• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

TĂ€nkte att dom skulle fĂ„ ligga i fönstret och ”sola” men min son hade andra planer 😂

IMG_1803.jpeg
Det ska börjas i tid 😀 Han har redan stenkoll pĂ„ att dom kan pipa och lysa om man trycker pĂ„ knapparna 😁
IMG_20241230_151251.jpg

Senast Àndrad:
VÀnder mig till proffsen hÀr inne.
Vad Àr vettigt att betala för denna, inga tillbehör och skick enl sÀljarens bilder.
Har sett priser frÄn 2000kr upp till 3500 typ för stÄlisar men oftast har dem varit i bra skick och full set. SÀljaren begÀr 2600kr

Bilagor

• IMG_5859.png
    IMG_5859.png
    568.6 KB · Visningar: 1
  • IMG_5861.png
    IMG_5861.png
    801.9 KB · Visningar: 1
  • IMG_5860.png
    IMG_5860.png
    583 KB · Visningar: 1
Vad Àr vettigt att betala för denna, inga tillbehör och skick enl sÀljarens bilder.
Har sett priser frÄn 2000kr upp till 3500 typ för stÄlisar men oftast har dem varit i bra skick och full set. SÀljaren begÀr 2600kr
Hade den legat pĂ„ 2k hade jag redan köpt den, en röding för högt i pris i mitt tycke alltsĂ„ đŸ€·â€â™‚ïž

Som @Glantzen sÀger.
Icke fullset = ca 2500. SĂ„ fĂ„r du ner den nĂ„n hundring inkl spĂ„rbar frakt sĂ„ Ă€r det helt ok 🙂

Annars sĂ€ger jag KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖP 👍

Tror jag sĂ„lde min med plĂ„tlĂ„dan o ”allt” för typ 2200/2300kr med frakt o tycker det Ă€r ett bra pris. Kanske runt max 2400 med spĂ„rbart o försĂ€krat inkluderat.

2022 sÄlde jag min utan box med lite repor pÄ för 1966kr inklusive frakt

SĂ„g att jag hade skrivit helt fel. Jag sĂ„lde min för 2100 med spĂ„rbar och försĂ€krad frakt. SĂ„ de Ă€r vĂ€l dĂ€rikring de ligger, detta var ganska precis ett Ă„r sedan. Ångrar nu att jag sĂ„lde den. Riktigt skön klocka!

Har fÄtt ge ett flertal av mina lite ljusterapi pÄ sistone.
En vinter utan snö Àr för mörk lixom.....
Och springer man dessutom omkring med auto light pĂ„ höskullen😬
Den klocka som jag alltid har laddat ur sig mest för mig Ă€r square stĂ„l/titan. Vet inte om det Ă€r en slump eller om de drar mer Ström Ă€n andra đŸ€”

SĂ„g att jag hade skrivit helt fel. Jag sĂ„lde min för 2100 med spĂ„rbar och försĂ€krad frakt. SĂ„ de Ă€r vĂ€l dĂ€rikring de ligger, detta var ganska precis ett Ă„r sedan. Ångrar nu att jag sĂ„lde den. Riktigt skön klocka!
Du har chans pÄ den jag visade, jag avstod dÄ sÀljaren inte ville gÄ ner i pris :)

Fyrkantig MR-G pĂ„ Blocket just nu🙂
PrisnivĂ„n vet jag inte om den Ă€r bra eller inteđŸ€”
Screenshot_20250113_151523_se.appcorn.Blocket_edit_89125407975983.jpg

https://www.blocket.se/annons/vastmanland/casio_b5000r_dr1/1209084610
- Det följer ju iofs med ett extra gummiband. Bra förstÄs om det som sitter pÄ Àr kortat. Priset, tja, beror vÀl pÄ om du behöver det extra bandet. SvÄrt att tro att han fÄr ut det dÀr priset Àven om listpriset Àr rÀtt högt i förhÄllande till versionen med lÀnk.

- Det följer ju iofs med ett extra gummiband. Bra förstÄs om det som sitter pÄ Àr kortat. Priset, tja, beror vÀl pÄ om du behöver det extra bandet. SvÄrt att tro att han fÄr ut det dÀr priset Àven om listpriset Àr rÀtt högt i förhÄllande till versionen med lÀnk.
Tror inte heller den flyger ivÀg för det priset just nu. Men ett extra band Àr ju guld vÀrt att ha speciellt om man skulle kunna ha det som sitter pÄ om man Àr impulsiv och vill sÀlja i framtiden sÄ finns det extra bandet.
Men som sagt trög marknad sÄ den blir nog svÄrsÄld som allt annat.
Men man blir ju lite partisk nĂ€r man har handlat en mrg square ny. Det kostar att köpa en ny det vet bonden 😀 och du med👍
SÄ visst borde man dÄ ÀndÄ betala skÀligt för en begagnad, de finns ju inte jÀtte mÄnga till salu i Sverige menar jag.
Det enda alternativet nÀr man har Àr att köpa en splitter ny eller en begagnad.
Jag gav 34k för min ny.
Jag brukar rÀkna pÄ att man tappar ungefÀr 40 % av vÀrdet nÀr man köper en ny g-shock och det tycker jag Àr ganska rimligt. SÄ rÀknar man pÄ nypriset sÄ borde man fÄ tillbaka 60 % i min vÀrld.

ApropĂ„ ljusterapi och vinter sĂ„ Ă€r det för mig min Frogman som brukar hamna pĂ„ M efter ett par timmar pĂ„ armen trots att den ligger i samma lĂ„da som bĂ„da GW5000U som stĂ„tt pĂ„ L sen jag fick dom

PÄ dagarna fÄr den sola och pÄ kvÀllarna fÄr den ljus frÄn lampan.

IMG_1807.jpeg
IMG_1808.jpeg

Tror inte heller den flyger ivÀg för det priset just nu. Men ett extra band Àr ju guld vÀrt att ha speciellt om man skulle kunna ha det som sitter pÄ om man Àr impulsiv och vill sÀlja i framtiden sÄ finns det extra bandet.
Men som sagt trög marknad sÄ den blir nog svÄrsÄld som allt annat.
Men man blir ju lite partisk nĂ€r man har handlat en mrg square ny. Det kostar att köpa en ny det vet bonden 😀 och du med👍
SÄ visst borde man dÄ ÀndÄ betala skÀligt för en begagnad, de finns ju inte jÀtte mÄnga till salu i Sverige menar jag.
Det enda alternativet nÀr man har Àr att köpa en splitter ny eller en begagnad.
Jag gav 34k för min ny.
Jag brukar rÀkna pÄ att man tappar ungefÀr 40 % av vÀrdet nÀr man köper en ny g-shock och det tycker jag Àr ganska rimligt. SÄ rÀknar man pÄ nypriset sÄ borde man fÄ tillbaka 60 % i min vÀrld.
Hade tur nĂ€r jag hittade min. 🙂
IMG_20250113_162239.jpg

Tillbaka
Topp