• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Dom Ă€r vĂ€l större Ă€n dom ”vanliga” squaren?
Den Àr lite större och tjockare Àn vanliga squares.
1000021951.jpg
1000021953.jpg

Jim Kinkade pÄ youtube har lagt ut flera videor om den. Han sÀger i en video att bandet tenderar att tryckas utÄt pÄ sidorna.
Detta tillsammans med den lÄnga platta undersidan gör att det Àr en klocka som passar bÀst för riktigt grova handleder.
Annars hade jag skaffat en av dem.

Senast Àndrad:
HÀr Àr ett försök till storleksjÀmförelse, dw-h5600, gw-b5600, gbd-200.
De tvÄ till höger funderar jag pÄ att sÀlja, dÄ jag tenderar att bara anvÀnda h5600. Var skeptisk först pga att den Àr lite tjock och sett pÄ youtube att en del gnÀllt pÄ att sensorerna pÄ undersidan sticker ut. PÄ mig gÄr det ner i "flÀsket" sÄ pass att jag inte mÀrker det.
1000004200.jpg
1000004202.jpg
1000004203.jpg
1000004204.jpg

Senast Àndrad:
SÄg att jag Àndrade tiden i onödan. Den stÀller ju om sig sjÀlv. Borde fattat det. :rolleyes:

NÄgon som Àr sugen pÄ ett modkitt till GA-B2100? Casioak kit alltsÄ. TÀnkte en 700-ing med frakt hem till dörren? Skicka ett meddelande i sÄdana fall. Det ligger bara och Àr inte anvÀnt mycket. Gummi och lÀnk ingÄr.

LĂ€gger ut den pĂ„ K/S annars 😊

Bilagor

• IMG_2610.jpeg
    IMG_2610.jpeg
    805.3 KB · Visningar: 1
  • IMG_2612.jpeg
    IMG_2612.jpeg
    558.2 KB · Visningar: 1
HÀr Àr ett försök till storleksjÀmförelse, dw-h5600, gw-b5600, gbd-200.
De tvÄ till höger funderar jag pÄ att sÀlja, dÄ jag tenderar att bara anvÀnda h5600. Var skeptisk först pga att den Àr lite tjock och sett pÄ youtube att en del gnÀllt pÄ att sensorerna pÄ undersidan sticker ut. PÄ mig gÄr det ner i "flÀsket" sÄ pass att jag inte mÀrker det.
1000004200.jpg
1000004202.jpg
1000004203.jpg
1000004204.jpg

HĂ„ller med. Dras till DW-H5600. Upplever inte den som sĂ€rskilt tjock, sensorerna stör inte heller. Tycker dessutom bandet Ă€r sjukt mkt mjukare och bekvĂ€mare Ă€n pĂ„ en vanlig resin dw. Man vĂ€njer sig lĂ€tt vid lĂ€sbarheten pĂ„ mip ocksĂ„ 🙂
image.jpg

Kan vara det, samt om jag minns rÀtt Àr displayen skarpare Àn 5610. StÀmmer det, ni som vet?
LÀnge sen jag hade 5610 och gw-5000 men dÄ var betraktningsvinkeln ganska risig. Har varit samma problem pÄ de dw-5600e jag har provat.

SkÀrmen pÄ 5000r Àr riktigt bra, och dÄ Àr det vÀl fullt möjligt att den Àr lika bra pÄ 5600rl.

Men 5610:an Àr en grymt bra klocka. Solpanelen gör urtavlan lite levande dÄ den Àndrar fÀrg litegrann.

HĂ„ller med. Dras till DW-H5600. Upplever inte den som sĂ€rskilt tjock, sensorerna stör inte heller. Tycker dessutom bandet Ă€r sjukt mkt mjukare och bekvĂ€mare Ă€n pĂ„ en vanlig resin dw. Man vĂ€njer sig lĂ€tt vid lĂ€sbarheten pĂ„ mip ocksĂ„ 🙂
image.jpg

LĂ€ge att komplettera med en blĂ„, kanske? Riktigt bra pris pĂ„ Klockia nu 👍!

1000020581.jpg

LĂ€ge att komplettera med en blĂ„, kanske? Riktigt bra pris pĂ„ Klockia nu 👍!

1000020581.jpg

Den Àr riktigt snygg. Och det Àr mÄnga som efterfrÄgar att Casio gör MIP till standard.
Denna modell borde komma ut med standardfunktionerna utan utskjutande sensor pÄ baksidan!
Hursomhelst: för det priset Àr det ett fynd!

Den Àr riktigt snygg. Och det Àr mÄnga som efterfrÄgar att Casio gör MIP till standard.
Denna modell borde komma ut med standardfunktionerna utan utskjutande sensor pÄ baksidan!
Hursomhelst: för det priset Àr det ett fynd!
Jag har ocksĂ„ kikat pĂ„ den dĂ€r men mycket tveksam att den fungerar dĂ„ man har tatueringar pĂ„ just vars klockan sitter pĂ„ handleden đŸ„Č

Tillbaka
Topp