Hur enkelt som helst, bara skruva med/motsols. Tror det Àr ca 15mm microjustering. Finns en traditionell dykförlÀngning ocksÄ.Makalöst vacker. Cool lösning pÄ lÀnkförlÀngningen, funkar den smidigt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Hur enkelt som helst, bara skruva med/motsols. Tror det Àr ca 15mm microjustering. Finns en traditionell dykförlÀngning ocksÄ.Makalöst vacker. Cool lösning pÄ lÀnkförlÀngningen, funkar den smidigt?
OK, LET'S DO THIS!
min enda klocka som ger kommentarer frÄn det tÀckta könet.sÄ nÄgon form av attraktionskraft mÄste den innehÄlla! hahaha...
Det kanske bara Àr vinkeln som luras men det ser ut som att de vita bitarna Àr upphöjda vilket verkar sjukt obekvÀmt. Finns det nÄgon tanke bakom det eller Àr det bara en synvilla? Riktigt frÀsch fÀrgcombo förresten, lite mer diskret Àn mÄnga andra Gulfmasters.Lite GWN-Q1000MC-1A lÀnkbilder,
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
SÄ det Àr MK man ska satsa pÄ alltsÄ?Jag tror att womenfolk gÀrna tittar pÄ klockor de sjÀlva kan tÀnka sig bÀra. Din Àr nog ett bra exempel pÄ det.
Jag mÀrker att jag fÄr en del uppskattande blickar pÄ min vita square.
Kan bli tufft, iaf baserat pÄ hur hag upplevde den.
Jag har 15,5 cm i handledsomkrets och den kĂ€ndes tyvĂ€rr för stor för mig. Första lĂ€nkbiten sticker ut en del upp- och nedtill. Tror det blir drygt 60 mm i totalt mĂ„tt innan den gĂ„r nedĂ„t. Blir hyfsat stort glapp. Ăr dock inte riktigt sĂ„ illa som det lĂ„ter, men jag tyckte det kĂ€ndes för mycket.
SÄ det Àr MK man ska satsa pÄ alltsÄ?![]()
Michael Kors, damernas favorit.
Jag har ingen erfarenhet av just den modellen men ville bara flika att lÀsbarheten ofta Àr rÀtt kass pÄ negativa displayer (ljusa siffror pÄ svart bakgrund). Det Àr lite av en vattendelare sÄ det kan vara bra att kika pÄ lite Youtubevideos eller Ànnu bÀttre klÀmma och kÀnna i verkligheten för att bilda sig en egen uppfattning innan bestÀllning.Om jag har förstÄtt det rÀtt sÄ Àr GW-M5610 mindre sÄ det kanske blir en sÄn ist. Gillar denna:
![]()
Ăr det nĂ„gon som har erfarenhet av aftermarket armband och bezel i metall? Ser att det finns flera pĂ„ eBay.
Bara en synvilla, alla lÀnkbitar Àr helt i fas s.a.s.Det kanske bara Àr vinkeln som luras men det ser ut som att de vita bitarna Àr upphöjda vilket verkar sjukt obekvÀmt. Finns det nÄgon tanke bakom det eller Àr det bara en synvilla? Riktigt frÀsch fÀrgcombo förresten, lite mer diskret Àn mÄnga andra Gulfmasters.
Jag har ingen erfarenhet av just den modellen men ville bara flika att lÀsbarheten ofta Àr rÀtt kass pÄ negativa displayer (ljusa siffror pÄ svart bakgrund). Det Àr lite av en vattendelare sÄ det kan vara bra att kika pÄ lite Youtubevideos eller Ànnu bÀttre klÀmma och kÀnna i verkligheten för att bilda sig en egen uppfattning innan bestÀllning.
Som sagt, vissa Àlskar det och tycker att det ger en stealthaktig design medan andra (mig sjÀlv inkluderad) inte tÄl dem p.g.a. den kassa lÀsbarheten.
det hÀr med att inverterade displayer har sÄ dÄlig lÀsbarhet att man t.o.m. mÄste vÀlja bort dem Àr en sanning med modifikation.
har lÀst sÄ mÄnga negativa (tadaaa) inlÀgg om detta. ibland kan man fÄ uppfattningen att dom inte gÄr att anvÀnda överhuvudtaget. hÀr Àr min erfarenhet om det hela.
jag har ett gÀng modeller med negativ display, allt frÄn gamla riktigt kassa till helt nya modeller. hur Àr dÄ lÀsbarheten? ja det Àr helt och hÄllet beroende pÄ mÀngden infallande ljus och vinkeln mot ditt öga.
det brukar variera frÄn olÀsbart till kristallklart MEN och detta Àr ett viktigt men. en klocka sitter ju som bekant pÄ en handled och vickar man lite pÄ den... ja dÄ Àndras alla parametrar.
