• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

1000042989.jpg

Tack🙏

Jag letar mer efter nÄt i stil med gummit till MRG MRG-B5000R-1DR
Av erfarenhet kan jag sÀga att ett löst gummi till MRG Àr DYRT. Köpte den ena sidan, alltsÄ bara ett halvt par för drygt 1000 kr, eftersom den MRG jag har satt lite för tajt. Vidare Àr de dessutom svÄra att fÄ tag pÄ, och sÄ mycket alternativ tror jag inte att det finns, eftersom de Àr sÄ speciella.

5000r-abstinensen ledde till ytterligare ett klockbyte.

5030c-bygge ihopsnickrad av @Fujoor. Boett och glas Àr frÄn 5030c, bezel vet jag inte, gw5000-band och en krisp modul frÄn 5600m.

IMG_9263.jpeg
IMG_9264.jpeg

Edit: nu kör jag tydligen sommartid!
Nu mÄste jag rÀtta mig sjÀlv. Den dÀr heter DW5030-1 och inget annat.

Idag dÀremot kör jag DW5030C-1 som kickade igÄng efter batteribyte, rengöring och brÄk med piezofjÀdern. LÀcker brunaktig skÀrm som jag inte riktigt lyckas fÄnga pÄ kort.
IMG_9339.jpeg
IMG_9336.jpeg

Bilagor

• IMG_9331.jpeg
    IMG_9331.jpeg
    526.3 KB · Visningar: 1
  • IMG_9333.jpeg
    IMG_9333.jpeg
    471.9 KB · Visningar: 1
  • IMG_9337.jpeg
    IMG_9337.jpeg
    606 KB · Visningar: 1
Hann nÀstan med att fÄnga ljuset vid solnedgÄngen.
20241226_143957.jpg

De Ă€r trevliga de svarta titarna, dĂ€r det blandas matt med högblankt. Den hĂ€r klockan ser rĂ€tt rĂ„ ut pĂ„ bild tycker jag, men verkligheten Ă€r en annan, dĂ€r texten inte sticker ut nĂ€mnvĂ€rt, utan dĂ€r den ser tĂ€mligen sofistikerad och genomtĂ€nkt ut. Snarare elegant, om en G-shock nu kan vara det. 😅

Dagens skruverier resulterade i en sned skÀrm. FÄr försöka rÀtta till det imorgon.
IMG_9342.jpeg
IMG_9341.jpeg

En liten gruppbild pÄ mina squares med röda ramar medans jag tÄlmodigt vÀntar pÄ 5000R. Och portermodden lÀngtar fortfarande efter en solig dag!
IMG_9343.jpeg

Dagens skruverier resulterade i en sned skÀrm. FÄr försöka rÀtta till det imorgon.
IMG_9342.jpeg
IMG_9341.jpeg

En liten gruppbild pÄ mina squares med röda ramar medans jag tÄlmodigt vÀntar pÄ 5000R. Och portermodden lÀngtar fortfarande efter en solig dag!
IMG_9343.jpeg
Snygga! VÀntar ocksÄ pÄ att 5000R ska finnas i lager sÄ man fÄr bestÀlla sig en :)

Tillbaka
Topp