• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Har handlat dÀr nÄgra ggr utan strul.
Ska du fĂ„ samma eller en annan tillbaks igen nu?? đŸ€”
Handlade ocksĂ„ flera gĂ„nger utan problem. Men nu nĂ€r jag vill returnera hĂ€vdar dom att klockan har anvĂ€nts och att klockan har stĂ€llts om đŸ§đŸ€„
FrĂ„gade om bilder men fick inga. Nu Ă€r jag rĂ€dd att dom kommer att repa den sjĂ€lva eller byta ut den mot annan 😼‍💹

Handlade ocksĂ„ flera gĂ„nger utan problem. Men nu nĂ€r jag vill returnera hĂ€vdar dom att klockan har anvĂ€nts och att klockan har stĂ€llts om đŸ§đŸ€„
FrĂ„gade om bilder men fick inga. Nu Ă€r jag rĂ€dd att dom kommer att repa den sjĂ€lva eller byta ut den mot annan 😼‍💹
Du kan ju alltid lÀnka hit till inlÀgget. Bra att vi övriga i trÄden fÄr veta.

SĂ„ trist 😔 TĂ€nker att man borde fĂ„ trycka pĂ„ knapparna
 fĂ„r man frĂ„ga vilken modell det var?

Hoppas allt löser sig! Min uppfattning Àr ÀndÄ att de Àr professionella sÄ tror inte du behöver vara orolig över att de ska blÄsa dig. Men ÀndÄ trist att tvingas behÄlla en klocka man inte vill ha.

IMG_1533.jpeg

Hoppas allt löser sig! Min uppfattning Àr ÀndÄ att de Àr professionella sÄ tror inte du behöver vara orolig över att de ska blÄsa dig. Men ÀndÄ trist att tvingas behÄlla en klocka man inte vill ha.
Klockan ifrĂ„ga Ă€r svart 🙂

PAKÄÄÄTT frĂ„n @ekke

Första intrycket Ă€r att den Ă€r vĂ€ldigt liten, nĂ€r man Ă€r van vid större G-shock! Den Ă€r dock otroligt bekvĂ€mt och lĂ€tt, jag kan knappt kĂ€nna den pĂ„ min handled. UtseendemĂ€ssigt Ă€r den fortfarande lite tveksam men kul att dom kom ut men en udda design đŸ€©
IMG_7857.jpeg

Hej gÀnget!
Hur Àr era erfarenheter med ditur.se? Skickade tillbaka en klocka som aldrig har anvÀnts, ny, precis som jag fick den, men dom hÀvdar att den har anvÀnts och har tydliga brukspÄr?!
Nu förutom returfrakten mĂ„ste jag betala frakt tillbaka till mig, och nu kan dom byta ut klockan och skicka den tillbaka till mig?! đŸ€ąđŸ€ąđŸ€ą
@Patric J fick vÀl hem en begagnad klocka nÀr han handlade frÄn Ditur.se? De Àr pÄ min svarta lista.

@Patric J fick vÀl hem en begagnad klocka nÀr han handlade frÄn Ditur.se? De Àr pÄ min svarta lista.

Jo den var mÀrkbart anvÀnd. Dock inga anvÀndningsspÄr som inte gick att torka bort.
För ca hÀlften av normalpriset kÀnde jag att det var acceptabelt nÀr det Àr full garanti.
Det var antagligen nÄgon som hade utnyttjat ÄngerrÀtten.
Men slarvigt av dem att inte putsa upp den sÄ den sÄg ny ut. De inprogrammerade vÀrdena i fitnessfunktionen stod ocksÄ kvar.

