• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Har du kört den sÄ hÄrt första veckan sÄ det redan dragits 1 Är av 10-Ärsbatteriet?!! :nailbiting:

10yr.jpg
Jajjemen! Mycket light blir det! 😂

SÄ Àr det helg och förbereder nu fredagens middag.
Är Ă€nnu inte desperat hungrig trots 10 timmar utan mat och en hel arbetsdag med fysisk aktivitet.
LCHF funkar: utan lunch hade jag med en hög kolhydratkost varit rejÀlt hungrig vid det hÀr laget.

1000007535.jpg

Ja; ska skaffa en ny stekpanna...

1000007536.jpg

1000007538.jpg

Coops broccoli. Tycker det Àr vÀldigt lÄnga "stammar". Ska man Àta den ocksÄ, nÄgon som Àr insatt i grönsaker? Eller blir man lurad hÀr. Det Àr inte mycket av kronan(tror det kallas sÄ) man fÄr...

1000007539.jpg

Blev sÄ hÀr. Kanske tog jag LITE för mycket creme fraiche. Men det smakar hyfsat gott ÀndÄ.

1000007540.jpg

Senast Àndrad:
Är Ă€nnu inte desperat hungrig trots 10 timmar utan mat och en hel arbetsdag med fysisk aktivitet.
LCHF funkar: utan lunch hade jag med en hög kolhydratkost varit rejÀlt hungrig vid det hÀr laget.

1000007535.jpg

1000007536.jpg

1000007538.jpg

Coops broccoli. Tycker det Àr vÀldigt lÄnga "stammar". Ska man Àta den ocksÄ, nÄgon som Àr insatt i grönsaker? Eller blir man lurad hÀr. Det Àr inte mycket av kronan(tror det kallas sÄ) man fÄr...

1000007539.jpg

Blev sÄ hÀr. Kanske tog jag LITE för mycket creme fraiche. Men det smakar hyfsat gott ÀndÄ.

1000007540.jpg
Ser gott ut. Ja du ska/kan Àta stammen oxÄ haha dock Àr det andra godare. Saknar broccoli (kan inte Àta pga IBS)

TÀnkte vara med i owg mars i Är med denna pjÀs. Tog lite bilder pÄ uppackningen.
IMG_1020.jpeg

Handskar pÄ nÀr man hÄller pÄ med fina klockor Àr ju en sjÀlvklarhet!
IMG_1021.jpeg

Fin box. Klockan köpt frÄn en kille i Milano.
IMG_1024.jpeg

SÄhÀr ser den ut pÄ
Med risk för att utmĂ„la mig som ultrakonservativ 🙄 nĂ€r det gĂ€ller klockor, men vad Ă€r grejen med fingerklockor egentligen?

Jag lÀser att Ditur erbjuder glasskydd pÄ G-shock för 189kr. Har nÄgon hÀr erfarenhet av sÄdant? Skyddar det glaset frÄn repor och man dÄ byter ut det, eller Àr det reptÄligare Àn glaset?
PĂ„verkar det displayen synbart(reflektioner, ljusstyrka osv)?

1000007535.jpg

1000007536.jpg

1000007538.jpg

1000007539.jpg

1000007540.jpg
Stammen Àr ju det godaste!

Med risk för att utmĂ„la mig som ultrakonservativ 🙄 nĂ€r det gĂ€ller klockor, men vad Ă€r grejen med fingerklockor egentligen?
Det finns en anledning till att jag valt den som Owg-klocka. Det Ă€r ju otroligt dumt med en ringklocka. Jag fattar inte varför man vill ha en sĂ„n. Kommer bli vĂ€ldigt jobbigt att gĂ„ runt med den en mĂ„nad och behöva förklara varför man har en sĂ„n dum sak pĂ„ fingret

TÀnkte vara med i owg mars i Är med denna pjÀs. Tog lite bilder pÄ uppackningen.
IMG_1020.jpeg

Handskar pÄ nÀr man hÄller pÄ med fina klockor Àr ju en sjÀlvklarhet!
IMG_1021.jpeg

Fin box. Klockan köpt frÄn en kille i Milano.
IMG_1024.jpeg

SÄhÀr ser den ut pÄ

Jag tycker det Àr lite kul ide' med en ringklocka. Eller ska man sÀga fingerklocka för att undvika förvÀxling med vad vi vanligtvis kallar för en ringklocka?
Jag undrar över hur andra resonerar över en sĂ„dan. Ska den bĂ€ras istĂ€llet för en klocka pĂ„ handleden? Eller ska den bĂ€ras tillsammans med en vanlig klocka? Och i sĂ„ fall: ska man ha den pĂ„ andra handen? đŸ€”

Godmorgon förresten! Lade mig tidigt igÄr för jag var trött. SÄ nu Àr jag vaken tidigt för att vara pÄ en lördag. Ska stiga upp och fixa kaffe.

1000007577.jpg

Se det som en Superbowlring😁
Den bli typ "in your face" lixom😀
Helt onödig men jÀkligt frÀn!
FrÄn den synvinkeln, kristallklart!

Sökte runt lite pÄ webben om fingerklockor - verkar ha funnits sen 1500-talet, sÄ inget nytt egentligen.
De Àr bara lite mer sparsmakade numer, inte som tex den pÄ https://timeandtidewatches.com/ring-watches-in-depth/, en triptyk med Jesus korsfÀstelse i guld och Àdla stenar.
DĂ€r kan vi snacka "in your face"!

Det finns en anledning till att jag valt den som Owg-klocka. Det Ă€r ju otroligt dumt med en ringklocka. Jag fattar inte varför man vill ha en sĂ„n. Kommer bli vĂ€ldigt jobbigt att gĂ„ runt med den en mĂ„nad och behöva förklara varför man har en sĂ„n dum sak pĂ„ fingret

LÄter lite som Invicta-dykaren i helguldplÀtering jag köpte pÄ impuls.
Varje gÄng jag tittar pÄ den, gapskrattar jag... :rolleyes:

Kan inte ens förestÀlla mig vid vilka tillfÀllen jag skulle kunna ha den. Den Àr bara för mycket av allt.
"Jobbigt", som sagt. :)

Tillbaka
Topp