jag har, helt Àrligt, under alla dessa Är aldrig misslyckats med att lÀsa av en negativ display nÀr jag tagit mig tiden att vicka lite pÄ handleden (vilket dÄ tar 0 till max 2 sekunder extra).
sen har vi förstÄs det faktum att det kan vara sÄ pass kolmörkt att det Àr omöjligt att lÀsa av trots handledsvickning (och jag misstÀnker starkt att dÄ Àr det Àven kört med en positiv display) nÄ, vad göra?
tryck pÄ lysknappen. problem solved! ok, det tar vÀl ett par sekunder extra Àven det, men sen har du en display som gÄr att lÀsa av i nÀstan alla vinklar trots mörkret.
nÀsta steg i detta fantastiska fenomen Àr att sÀtta en (nÄgorlunda modern) g-shock i autobelysningslÀge. dÄ lyser den upp som av ett trollslag om du vickar den i rÀtt vinkel mot dig om ljuset blivit dÄligt.
sÄ för att sammanfatta, gillar du utseendet pÄ en inverterad display klocka. köp. du kommer kunna lÀsa av den.
Det Àr sÄ klart subjektivt och YMMV som sagt. Jag har aldrig pÄstÄtt att det Àr helt omöjligt att utlÀsa tiden, jag menar bara att den kassa lÀsbarheten innebÀr ett irritationsmoment i vardagen precis som skeletterade tavlor och andra röriga klockor som Àr svÄra att lÀsa. Det enda undantaget som jag kÀnner till Àr senaste Rangeman som faktiskt gÄr alldeles utmÀrkt att lÀsa av oavsett ljusförhÄllanden men sÄ Àr det Àven en helt unik (och Àven vÀldigt stor) display.det hÀr med att inverterade displayer har sÄ dÄlig lÀsbarhet att man t.o.m. mÄste vÀlja bort dem Àr en sanning med modifikation.
har lÀst sÄ mÄnga negativa (tadaaa) inlÀgg om detta. ibland kan man fÄ uppfattningen att dom inte gÄr att anvÀnda överhuvudtaget. hÀr Àr min erfarenhet om det hela.
jag har ett gÀng modeller med negativ display, allt frÄn gamla riktigt kassa till helt nya modeller. hur Àr dÄ lÀsbarheten? ja det Àr helt och hÄllet beroende pÄ mÀngden infallande ljus och vinkeln mot ditt öga.
det brukar variera frÄn olÀsbart till kristallklart MEN och detta Àr ett viktigt men. en klocka sitter ju som bekant pÄ en handled och vickar man lite pÄ den... ja dÄ Àndras alla parametrar.
jag har, helt Àrligt, under alla dessa Är aldrig misslyckats med att lÀsa av en negativ display nÀr jag tagit mig tiden att vicka lite pÄ handleden (vilket dÄ tar 0 till max 2 sekunder extra).
sen har vi förstÄs det faktum att det kan vara sÄ pass kolmörkt att det Àr omöjligt att lÀsa av trots handledsvickning (och jag misstÀnker starkt att dÄ Àr det Àven kört med en positiv display) nÄ, vad göra?
tryck pÄ lysknappen. problem solved! ok, det tar vÀl ett par sekunder extra Àven det, men sen har du en display som gÄr att lÀsa av i nÀstan alla vinklar trots mörkret.
nÀsta steg i detta fantastiska fenomen Àr att sÀtta en (nÄgorlunda modern) g-shock i autobelysningslÀge. dÄ lyser den upp som av ett trollslag om du vickar den i rÀtt vinkel mot dig om ljuset blivit dÄligt.
sÄ för att sammanfatta, gillar du utseendet pÄ en inverterad display klocka. köp. du kommer kunna lÀsa av den.
för mig ingen irritation alls. jag Àlskar att kolla pÄ min klocka, sÄ trot eller ej, det stör mig inte ett uns. en annan trevlig bi-effekt som jag mÀrkt Àr att en inverterad display har förmÄgan att Àndra fÀrg beroende pÄ ljusinfallet. kan te sig gul pÄ dagen och röd pÄ kvÀllen tex.![]()
en sista bild pÄ min "glacier gold" som förgyllt min dag.
om nÄgon tvivlade pÄ att den Àr glassig...
hÀr Àr en avspegling pÄ en betongvÀgg med sagda ur.
och en nyfiken nyckelpiga som undrade vad jag höll pÄ med.
hela bilden ter sig sÄ mÀrklig att jag tycker den förtjÀnar en plats hÀr.
Min square har fÄtt en kompis!
![]()
GW-6900
(GW-M5610)
InstÀmmer till fullo.det hÀr med att inverterade displayer har sÄ dÄlig lÀsbarhet att man t.o.m. mÄste vÀlja bort dem Àr en sanning med modifikation.