• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Ähhh, det blev en till bild pĂ„ kvĂ€lls-Gn 😁
IMG_20250116_215724.jpg

Godmorgon!
Fredag och fortfarande flera plusgrader ute.
Trots att jag varit pÄ helspÀnn sÄ har jag varit nÀra att halka omkull flera gÄnger sÄ igÄr köpte jag broddar.

1000004147.jpg

HÀr prövas broddarna. Det funkar. Men precis som med dubbdÀck sÄ mÄste man ÀndÄ ta det försiktigare Àn pÄ torr mark. Dubbar gör inte vinterföret till sommarföre.

1000004153.jpg

Senast Àndrad:
Ett mÄste till sommaren. NÀr kommer denna? NÄgon Japan special eller slÀpps den pÄ svenska marknaden?
Gissar att den inte kommer hit. Annars fÄr man bestÀlla frÄn t.ex. Sakura watches, Japan direct eller Shopping in Japan.
JodÄ den kommer hit nÀsta mÄnad.

JodÄ den kommer hit nÀsta mÄnad.

SÄ du har fÄtt bekrÀftat det?
Det Àr intressant att kolla igenom de japanska sidorna. SÄ mÄnga G-shocks som aldrig sÀljs hÀr, och som man inte anade att de finns. MÄste vara en dröm för en G-shockfan(som har bra inkomst) att bo i Japan.

NÄgon som har koll pÄ om GA-B2100LUU-5A kommer att lanseras i Sverige? Sjukt sugen pÄ just den.

GA-B2100LUU-5A-1536x1536.jpg

Denna Àr ocksÄ snygg! Och dessa har tough solar.

1000004111.jpg
Skulle sitta som en smĂ€ck i samlingen, som för tillfĂ€llet har ett Oak-format hĂ„l. Hoppas pĂ„ release i Europa.👍

GA-2100RL verkar finnas, saknar dock TS.
ga-2100rl.jpg

Ännu en varning om en GA-110HC-1ADR kopia pĂ„ tradera, sĂ„klart skiter tradera i det Ă„ lĂ„ter auktionen vara uppe trots anmĂ€lning...

*Kopior har alltid tvÄ prickar under kl 9, original GA-110 har alltid tre prickar.
*Bulan pÄ metal batterilocket bak pÄ klockan Àr för tjock.
*Saknar markering kl 6.

Ännu en varning om en GA-110HC-1ADR kopia pĂ„ tradera, sĂ„klart skiter tradera i det Ă„ lĂ„ter auktionen vara uppe trots anmĂ€lning...

*Kopior har alltid tvÄ prickar under kl 9, original GA-110 har alltid tre prickar.
*Bulan pÄ metal batterilocket bak pÄ klockan Àr för tjock.
*Saknar markering kl 6.

Jag tycker vi kampanjar i trÄden och anmÀler alla kopior vi ser. FÄr de ett gÀng anmÀlningar frÄn olika anvÀndare sÄ BORDE de reagera?

Tillbaka
Topp