För en stund sedan kom jag hem med ett paket.
InnehÄllande denna.
Med den underbart krispiga MIP-displayen!
TyvÀrr hittills annars bara i Squadmodellerna.
Vad mÄnga G-shockfans vÀntar och hoppas pÄ Àr MIP i standard 5600/5610/5000 modellerna.
Jag har lÀst att vissa upplever den utstickande censorn pÄ baksidan vara obekvÀm, medan andra inte gör det.
Gissar att hur man upplever det kan ha bl.a. att göra med hur mycket underhudsfett man har. Jag fÄr prova och se hur det funkar för mig.
NÀr jag öppnade förpackningen sÄ Àr mitt första intryck att klockan inte ser helt ny ut. Glaset sÄg inte nyrent ut och inte heller censorn.
Jag förstÄr att detta Àr antingen ett butiksexemplar eller att nÄgon har utnyttjat ÄngerrÀtten efter att ha provat den.
Tiden var ocksÄ rÀtt instÀlld och det brukar i regel vara typ japansk tid pÄ nya klockor jag fÄr hem. SÄ det kanske ocksÄ indikerar att den Àr nÄgot anvÀnd.
HĂ€r en bild av innan jag putsade upp den.
Men Àr inte alls besviken.
Jag fick den för normalpris för en vanlig 5610 och vad jag tÀnker vore skÀligt pris vid privat försÀljning av ett exemplar i gott skick.
Jag finner inga mÀrken eller andra anvÀndningsspÄr och det gÄr ju att putsa upp glas och metallytorna sÄ att den blir som ny. Och jag har ju vanlig garanti.
G-shocks pulsmÀtningsfunktion brukar inte fÄ bra betyg sÄ om jag finner att det funkar hyfsat sÄ Àr det bara ett plus.
Men MIP plus den snygga fÀrgen och designen Àr i sig skÀl att skaffa den för det priset.
FortsÀttning följer!