JĂ€kligt clean!Precis levererad och i behov av lite dagsljus,
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
JĂ€kligt clean!Precis levererad och i behov av lite dagsljus,
![]()
Kan vara sÄ, mÄste kolla i bÀttre ljus.Shit. Vilken grym finish. Lite svÄrt att se men visst Àr tavlan mer matt Àn sunburst?
âThe GWN-Q1000 measures 48.0 Ă 57.3 Ă 17.0 mm and weighs 113 grams.â (Obs, vikten Ă€r för resin band och inte kompositlĂ€nk, tror inte det skiljer mycket dock).JĂ€kligt clean!Vad mĂ€ter den?
H E R R E G U D vilken snygg combo!!!Precis levererad och i behov av lite dagsljus,
![]()
Ăr det DW-5000 Re-issuen?Vad löjligt nöjd man kan bli av en röd ram.
![]()
Fick med posten idag frÄn jays and kays.
Gör Frogman liiite smidigare pÄ armen.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja. DW-5000-1JF frĂ„n 2001.Ăr det DW-5000 Re-issuen?
Hahaha, beauty is in the eye of the beer holder eller vad de nu sÀger.Alla som sÀger att en G-Shock inte kan vara vacker - bestÀll tid för en ögonoperation, OMGà ENDE!!!
Jag tÀnker sÄ hÀr, om detta Àr vad som krÀvs för att min fina Frogman ska komma överens med min begrÀnsade storlek pÄ armen sÄ Àr det good enough.En G pÄ Nato?... Ajabaja!!!
SÄ var reaktionen pÄ min kritvita DW-6900 med blÄvitt Nato... men det kÀndes ljusÄr skönare Àn det lugg-breeeeda resinbandet
![]()
Hej, jag börjar bli riktigt sugen pÄ att införskaffa mig en G-Shock. Men Àr lite förvirrad över referenserna.
Skulle nÄgon kunna reda ut skillnader och förklara för mig vad som Àr vad.
Modellerna som jag har tittat pÄ Àr:
GW5000
DW5600E
DW5600F
NĂ„gon som jag har missat men borde kolla in?
Tolkar det Àven som att GW5000 Àr mer Àn dubbelt sÄ dyr som GW5600, varför? Vad Àr det som gör den mer premium.
Tack pÄ förhand.
Kan bli tufft, iaf baserat pĂ„ hur hag upplevde den.Ăr en GMW-B5000 full metal helt körd pĂ„ en spĂ€d 15cm/6â handled eller?
Riktigt cool snabbjustering!Lite GWN-Q1000MC-1A lÀnkbilder,
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De Ă€r egentligen inte större Ă€n de andra vanligaste squaren. Det Ă€r nog den personliga upplevelsen som blir avgörande. Om man har möjlighet att prova Ă€r förstĂ„s det bĂ€sta.Ăr en GMW-B5000 full metal helt körd pĂ„ en spĂ€d 15cm/6â handled eller?
Fick med posten idag frÄn jays and kays.
Gör Frogman liiite smidigare pÄ armen.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Efter mÄnga Ärs samlande tycker jag dessa tvÄ Àr bÀst:Kort sagt Àr det enligt följande:
dw-5600: Basmodellen med caseback i plÄt som sitter fast med skruvar, finns i en otrolig mÀngd fÀrger och utföranden
gw-m5610: Som ovan fast med solcellsladdning och radiosynk
gw-5000: Den otroligt crediga JDM-versionen med solcell, radiosynk och screwback, högst upp pÄ totempÄlen sÄ att sÀga
Sen finns det en uppsjö av andra varianter, bl.a. gmw-b5000 (helmetall), dw-5000(screwback utan solcell/radio) och pÄ det alla special- och jubileumsversioner
VĂ€lkommen till den djungeln
Vad Àr det för REF pÄ den till vÀnster och vad Àr det för lÀnk?Efter mÄnga Ärs samlande tycker jag dessa tvÄ Àr bÀst:
![]()
Efter mÄnga Ärs samlande tycker jag dessa tvÄ Àr bÀst:
![]()
En sÄn dÀr lÀnk pÄ sin GW-5000 skulle man nog haft. Det verkar bra... rena drömklockan för en överkomlig peng.Efter mÄnga Ärs samlande tycker jag dessa tvÄ Àr bÀst:
![]()
Det Àr en gw-5000 pÄ den nya lÀnken som kommer med bluetooth modellerna .Vad Àr det för REF pÄ den till vÀnster och vad Àr det för lÀnk?
Ăr det ocksĂ„ en kompositlĂ€nk? Vad tycker du om kompositlĂ€nken till GW-M5610BC-1, Ă€r det vĂ€rt att köpa en sĂ„n?Det Ă€r en gw-5000 pĂ„ den nya lĂ€nken som kommer med bluetooth modellerna .
Lite GWN-Q1000MC-1A lÀnkbilder,
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Absolut .bĂ€sta sĂ€ttet att bĂ€ra en G-shock pĂ„. Tycker dock att den nya lĂ€nken (som Ă€r lite dyrare) Ă€r betydligt snyggare. BĂ€gge kĂ€nns dock likvĂ€rdiga i komfort.Ăr det ocksĂ„ en kompositlĂ€nk? Vad tycker du om kompositlĂ€nken till GW-M5610BC-1, Ă€r det vĂ€rt att köpa en sĂ„n?
Den nya lÀnken ser helt klart snyggare ut. Kanske mÄste köpa en ny G-shock ÀndÄ...Absolut .bÀsta sÀttet att bÀra en G-shock pÄ. Tycker dock att den nya lÀnken (som Àr lite dyrare) Àr betydligt snyggare. BÀgge kÀnns dock likvÀrdiga i komfort.
De Àr egentligen inte större Àn de andra vanligaste squaren. Det Àr nog den personliga upplevelsen som blir avgörande. Om man har möjlighet att prova Àr förstÄs det bÀsta.
KÀnns den mer ostadig med det dÀr eller sitter det bra?