• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

😍
IMG_20250328_195349.jpg

Denna 🐾-fredag sĂ„ befann vi oss Ă€nnu en gĂ„ng pĂ„ historisk mark...

gw_205K_icerc_frogman_88.jpg

gw_205K_icerc_frogman_89.jpg

Jag vÄgar enbart fotografera pÄ denna mytomspunna plats. Icke filma. För som den gamla sÀgnen förtÀljer:

"Du har filmat allt det dÀr.

Spela upp det för mig nu.

Den som har kasta ska fÄ stryk."

gw_205K_icerc_frogman_49.jpg

Glad FF, alla G-alningar! đŸ˜„đŸ»

Haha! Du har nÄgra bra dagar framför dig lÄter det som :D Kan ana att du Àr rÀtt trött pÄ Rangemanen nu?
Jag hĂ„ller ut 😁 Men visst fasen ska det bli riktigt gott att fĂ„ byta klockor igen👍
Var lite orolig att jag skulle uppleva den obekvÀm pga sensorerna som sitter pÄ baksidan, men har faktiskt inte kÀnt av dom. Den sitter riktigt bra pÄ min handled (19,5cm)
Och jag tycker den Àr jÀkligt snygg och vÀldigt G-shockig till utseendet.
DÀremot riktigt besviken pÄ att den Àr sÄ inriktad pÄ att vara en trÀningsklocka med hur mÄnga funktioner som helst som jag finner ointressanta..
Saknar att kunna ha barometern framme i displayen, för det ska fasen en Rangeman ha!! Och dÄ finns det fem olika displayutseende att vÀlja mellan ÀndÄ.. Fyra förinstÀllda och ett som man sjÀlv kan vÀlja info pÄ.
Kör den helt "dum" för att slippa notifieringar och annat.. Batteriindikatorn fortfarande pÄ fullt efter en mÄnad.
SjĂ€lvklart en jĂ€kligt kompetent G-shock, men kĂ€nslan Ă€r att Casio velat försöka ta andelar för smartklockornađŸ€·â€â™‚ïž

Jag hĂ„ller ut 😁 Men visst fasen ska det bli riktigt gott att fĂ„ byta klockor igen👍
Var lite orolig att jag skulle uppleva den obekvÀm pga sensorerna som sitter pÄ baksidan, men har faktiskt inte kÀnt av dom. Den sitter riktigt bra pÄ min handled (19,5cm)
Och jag tycker den Àr jÀkligt snygg och vÀldigt G-shockig till utseendet.
DÀremot riktigt besviken pÄ att den Àr sÄ inriktad pÄ att vara en trÀningsklocka med hur mÄnga funktioner som helst som jag finner ointressanta..
Saknar att kunna ha barometern framme i displayen, för det ska fasen en Rangeman ha!! Och dÄ finns det fem olika displayutseende att vÀlja mellan ÀndÄ.. Fyra förinstÀllda och ett som man sjÀlv kan vÀlja info pÄ.
Kör den helt "dum" för att slippa notifieringar och annat.. Batteriindikatorn fortfarande pÄ fullt efter en mÄnad.
SjĂ€lvklart en jĂ€kligt kompetent G-shock, men kĂ€nslan Ă€r att Casio velat försöka ta andelar för smartklockornađŸ€·â€â™‚ïž

Jag oroade mig helt i onödan nÀr det gÀller DW-H5600. Sensorerna ger mÀrken pÄ huden men jag kÀnner heller aldrig av dem överhuvudtaget.
Det Àr mÄnga som vill ha en vanlig G-shock med MIP utan en massa fitnessfunktioner.
Jag anvÀnder min DW-H5600 för det allra mesta med alla specialfunktioner avstÀngda.

Senast Àndrad:
Ny hÀr pÄ forumet, kan inte sÄ mycket om klockor men var tvungen att joina nÀr polaren tipsade om denna legendariska trÄd!

Info om mig:
1. Jag Àlskar G-SHOCK!
2. Jag Àlskar lera!

MÄr bra nÀr jag har:
1. Leatherman pÄ bÀltet & Mudman pÄ handleden!
IMG_0452.jpeg

Senast Àndrad:
Ny hÀr pÄ forumet, kan inte sÄ mycket om klockor men var tvungen att joina nÀr polaren tipsade om denna legendariska trÄd!

Info om mig:
1. Jag Àlskar G-SHOCK!
2. Jag Àlskar lera!

MÄr bra nÀr jag har:
Varmt vĂ€lkommen till en vĂ€ldigt trevlig trĂ„d! Fina klockor du har 👌🙂

Info om mig:
1. Jag Àlskar G-SHOCK!
2. Jag Àlskar lera!

MÄr bra nÀr jag har:
VĂ€lkommen! Det var inga dĂ„liga G-Shocks du hade, Ă€r vĂ€ldigt svag för GWG-2040 Flare Red. Hade en sĂ„n förut som jag saknar dĂ„ och dĂ„ 😊

Info om mig:
1. Jag Àlskar G-SHOCK!
2. Jag Àlskar lera!

MÄr bra nÀr jag har:

VĂ€lkommen hit!
2 Mudman 9500 och 1 Mudmaster! 👍
Är det de 3 G-shocks du har hittills?

Tack! Jajjemen hela samlingen (hittills)😊

Bra början! Jag har en Mudman 9500 och gillar den verkligen. För att vara sÄ pass stor passar den Àven pÄ smala handleder pga sidoklaffarna som gör att den omsluter handleden riktigt bra.
Och nÀsta vecka blir det att hÀmta ut min andra Mudman 9500! Nu avslöjade jag det.
Men hĂ„ller hemligt exakt vilken version det blir. 😃

Bra början! Jag har en Mudman 9500 och gillar den verkligen. För att vara sÄ pass stor passar den Àven pÄ smala handleder pga sidoklaffarna som gör att den omsluter handleden riktigt bra.
Och nÀsta vecka blir det att hÀmta ut min andra Mudman 9500! Nu avslöjade jag det.
Men hĂ„ller hemligt exakt vilken version det blir. 😃
Tack för förhandsinfo och grattis i förskott😊👍
Ser fram emot hela avslöjandet i veckan!

Är hos min kusin pĂ„ landet. Partiell solförmörkelse just nu!
Har med spottingscope.

1000009692.jpg

1000009693.jpg

För att titta pÄ solen behövs ett riktigt solfilter. Och det ska placeras framför objektivet.

1000009694.jpg

SÄ hÀr ser det ut. SvÄrt att fota pÄ fri hand genom kikaren.

1000009769.jpg

Det Ă€r ca en timme kvar sĂ„ passa pĂ„ ni som har soligt. Men titta inte pĂ„ solen utan riktigt skydd. Åtminstone svetsglas om ni inte har speciell astronomisk solfilm.

Av och till gÄr solen dock i moln.

1000009695.jpg

Senast Àndrad:
Helt rĂ€tt! GW-6900 Ă€r bra mycket bĂ€ttre Ă€n DW đŸ’Ș
JĂ€klar och jag som har en DW-6900 pĂ„ vĂ€g ny frĂ„n uret.se, skulle vĂ€ntat pĂ„ att din kom ut! Var iofs mer sugen pĂ„ samma fast GW men hittade inte den. Jag letar vĂ€l dĂ„ligt😱

Edit: skulle egentligen svara pÄ inlÀgget av @Jonte.L som funderade pÄ att krÀnga sin 6900, men detta avser ju samma inlÀgg sÄ fÄr ligga kvar.

JĂ€klar och jag som har en DW-6900 pĂ„ vĂ€g ny frĂ„n uret.se, skulle vĂ€ntat pĂ„ att din kom ut! Var iofs mer sugen pĂ„ samma fast GW men hittade inte den. Jag letar vĂ€l dĂ„ligt😱

Edit: skulle egentligen svara pÄ inlÀgget av @Jonte.L som funderade pÄ att krÀnga sin 6900, men detta avser ju samma inlÀgg sÄ fÄr ligga kvar.

Ja jag kanske har Àndrat mig om den i metall men den vanliga resin ska jag sÀlja för att delvis finansiera en GW

Om det Ă€r GW (plast) du syftar pĂ„ sĂ„ finns den tyvĂ€rr inte att köpa i Sverige mig veterligen. Men gĂ„r att bestĂ€lla hem relativt billigt frĂ„n amerikanska Amazon 😀 StĂ„lvarianten finns endast med den lite enklare modulen som man Ă€ven hittar i DW-versionerna.

Tillbaka
Topp