• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

361871623_294690679612750_7217371958380086382_n.jpg

Äntligen! Kawabanga hörde jag mig utropa nĂ€r porttelefonen ringde.
Mkt bra modell. Mjukt band och upplever inte att siffrorna Àr svaga.

PXL_20250219_133556147.jpg

Tack @L&W för tipset! 🙏
HÀrligt! Stort grattis :D Och vÀlkommen in i 5000R-klubben!

Vad Àr detta? HÀrliga illustrationer i alla fall :)

IMG_7780.jpeg
Nytt i lĂ„dan, en gulfmaster đŸ§đŸ€©
Snyggt, den ser trevlig ut. Stort grattis!

Det dÀr G-ShockkaninhÄlet en del nÀmner. Jag tror jag upplever det nu...

Landade i posten idag, en GW-M5610-1ER. Älskar det gröna EL-ljuset. SĂ€ljaren inkluderade Ă€ven adaptrar och ett Nato-band. Klockan sitter som gjuten pĂ„ armen! Och sĂ„ fick jag anvĂ€ndning för bullbaren ocksĂ„. 😁

Kanske blÄnera bullbaren? Hmm...

Nu Ă€r bara frĂ„gan vad jag ska göra med den andra negativdisplayade GW-B5600BC-1BER. SĂ€lja, eller behĂ„lla och anvĂ€nda lĂ€nkarmbandet till 5610an - franken-g-shocken. đŸ€”

IMG_20250219_213600.jpg

Det dÀr G-ShockkaninhÄlet en del nÀmner. Jag tror jag upplever det nu...

Landade i posten idag, en GW-M5610-1ER. Älskar det gröna EL-ljuset. SĂ€ljaren inkluderade Ă€ven adaptrar och ett Nato-band. Klockan sitter som gjuten pĂ„ armen! Och sĂ„ fick jag anvĂ€ndning för bullbaren ocksĂ„. 😁

Kanske blÄnera bullbaren? Hmm...

Nu Ă€r bara frĂ„gan vad jag ska göra med den andra negativdisplayade GW-B5600BC-1BER. SĂ€lja, eller behĂ„lla och anvĂ€nda lĂ€nkarmbandet till 5610an - franken-g-shocken. đŸ€”

IMG_20250219_213600.jpg
BehÄll allt och testa olika kombinationer! Eller

Montera av bullbaren. Kasta eller sĂ€lj 😊
Köp GW-5000. Montera lÀnk frÄn BC pÄ 5000. Njut!
Montera band frÄn GW-5000 pÄ BC och sÀlj BC

Appappapp ☝
Bandet pĂ„ GW-5000 Ă€r ju en stor del av behĂ„llningen. SĂ„ han mĂ„ste köpa tvĂ„ đŸ˜ƒâœŒïž
BehÄll allt och testa olika kombinationer! Eller

Montera av bullbaren. Kasta eller sĂ€lj 😊
Köp GW-5000. Montera lÀnk frÄn BC pÄ 5000. Njut!
Montera band frÄn GW-5000 pÄ BC och sÀlj BC

LOL! Verkar finnas en del Ă„sikter om hur en fyrkant ska se ut... ;-)

Har en DW-5600BBN ocksÄ, som kom med Casio original(?) adaptrar och nylonvÀvsnatoliknande band, som jag ska göra nÄgot med.
Men först polera kristallen.

Mixa och matcha Àr iaf vad det lutar Ät.

SÄ GW-5000 Àr ÄtrÄvÀrd som modell?

Finns en ganska lĂ€cker GW-S5600 pĂ„ Tradera som jag Ă€r lite sugen pĂ„, men som drog ivĂ€g i pris ocksĂ„ sen den las upp. Är kluven...

Bilagor

• IMG_20250220_094829.jpg
    IMG_20250220_094829.jpg
    1.1 MB · Visningar: 1

Har en DW-5600BBN ocksÄ, som kom med Casio original(?) adaptrar och nylonvÀvsnatoliknande band, som jag ska göra nÄgot med.

Finns en ganska lĂ€cker GW-S5600 pĂ„ Tradera som jag Ă€r lite sugen pĂ„, men som drog ivĂ€g i pris ocksĂ„ sen den las upp. Är kluven...
GW-5000 Àr nÄgon sorts ikon. StÄlboett och skruvat baklock gör att du fÄr lite mer tyngd i den. VÀl vÀrd att prova.

Även S5600 Ă€r grym med sitt kolfiberband och titanbaklock. LĂ€tt som bara den. Bandet Ă€r dock stelt som tusan och jag har aldrig fĂ„tt den att sitta riktigt bra. Men Ă„ andra sidan gör det inte nĂ„got dĂ„ vikten Ă€r försumbar. Har kastat ett öga pĂ„ den som ligger pĂ„ Tratten. Om den hamnar pĂ„ 1600 Ă€r det vĂ€l rĂ€tt ok. SĂ„lde min U-modell för 1800 i maj 2024

En av dom bÀsta, titan och kolfiber gör den till den lÀttaste fyrkanten.

Tillbaka
Topp