Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
NĂ€stan Rolexpengar![]()
![]()
Skulle vilja ha det gröna bandet, har dock hört att det kostar huggorm (7000?) FÄr nöja mig med svart.
DÀr kan man Ätminstone köpa ett Rubber B eller liknande för ett par tusenlappar.NÀstan Rolexpengar
SvÄravlÀstHar en likadan... Lite ovanlig och görs vÀl inte mer? Lite svÄrlÀst Àr den ju![]()
Helt sjukt pris i G-vÀrlden. Men jag gissar pÄ att det Àr vÀldigt bekvÀmt och av högsta kvalitet? Vet du om det gÄr att köpa till lÀnken separat? Eller Àr det olika nyanser av svart pÄ de midellerna?![]()
![]()
Skulle vilja ha det gröna bandet, har dock hört att det kostar huggorm (7000?) FÄr nöja mig med svart.
Gummit Àr av riktigt hög kvalitet, gÄr inte att jÀmföra med annat frÄn G-shock. DÀremot tycker jag priset Àr saftigt. Det ska gÄ att komplettera med titanlÀnken, sÄg nÄgon kille pÄ Youtube som hade gjort just det. Blev riktigt bra, nyansen Àr samma.Helt sjukt pris i G-vÀrlden. Men jag gissar pÄ att det Àr vÀldigt bekvÀmt och av högsta kvalitet? Vet du om det gÄr att köpa till lÀnken separat? Eller Àr det olika nyanser av svart pÄ de midellerna?
![]()
![]()
Tack, den Àr lyckad. Upplever den hyfsat svÄr att göra rÀttvisa pÄ bild. Speciellt urtavlan som Àr sÄ mycket mer levande i verkligheten, den glittrar lite diskret i vissa ljus. Boetten och hela konstruktionen Àr toppklass. Kul att fÄ testa den, trodde inte det skulle bli verklighet. Betala listpris eller ens nedsatta priserna vissa handlare har var inte aktuellt. Nu fick jag ett schysst pris av Hasse pÄ lite under halva list vilket kÀnns helt rimligt.Svart Àr ÀndÄ bÀst
Galet fin den dÀr!
FrĂ„gade shockbase.org-Ă€garen en gĂ„ng angĂ„ende min G-2100WC-6 som hade samma "grej" jĂ€mfört med andra klockor pĂ„ t.ex ebay. Fick svaret:En frĂ„ga till er, DW-5600UE verkar finnas att köpa nya med antingen â200 meterâ eller â20 barâ pĂ„ glaset. Vad skiljer dessa Ă„t? Samt Ă€r nĂ„gon mer eftertraktad Ă€n den andra? SmĂ„ detaljer men jag Ă€r nördig och vill veta haha.
Hade som varit kul att veta ifall den ena kanske bara Àr för japanska marknaden och den andra för restenFrÄgade shockbase.org-Àgaren en gÄng angÄende min G-2100WC-6 som hade samma "grej" jÀmfört med andra klockor pÄ t.ex ebay. Fick svaret:
Hi, These are probably watches from different markets. There are models , which have little differences depending on the market. Especially when comparing Japan, US and rest of the world.
Sometimes the labels are different. "20bar water resistance" versus "200m water resistance" for example.
Edit: AngÄende eftertraktan vet jag ej![]()
En anvÀndare pÄ reddit sÀger: 200M was for markets outside of Japan. Sen om det stÀmmer..Hade som varit kul att veta ifall den ena kanske bara Àr för japanska marknaden och den andra för resten![]()
En Ă€r ny, en Ă€r gammal.En frĂ„ga till er, DW-5600UE verkar finnas att köpa nya med antingen â200 meterâ eller â20 barâ pĂ„ glaset. Vad skiljer dessa Ă„t? Samt Ă€r nĂ„gon mer eftertraktad Ă€n den andra? SmĂ„ detaljer men jag Ă€r nördig och vill veta haha.
![]()
![]()
Okej men det dÀr med belysningen var ju intressantEn Àr ny, en Àr gammal.
En har LED, en har EL.
MÄnga tycker EL Àr coolare, men drar mer batteri Àn LED
Edit:
Eller du kanske bara la upp exempelbilder pÄ 200M vs 20 BAR? Jag utgick bara frÄn bilderna i mitt svar
Edit 2:
Efter att ha bildgooglat japansk och europeisk ref. (JF/ER) sÄ blir det tydligt att 200M Àr för oss vÀsterlÀnningar som inte förstÄr annat Àn det metriska systemet
Edit 3:
Nope. Det var fel det ocksÄ. Hittade unboxingklipp dÀr hang tag visades... 20BAR pÄ en DW-5600UE-1ER.
Detektivandet fortsÀtter...
Du ser ut att ha roligt iafTestar ny avatar
FrÄgade shockbase.org-Àgaren en gÄng angÄende min G-2100WC-6 som hade samma "grej" jÀmfört med andra klockor pÄ t.ex ebay. Fick svaret:
Hi, These are probably watches from different markets. There are models , which have little differences depending on the market. Especially when comparing Japan, US and rest of the world.
Sometimes the labels are different. "20bar water resistance" versus "200m water resistance" for example.
Edit: AngÄende eftertraktan vet jag ej![]()
Grattis!God morgon!
Födelsedagspresent frÄn min unge(armbandet alltsÄ).
![]()
GRATTIS pÄ din dagGod morgon!
![]()
Grattiis!God morgon!
![]()