• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Hej! Vilken rund g shock som Àr simpel funkar bÀst som beater? 6900, 9052 eller andra?
Tjena!
Beror pÄ om du vill ha nÄgot extra "lullull" eller inte. För egen del skulle jag sÀga GW-6900, dÄ har man MB6 och tough solar. Annars en DW-6900 Àr ju vÀldigt trevlig ocksÄ. Hittar man en GW-002 sÄ Àr den lite mindre Àn 6900 men ocksÄ vÀldigt trevlig.

Hur ser ni att casioaks klockorna Ă€r fake? đŸ«Ł
Om man inte har ett original att jÀmföra med sÄ Àr det enklaste nog att titta pÄ centrum av den lilla dagvisaren vid kl. 9 - pÄ originalen Àr det en större rund infÀstning, pÄ fejkklockorna ser det mer ut som en liten prick i centrum av visaren.

Senast Àndrad:
Om man inte har ett original att jÀmföra med sÄ Àr det enklaste nog att titta pÄ centrum av den lilla dagvisaren vid kl. 9 - pÄ originalen Àr det en större rund infÀstning, pÄ fejkklockorna ser det mer ut som en liten prick i centrum av visaren.
Jag klurar över sÄna hÀr fake-Gs.
Vissa vet garanterat vad dom försöker lura ivĂ€g, men ibland undrar man trots allt om det Ă€r nĂ„gon som blivit pĂ„lurad skrĂ€p och sen Ă€ndĂ„ ovetandes försöker krĂ€nga vidaređŸ€”
Vet man inte bÀttre sÄ gÄr det ju att bli lurad...
Sen Ă€r det fasen i mig för jĂ€kligt Ă€ndĂ„đŸ˜Ą

😃
IMG_20250327_133121.jpg

Ni som provat GD-B500, hur sitter den? Lite smĂ„tt nyfiken men lĂ€st lugg till lugg Ă€r rĂ€tt lĂ„ngt 🙃
Den kÀnns liten och sitter riktigt bra pÄ liten handled (ekkes). Det Àr nog bara visuellt det kÀnns lÄngt lug-to-lug. JÀmför sjÀlv med en smutsig Leffe:
1000013816.jpg

1000013817.jpg

PS. Kolla hur geometrierna pĂ„ sidan matchar varandra perfekt 😼. DS.

Den kÀnns liten och sitter riktigt bra pÄ liten handled (ekkes). Det Àr nog bara visuellt det kÀnns lÄngt lug-to-lug. JÀmför sjÀlv med en smutsig Leffe:
1000013816.jpg

1000013817.jpg

PS. Kolla hur geometrierna pĂ„ sidan matchar varandra perfekt 😼. DS.

Nice! Borde sitta bra. Den har nĂ„got jag gillar, lite udda samt ingen MIP vilket blir för mkt smartklocka över 🙈

Blev dock inget köp dĂ„ den blev slut hos zalando (var billig a 850kr) men kanske slĂ„r till senare. Har ingen G-shock och behöver till sommaren. Men tĂ€nker att det blir nĂ„gon/nĂ„gra nĂ€r skatten kommer 🙂

Godmorgon!
Äntligen fredag och lastbilstur i regn. Och prognosen sĂ€ger plusgrader nĂ€rmaste veckan sĂ„ snön kan vara borta pĂ„ ett par veckor. Men det Ă€r ocksĂ„ osĂ€kert för april kan bjuda pĂ„ snöfall.

1000009466.jpg

GÀddviksbroarna. Vatten pÄ isen pÄ LuleÀlv.

1000009471.jpg

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp