• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Njuter av en kopp kaffe
1000049655.jpg

Alla andra postar sina klockor, sÄ hÀr min Casio-favvo och tillika min första Casio nÄgonsin.
Det Àr en beggad GW-9400J-1JF Rangeman och Àr veckans klocka denna vecka.
Föll pladask för denna nÀr jag sÄg den pÄ Tradera, strunt samma att sÀljaren och klockan fanns i RumÀnien...
Klockan ser bara sÄ spejsad ut, och var tvungen att ha den!

Har en till Casio, en GW-B5600BC-1BER med Bluetooth.
Är kluven till fyrkantiga Casio-klockor och denna har dessutom en negativ display. Men armbandet Ă€r coolt, ett lĂ€nkband i resin och vĂ€ldigt bekvĂ€m. FĂ„r se om jag gör mig av med den eller behĂ„ller den bara för att ha en square i samlingen. :-}

Bilagor

• IMG_20250128_084211.jpg
    IMG_20250128_084211.jpg
    686.9 KB · Visningar: 1
Alla andra postar sina klockor, sÄ hÀr min Casio-favvo och tillika min första Casio nÄgonsin.
Det Àr en beggad GW-9400J-1JF Rangeman och Àr veckans klocka denna vecka.
Föll pladask för denna nÀr jag sÄg den pÄ Tradera, strunt samma att sÀljaren och klockan fanns i RumÀnien...
Klockan ser bara sÄ spejsad ut, och var tvungen att ha den!

Har en till Casio, en GW-B5600BC-1BER med Bluetooth.
Är kluven till fyrkantiga Casio-klockor och denna har dessutom en negativ display. Men armbandet Ă€r coolt, ett lĂ€nkband i resin och vĂ€ldigt bekvĂ€m. FĂ„r se om jag gör mig av med den eller behĂ„ller den bara för att ha en square i samlingen. :-}
Rangeman Àr mycket klocka för pengarna, bra val!
Klart du ska ha en fyrkant, passar kanon nÀr man inte vill ha en sÄ stor klocka som rangeman

Rangeman Àr mycket klocka för pengarna, bra val!
Klart du ska ha en fyrkant, passar kanon nÀr man inte vill ha en sÄ stor klocka som rangeman

Tackar!

Storleken pÄ fyrkanten Àr helt ok, tom precis guldlocks-lagom, men det Àr formen som pÄ nÄt sÀtt inte riktigt gör det för mig. Fulsnygg om man sÄ vill!
Å andra sidan har jag en Invicta diver i helguld som jag gapskrattar Ă„t sĂ„ fort jag tar en titt pĂ„ den, den Ă€r bara sĂ„ full av sig sjĂ€lv, sĂ„ mycket av allt och definitivt "in your face"-typ-av-klocka. đŸ€Ł

Klockor Àr kÀnsla minst lika mycket som funktion och funktionerna pÄ bÄda Casio-klockorna tycker jag Àr helt perfekta.
GÄr inte att vara fel ute med bÄde solcell, multiband, vattentÀtt och stryktÄligt!

Kanske ska kika pÄ en fyrkant med vanlig display och se hur den kÀnns...
Alla goda ting Àr ju tre!

Jag blev lite besviken mÄste jag erkÀnna. Trodde den skulle ha skarpare kontrast. Displayen verkar vara vÀldigt beroende av betraktningsvinkeln. NÀr man har den pÄ vÀnstern och ser den lite nedifrÄn, frÄn sidan Àr den vÀldigt skarp och fin. Tittar man frÄn andra hÄllet blir den svagare men aldrig suddig.

Nu tÀnker jag inte pÄ det lÀngre och Àr jÀttenöjd med klockan som helhet.

Enligt denna klipp Àr det ett problem frÀmst för de som bÀr klockan pÄ höger. Jag Àr ocksÄ lite tveksam till om jag ska ha en.

