• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Hej pĂ„ er alla, 😃

Skulle nÄgon vÀnlig sjÀl hÀr kunna hjÀlpa mig att tala om hur lÄngt bandet Àr pÄ en king och hur mÄnga hÄl det har?

Stort tack pĂ„ förhand! đŸ€—

Är detta rĂ€tt antal hĂ„l? Eller Ă€r bandet avkortat pĂ„ sĂ„ vis att nĂ„got hĂ„lpar försvunnit?

IMG_3878.jpeg
Det fattas 3cm frÄn det bandet.

NÄgon som vet var jag bÀst bestÀller nya originalband till King i militÀrgrönt och svart?
Eller helt nya Kings i samma fÀrger till billigt pris som jag kan stjÀla banden frÄn sen.

IMG_3897.png

Senast Àndrad:
För en stund sedan kom jag hem med ett paket.

1000005414.jpg

InnehÄllande denna.

1000005419.jpg

Med den underbart krispiga MIP-displayen!
TyvÀrr hittills annars bara i Squadmodellerna.
Vad mÄnga G-shockfans vÀntar och hoppas pÄ Àr MIP i standard 5600/5610/5000 modellerna.

1000005421.jpg

Jag har lÀst att vissa upplever den utstickande censorn pÄ baksidan vara obekvÀm, medan andra inte gör det.
Gissar att hur man upplever det kan ha bl.a. att göra med hur mycket underhudsfett man har. Jag fÄr prova och se hur det funkar för mig.

NÀr jag öppnade förpackningen sÄ Àr mitt första intryck att klockan inte ser helt ny ut. Glaset sÄg inte nyrent ut och inte heller censorn.
Jag förstÄr att detta Àr antingen ett butiksexemplar eller att nÄgon har utnyttjat ÄngerrÀtten efter att ha provat den.
Tiden var ocksÄ rÀtt instÀlld och det brukar i regel vara typ japansk tid pÄ nya klockor jag fÄr hem. SÄ det kanske ocksÄ indikerar att den Àr nÄgot anvÀnd.
HĂ€r en bild av innan jag putsade upp den.

1000005418.jpg

Men Àr inte alls besviken.
Jag fick den för normalpris för en vanlig 5610 och vad jag tÀnker vore skÀligt pris vid privat försÀljning av ett exemplar i gott skick.
Jag finner inga mÀrken eller andra anvÀndningsspÄr och det gÄr ju att putsa upp glas och metallytorna sÄ att den blir som ny. Och jag har ju vanlig garanti.

G-shocks pulsmÀtningsfunktion brukar inte fÄ bra betyg sÄ om jag finner att det funkar hyfsat sÄ Àr det bara ett plus.
Men MIP plus den snygga fÀrgen och designen Àr i sig skÀl att skaffa den för det priset.
FortsÀttning följer!

Senast Àndrad:

Inte ofta den dĂ€r guldiga dyker upp! KĂ€nns som ett par köp bĂ„de separat men framför allt paret! 👍

Alla andra postar sina klockor, sÄ hÀr min Casio-favvo och tillika min första Casio nÄgonsin.
Det Àr en beggad GW-9400J-1JF Rangeman och Àr veckans klocka denna vecka.
Föll pladask för denna nÀr jag sÄg den pÄ Tradera, strunt samma att sÀljaren och klockan fanns i RumÀnien...
Klockan ser bara sÄ spejsad ut, och var tvungen att ha den!

Har en till Casio, en GW-B5600BC-1BER med Bluetooth.
Är kluven till fyrkantiga Casio-klockor och denna har dessutom en negativ display. Men armbandet Ă€r coolt, ett lĂ€nkband i resin och vĂ€ldigt bekvĂ€m. FĂ„r se om jag gör mig av med den eller behĂ„ller den bara för att ha en square i samlingen. :-}
Fet dinka alltsĂ„ 👌. Plus Ă€ven för klocka/keyboard matchning 🙌

Nattskift! Men denna fÄr inte hÀnga med pÄ jobb riktigt Àn. Hur Äldras dessa g-shocks i sjÀlva boetten efter lite tid och sÄ? Blir dem mindre matta i finishen tillslut och mer fula eller fulsnygga?
IMG_4367.jpeg

Min GW pĂ„ bilden nedan har en annan forum medlem som jobbar inom försvarsmakten haft i tjĂ€nst i tvĂ„ Ă„rs tid. Han kör pansarvagn sĂ„ med det i Ă„tanke klarar dom sig rĂ€tt bra 😁

TvÄ mindre jack och lite skav pÄ bezeln (det blir lite polerat typ).

Men det Àr annan typ av gummi i bezeln pÄ en GW5000U Àn pÄ DW5000R.

Slit den med hĂ€lsan och stör du dig pĂ„ repor efter nĂ„gra Ă„r sĂ„ kostar nytt band och bezel nĂ„gra hundralappar 👍

IMG_1858.jpeg

Tillbaka
Topp