• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Skönt att julhandeln Ă€r över för att invaderas av nyĂ„rshandelnđŸ˜„
IMG_7025.jpeg

Husknep för att fÄ den rak?
Jag blir tokig hĂ€r, sĂ„ fort jag drar Ă„t boettlocket sĂ„ vrider sig modulen đŸ€Ź
Haha. KÀnner igen kÀnslan. Förslaget med tejp lÄter lysande!

TÀnker att det kanske beror pÄ att det egentligen ska vara en 3421 i en screwback och inte en 3229. TÀnkte öppna en omoddad screwback och jÀmföra nÀr jag kommer hem.

LĂ€gg ett par lager genomskinlig tejpbitar inne i boettens ena sidan sĂ„ att det blir tajt mellan modulen och boetten och sen drar du Ă„t backlocket sĂ„ ska det funka bĂ€ttre. 🙂
Blev nÀÀÀstan bra, plockade ut verkhÄllaren och tejpade mellan knapparna pÄ ena sidan sÄ att sÀga. DÄ fick jag över modulen en smula Ät andra hÄllet pÄ köpet som bonus vilket jag tyckte behövdes.
Skall plocka ut delarna igen och lĂ€gga en bit tejp eller tvĂ„ uppe i övre högra hörnet sĂ„ blir det nog kanon sen â˜ș

TÀnker att det kanske beror pÄ att det egentligen ska vara en 3421 i en screwback och inte en 3229. TÀnkte öppna en omoddad screwback och jÀmföra nÀr jag kommer hem.
AlltsÄ jag höll pÄ att bli galen, verkhÄllaren eller vad man ska kalla den gÄr ju inte att justera nÄtt heller sÄ det gÄr inte att kompensera för vridningen som sker nÀr man drar Ät. Tejp Àr melodin kan jag konstatera!

AlltsÄ jag höll pÄ att bli galen, verkhÄllaren eller vad man ska kalla den gÄr ju inte att justera nÄtt heller sÄ det gÄr inte att kompensera för vridningen som sker nÀr man drar Ät. Tejp Àr melodin kan jag konstatera!
@roloj Precis, modul 3421 har en vit plastbricka mellan modulen och backlocket. Men pÄ 3229 Àr den i gummi. Gummit gör att modulen följer med nÀr man drar Ät backlocket.
1000021974.png

Tillbaka
Topp