• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Precis levererad och i behov av lite dagsljus,
419C660B-D10E-4AD4-84D3-6ECBB6C8AF12.jpeg
JÀkligt clean! :) Vad mÀter den?

Hej, jag börjar bli riktigt sugen pÄ att införskaffa mig en G-Shock. Men Àr lite förvirrad över referenserna.
Skulle nÄgon kunna reda ut skillnader och förklara för mig vad som Àr vad.
Modellerna som jag har tittat pÄ Àr:
GW5000
DW5600E
DW5600F
NĂ„gon som jag har missat men borde kolla in?
Tolkar det Àven som att GW5000 Àr mer Àn dubbelt sÄ dyr som GW5600, varför? Vad Àr det som gör den mer premium.
Tack pÄ förhand.

En G pÄ Nato?... Ajabaja!!! :stop::D
SÄ var reaktionen pÄ min kritvita DW-6900 med blÄvitt Nato :p... men det kÀndes ljusÄr skönare Àn det lugg-breeeeda resinbandet ;)
Jag tÀnker sÄ hÀr, om detta Àr vad som krÀvs för att min fina Frogman ska komma överens med min begrÀnsade storlek pÄ armen sÄ Àr det good enough. :angel: Allt för att inte skiljas frÄn klockan!

Hej, jag börjar bli riktigt sugen pÄ att införskaffa mig en G-Shock. Men Àr lite förvirrad över referenserna.
Skulle nÄgon kunna reda ut skillnader och förklara för mig vad som Àr vad.
Modellerna som jag har tittat pÄ Àr:
GW5000
DW5600E
DW5600F
NĂ„gon som jag har missat men borde kolla in?
Tolkar det Àven som att GW5000 Àr mer Àn dubbelt sÄ dyr som GW5600, varför? Vad Àr det som gör den mer premium.
Tack pÄ förhand.

Kort sagt Àr det enligt följande:
dw-5600: Basmodellen med caseback i plÄt som sitter fast med skruvar, finns i en otrolig mÀngd fÀrger och utföranden
gw-m5610: Som ovan fast med solcellsladdning och radiosynk
gw-5000: Den otroligt crediga JDM-versionen med solcell, radiosynk och screwback, högst upp pÄ totempÄlen sÄ att sÀga

Sen finns det en uppsjö av andra varianter, bl.a. gmw-b5000 (helmetall), dw-5000(screwback utan solcell/radio) och pÄ det alla special- och jubileumsversioner

VĂ€lkommen till den djungeln

Är en GMW-B5000 full metal helt körd pĂ„ en spĂ€d 15cm/6” handled eller?
Kan bli tufft, iaf baserat pÄ hur hag upplevde den.

Jag har 15,5 cm i handledsomkrets och den kĂ€ndes tyvĂ€rr för stor för mig. Första lĂ€nkbiten sticker ut en del upp- och nedtill. Tror det blir drygt 60 mm i totalt mĂ„tt innan den gĂ„r nedĂ„t. Blir hyfsat stort glapp. Är dock inte riktigt sĂ„ illa som det lĂ„ter, men jag tyckte det kĂ€ndes för mycket.

Är en GMW-B5000 full metal helt körd pĂ„ en spĂ€d 15cm/6” handled eller?
De Àr egentligen inte större Àn de andra vanligaste squaren. Det Àr nog den personliga upplevelsen som blir avgörande. Om man har möjlighet att prova Àr förstÄs det bÀsta.

:)Fick med posten idag frÄn jays and kays.
Gör Frogman liiite smidigare pÄ armen.
B623A5DE-B61E-4B57-9AEC-3A0C435271B1.jpeg
B623A5DE-B61E-4B57-9AEC-3A0C435271B1.jpeg
073B1813-3214-451C-B17A-0A2B3A5E01B5.jpeg
68C2D5D3-3400-4278-80D1-F95F9313C615.jpeg
F29B5EB0-9BC3-4741-9B5B-8FD4546A6E62.jpeg
2D7A1251-C935-4474-92A9-EE210C316BDB.jpeg

KÀnns den mer ostadig med det dÀr eller sitter det bra?

Kort sagt Àr det enligt följande:
dw-5600: Basmodellen med caseback i plÄt som sitter fast med skruvar, finns i en otrolig mÀngd fÀrger och utföranden
gw-m5610: Som ovan fast med solcellsladdning och radiosynk
gw-5000: Den otroligt crediga JDM-versionen med solcell, radiosynk och screwback, högst upp pÄ totempÄlen sÄ att sÀga

Sen finns det en uppsjö av andra varianter, bl.a. gmw-b5000 (helmetall), dw-5000(screwback utan solcell/radio) och pÄ det alla special- och jubileumsversioner

VĂ€lkommen till den djungeln
Efter mÄnga Ärs samlande tycker jag dessa tvÄ Àr bÀst:
DSC03728.jpg

De Àr egentligen inte större Àn de andra vanligaste squaren. Det Àr nog den personliga upplevelsen som blir avgörande. Om man har möjlighet att prova Àr förstÄs det bÀsta.

KÀnns den mer ostadig med det dÀr eller sitter det bra?

För mig blir det bÀttre. FrÀmst för att det Àr tightare mellan bandhÄlen och att jag kan hitta rÀtt perfekt lÀngd för min handled.
Funderar dock pÄ att prova med ett canvasband ocksÄ.

Tillbaka
Topp