• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

AnvÀnder denna pÀrla alltför sÀllan

IMG_2664.jpeg

En liten frÄga: jag provade pÄ att justera tiden pÄ min GBD-300-7ER frÄn mobilen med bluetooth. För jag kan inte finna att det gÄr att manuellt justera sekunderna pÄ denna klocka.
Men Àven om jag aktiverar mobilens bluetooth sÄ kommer det bara upp NOT AVAILABLE pÄ klockan nÀr jag vill koppla upp den mot mobilen. Försökte förstÄ manualen men Àr osÀker. Behöver jag ladda ned en app pÄ mobilen?

1000053097.jpg

KvĂ€llste med honungđŸŒ•đŸŻđŸ”âŒš
Nu efter ett par veckor med denna sÄ kÀnner jag mig riktigt nöjd med denna! Blir sÀkert mer Casion i framtiden, med mera lume( var finns dom). En vÄrklocka och en höstklocka till Ätminstone
Du fÄr skaffa en med auto el,(backlight).
SĂ„ fĂ„r du detta automatiskt varje gĂ„ng du vill kolla vad klockan Ă€r.👍
1000005640.jpg

AngĂ„ende bluetooth... nĂ€r man parar klockan med en Android sĂ„ fĂ„r man en liten symbol i notis fĂ€ltet som sĂ€ger Casio Watch Link. Vad gör den egentligen? Är det för att klockan skall kunna ansluta pĂ„ egen hand flera gĂ„nger per dygn?

Andra BT devices genererar ju ingen sÄdan "link"

Den verkar ocksÄ gÄ att stÀnga ned men dÄ kanske inte klockan synkar utan att jag manuellt ansluter till BT?

En liten frÄga: jag provade pÄ att justera tiden pÄ min GBD-300-7ER frÄn mobilen med bluetooth. För jag kan inte finna att det gÄr att manuellt justera sekunderna pÄ denna klocka.
Men Àven om jag aktiverar mobilens bluetooth sÄ kommer det bara upp NOT AVAILABLE pÄ klockan nÀr jag vill koppla upp den mot mobilen. Försökte förstÄ manualen men Àr osÀker. Behöver jag ladda ned en app pÄ mobilen?

För manuell instÀllning: Du stÀller timmarna och minuterna, nÀr du sparar instÀllningen börjar sekunderna rÀkna frÄn noll.
Lite som att stÀlla tiden pÄ en mekanisk klocka med hacking.

SÄ Àr det i alla fall pÄ GBD-200 och jag Àr rÀtt saker pÄ att det Àr samma modul i din.

Edit: för hopkoppling med mobilen via BT behöver du Casios app "G-shock Move".

Senast Àndrad:
Du kan vĂ€l fuska och dra lite mer i "collective". SĂ„ du kommer över dimma, moln osv.😉 TĂ€nk pĂ„ oss landkrabbor som knappt kommer mer Ă€n ett par vĂ„ningar över marken. 🙂
Absolut! Just idag kom vi on top pÄ 5000ft Àven om prognoserna sa nÄgot annat. Inte sÄ mycket nedisning heller. Det blev en liten överraskning faktiskt!

För manuell instÀllning: Du stÀller timmarna och minuterna, nÀr du sparar instÀllningen börjar sekunderna rÀkna frÄn noll.
Lite som att stÀlla tiden pÄ en mekanisk klocka med hacking.

SÄ Àr det i alla fall pÄ GBD-200 och jag Àr rÀtt saker pÄ att det Àr samma modul i din.

Edit: för hopkoppling med mobilen via BT behöver du Casios app "G-shock Move".

Tack! Jag gjorde sÄ och det funkar. Dock inte perfekt eftersom det blir en liten fördröjning nÀr man ska spara instÀllningen pÄ denna modell. Om klockan inte ska gÄ efter sÄ mÄste man ligga lite före.
Tycker denna klocka Àr betydligt krÄngligare att stÀlla in Àn en vanlig G-shock.
Inget stort problem dock. Den gör sitt jobb och jag Àr nöjd med designen och displayen.

NÄgon som har koll pÄ om GA-B2100LUU-5A kommer att lanseras i Sverige? Sjukt sugen pÄ just den.

GA-B2100LUU-5A-1536x1536.jpg

Tillbaka
Topp