• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

20250814_155527.jpg
20250814_155613.jpg

Skulle vilja ha det gröna bandet, har dock hört att det kostar huggorm (7000?) FÄr nöja mig med svart.

Senast Àndrad:
20250814_155527.jpg
20250814_155613.jpg

Skulle vilja ha det gröna bandet, har dock hört att det kostar huggorm (7000?) FÄr nöja mig med svart.
Helt sjukt pris i G-vÀrlden. Men jag gissar pÄ att det Àr vÀldigt bekvÀmt och av högsta kvalitet? Vet du om det gÄr att köpa till lÀnken separat? Eller Àr det olika nyanser av svart pÄ de midellerna?

Helt sjukt pris i G-vÀrlden. Men jag gissar pÄ att det Àr vÀldigt bekvÀmt och av högsta kvalitet? Vet du om det gÄr att köpa till lÀnken separat? Eller Àr det olika nyanser av svart pÄ de midellerna?
Gummit Àr av riktigt hög kvalitet, gÄr inte att jÀmföra med annat frÄn G-shock. DÀremot tycker jag priset Àr saftigt. Det ska gÄ att komplettera med titanlÀnken, sÄg nÄgon kille pÄ Youtube som hade gjort just det. Blev riktigt bra, nyansen Àr samma.

Svart Ă€r Ă€ndĂ„ bĂ€st 😉
Galet fin den dÀr!
Tack, den Àr lyckad. Upplever den hyfsat svÄr att göra rÀttvisa pÄ bild. Speciellt urtavlan som Àr sÄ mycket mer levande i verkligheten, den glittrar lite diskret i vissa ljus. Boetten och hela konstruktionen Àr toppklass. Kul att fÄ testa den, trodde inte det skulle bli verklighet. Betala listpris eller ens nedsatta priserna vissa handlare har var inte aktuellt. Nu fick jag ett schysst pris av Hasse pÄ lite under halva list vilket kÀnns helt rimligt.

En frĂ„ga till er, DW-5600UE verkar finnas att köpa nya med antingen ”200 meter” eller ”20 bar” pĂ„ glaset. Vad skiljer dessa Ă„t? Samt Ă€r nĂ„gon mer eftertraktad Ă€n den andra? SmĂ„ detaljer men jag Ă€r nördig och vill veta haha.

IMG_6370.jpeg

IMG_6369.jpeg

En frĂ„ga till er, DW-5600UE verkar finnas att köpa nya med antingen ”200 meter” eller ”20 bar” pĂ„ glaset. Vad skiljer dessa Ă„t? Samt Ă€r nĂ„gon mer eftertraktad Ă€n den andra? SmĂ„ detaljer men jag Ă€r nördig och vill veta haha.
FrÄgade shockbase.org-Àgaren en gÄng angÄende min G-2100WC-6 som hade samma "grej" jÀmfört med andra klockor pÄ t.ex ebay. Fick svaret:

Hi, These are probably watches from different markets. There are models , which have little differences depending on the market. Especially when comparing Japan, US and rest of the world.
Sometimes the labels are different. "20bar water resistance" versus "200m water resistance" for example.

Edit: AngĂ„ende eftertraktan vet jag ej 🙂

FrÄgade shockbase.org-Àgaren en gÄng angÄende min G-2100WC-6 som hade samma "grej" jÀmfört med andra klockor pÄ t.ex ebay. Fick svaret:

Hi, These are probably watches from different markets. There are models , which have little differences depending on the market. Especially when comparing Japan, US and rest of the world.
Sometimes the labels are different. "20bar water resistance" versus "200m water resistance" for example.

Hade som varit kul att veta ifall den ena kanske bara Àr för japanska marknaden och den andra för resten :)

IMG_6370.jpeg

IMG_6369.jpeg
En Àr ny, en Àr gammal.
En har LED, en har EL.
MĂ„nga tycker EL Ă€r coolare, men drar mer batteri Ă€n LED â˜ș

Edit:
Eller du kanske bara la upp exempelbilder pĂ„ 200M vs 20 BAR? Jag utgick bara frĂ„n bilderna i mitt svar 😬

Edit 2:
Efter att ha bildgooglat japansk och europeisk ref. (JF/ER) sĂ„ blir det tydligt att 200M Ă€r för oss vĂ€sterlĂ€nningar som inte förstĂ„r annat Ă€n det metriska systemet â˜ș

Edit 3:
Nope. Det var fel det ocksÄ. Hittade unboxingklipp dÀr hang tag visades... 20BAR pÄ en DW-5600UE-1ER.
Detektivandet fortsÀtter...

Senast Àndrad:
En Àr ny, en Àr gammal.
En har LED, en har EL.
MĂ„nga tycker EL Ă€r coolare, men drar mer batteri Ă€n LED â˜ș

Edit:
Eller du kanske bara la upp exempelbilder pĂ„ 200M vs 20 BAR? Jag utgick bara frĂ„n bilderna i mitt svar 😬

Edit 2:
Efter att ha bildgooglat japansk och europeisk ref. (JF/ER) sĂ„ blir det tydligt att 200M Ă€r för oss vĂ€sterlĂ€nningar som inte förstĂ„r annat Ă€n det metriska systemet â˜ș

Edit 3:
Nope. Det var fel det ocksÄ. Hittade unboxingklipp dÀr hang tag visades... 20BAR pÄ en DW-5600UE-1ER.
Detektivandet fortsÀtter...
Okej men det dÀr med belysningen var ju intressant :)

Föredrar 200m. Originalet hade 200m pÄ displayen. 5000R borde haft 200m istÀllet för 20bar.

Tillbaka
Topp