Dags för lunch. Mudman kÀnns vÀldigt passande klocka med tanke pÄ hur det Àr utomhus just nu lerigt och kletigt överallt
1000049670.jpg

Till skillnad mot mig sĂ„ anvĂ€nder du dina G-shocks pĂ„ riktigt. Åtminstone nĂ€r det gĂ€ller vissa modeller. Mina finare G-shocks vill jag ska förbli i nyskick...
Mudman 9500 Àr ett bra alternativ till Rangeman 9400 för de som har smala handleder eftersom klockan omsluter handleden MYCKET bÀttre. Den sitter utan sidoglapp pÄ min 17cm handled.
Jag gillar ocksÄ de stora siffrorna pÄ Mudman 9500.

Till skillnad mot mig sĂ„ anvĂ€nder du dina G-shocks pĂ„ riktigt. Åtminstone nĂ€r det gĂ€ller vissa modeller. Mina finare G-shocks vill jag ska förbli i nyskick...
Mudman 9500 Àr ett bra alternativ till Rangeman 9400 för de som har smala handleder eftersom klockan omsluter handleden MYCKET bÀttre. Den sitter utan sidoglapp pÄ min 17cm handled.
Jag gillar ocksÄ de stora siffrorna pÄ Mudman 9500.
Gillar ocksÄ denna klockan.
Konstigt nog sÄ sitter a-1000 fraogman sÄ oerhört skönt pÄ min cirka 17,5 cm handled trots sin storlek. Bandet Àr vÀldigt mjukt och tjockt och den kramar vÀldigt bra om handleden. DÀremot sÄ har den ju inte lika coola funktioner.
Skulle de fÄ till lite skarpare display pÄ gw 9500, samt en mÄnfas som alltid Àr lite kul att ha sÄ skulle det bli en riktig fulltrÀff.
Hade ocksÄ önskat lite mindre starkt ljus i display pÄ natten nÀr man ska kolla vad klockan Àr. Ganska jobbigt för ögonen nÀr den blir vÀldigt stark inte lika vilsamt om du förstÄr.
I det stora hela sÄ Àr jag sjukt nöjd över 9500. Jag provade ju en ny för ett tag sedan som jag inte tyckte satt sÄ bra men denna köpte jag begagnad frÄn Polen och den Àr anvÀnd och dÀr med inkörd mycket mer bekvÀmare.
Jag Àlskar verkligen att det Àr mycket display och mindre kruseduller. Mer Basic och lÀttavlöst pÄ sÄ vis man behöver egentligen inte en massa ramar flera uppdelade displayer med ramar emellan Detta Àr ett riktigt bra sÀtt att göra en praktisk klocka pÄ.
Gillar att tidens siffror Àr i mitten av displayen. Duplex displayen gör ju att Kompassen blir vÀldigt rolig och anvÀndbar bÀsta Kompassen Jag har testat pÄ en g

Japp, jag vet.
Lekte med hunden och hon bet mig löst över handen. DĂ€r satt klockan. Blev ett litet nagg i kanten pĂ„ glasringen. Jag som trodde att den skulle vara hĂ„rd. 😂

First cut is the deepest 😅 BĂ€st jag passar mig, finns smĂ„ sylvassa tĂ€nder hĂ€r ocksĂ„.
1000031425.jpg
O jag touchade en ohyvlad trÀbalk i ladugÄrden med min sista lÀnkbiten Jaja shit happens, gshock ska ju anvÀndas eller hur?
1000049763.jpg

O jag touchade en ohyvlad trÀbalk i ladugÄrden med min sista lÀnkbiten Jaja shit happens, gshock ska ju anvÀndas eller hur?
1000049763.jpg
SÄ Àr det, anvÀnder man klockan sÄ Àr det oundvikligt att den fÄr mer eller mindre spÄr av detta. Sen Àr jag faktiskt vÀldigt försiktig med just MRG square. Inte för att den inte tÄl tuffa tag men för att jag vill försöka behÄlla den otroligt fina finish och lyster den har.

Hej pĂ„ er alla, 😃

Skulle nÄgon vÀnlig sjÀl hÀr kunna hjÀlpa mig att tala om hur lÄngt bandet Àr pÄ en king och hur mÄnga hÄl det har?

Stort tack pĂ„ förhand! đŸ€—

Är detta rĂ€tt antal hĂ„l? Eller Ă€r bandet avkortat pĂ„ sĂ„ vis att nĂ„got hĂ„lpar försvunnit?

IMG_3878.jpeg

Tillbaka
Topp