gameGodkvÀll, jag fick hem min stÄlis för nÄgon vecka sen efter att ha suktat efter den sen den slÀpptes. Ganska fort störde jag mig enormt mycket pÄ de polerade ytorna, stÀrkt av en whisky eller tvÄ plockade jag fram sandpapper och scotchbrite, tycker resultatet blev över förvÀntan!
Ăr inne pĂ„ Klockia men hittar inget om 15%.Slog till pĂ„ en stĂ„lis jag med, 15% pĂ„ Klockia just nu. Och nu börjar the waiting game
Men jag kommer nog inte mattborsta min, inte ens efter ett par whisky
tja, det Àr ju en massa arbete att fejka patina sÄ det var vÀl knappast nÄgon överraskning.
ser vÀl inte speciellt trovÀrdigt ut om du frÄgar mig. inte en enda repa. och hela klockan sliten pÄ exakt samma sÀtt? njÀÀÀÀ...
det tar vÀl nÄgra Är innan dom behÀrskar tekniken. vet inte om detta Àr första klockan pÄ marknaden med fejkpatina?
man kan dra paralleller med elgitarrer, dom har kommit en lÄÄÄng vÀg och behÀrskar tekniken till fullo idag. gÄr i princip inte att avgöra om det Àr en fejk eller en Àkta utan att titta pÄ modellbeteckningen (pÄ premiumvarianterna) dom billigare fejkisarna ser ut lite som den hÀr klockan, inget som sticker ut.