- Jag förstĂ„r argumentationen i trĂ„den, men tycker Ă€ndĂ„ att returnerade klockor bör sĂ€ljas rabatterade som ”preowned” eller ”provad”.
NĂ€r jag köper en helt ny klocka vill jag ha en som har fabriksinstĂ€llningarna kvar och inte tex luktar parfym. Sedan kan jag ibland förstĂ„s acceptera ett ”skyltex”, men dĂ„ Ă€r jag ju medveten om att det kan vara skruvat och tryckt pĂ„ den.
-SvĂ„r OCD, jajamen 😀

- Jag förstĂ„r argumentationen i trĂ„den, men tycker Ă€ndĂ„ att returnerade klockor bör sĂ€ljas rabatterade som ”preowned” eller ”provad”.
NĂ€r jag köper en helt ny klocka vill jag ha en som har fabriksinstĂ€llningarna kvar och inte tex luktar parfym. Sedan kan jag ibland förstĂ„s acceptera ett ”skyltex”, men dĂ„ Ă€r jag ju medveten om att det kan vara skruvat och tryckt pĂ„ den.
-SvĂ„r OCD, jajamen 😀

Jag tycker det Àr bra att möjligheten till öppet köp finns.
Men om man utnyttjar det sÄ ska inte klockan anvÀndas utan endast sÀttas pÄ handleden för att se om den passar.
Plast eller lappar ska inte avlÀgsnas frÄn klockan och det enda som ska behöva göras av butiken Àr att putsa bort eventuella fingeravtryck och ÄterstÀlla fabriksinstÀllningar om sÄ behövs.
I annat fall ska det vara prissÀnkt, och det var det ocksÄ rejÀlt i mitt fall.

Senast Àndrad:
Jag tycker det Àr bra att möjligheten till öppet köp finns.
Men om man utnyttjar det sÄ ska inte klockan anvÀndas utan endast sÀttas pÄ handleden för att se om den passar.
Plast eller lappar ska inte avlÀgsnas frÄn klockan och det enda som ska behöva göras av butiken Àr att putsa bort fingeravtryck och ÄterstÀlla fabriksinstÀllningar om sÄ behövs.
I annat fall ska det vara prissÀnkt, och det var det ocksÄ rejÀlt i mitt fall.
Problemet i ditt fall var ju att Ditur sÄlde klockan som om den vore ny, hade det stÄtt pÄ hemsidan "sÀnkt pris pga returex" sÄ hade det varit en annan grej. Spelar ingen roll hur mycket priset var sÀnkt om det inte framgÄr vid köpet att klockan Àr begagnad.

Nytt ska vara nytt. Inga returer ska fÄ sÀljas som ny.
Denna öppet köp policy som Àr sÄ stark för oss konsumenter Àr pÄ bÄde gott och ont.

Lite av en slump om saken man bestÀllt Àr ny eller en retur.

Speciellt illa Àr det med saker jag köpt frÄn Amazon. HÀnder ibland att jag fÄtt hem Victorinox med swirls som inte kan ha uppstÄtt under tillverkning, sÄ nÄn har gjort en retur, iaf det Àr vad jag misstÀnker.

Ett ofog Àr det.

-SvĂ„r OCD, jajamen 😀
Helt enig! Samma gÀller om man köper i butik, dÄ vill man ju ha en ouppackad frÄn lagret och inte den som stÄtt i skylten ett tag.

Jag kan inte vara annat Àn missnöjd nÀr dom hÀvdar att klockan har anvÀnts, nÀr man sjÀlv Àr sÀker att den har aldrig provats pÄ armen, bara tagit ur förpackningen en gÄng, och justerat tiden med 15 knapptryck. Man fÄr vÀll kolla om alla funktioner fungerar?

Om jag godkÀnner retur för nÄgot lÀgre pris Àr jag 100% sÀker att den kommer att dyka upp pÄ webbplatsen som ny inom nÄgra dygn.

Den Àr riktigt trevlig. Har varit pÄ vÀg att köpa den igen vid flera tillfÀllen men som sagt, storleken för mig Àr lite vÀl. Skulle vilja testa den med lÀnk dÄ jag hade gummi pÄ min
Jag ville ha lÀnk egentligen men denna dök upp. Sett lite fina moddar med en typ "kina" DW-5600 lÀnk som ser helt ok ut.

Tillbaka
Topp