Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
din egna annons?Skulle tipsa om den hÀr DW-H5600-1ER
jappdin egna annons?
DÄ har man blivit med en ny G-Shock. TÀnkt till padel och gym, men den fick följa med till jobbet idag. Regnar dessutom idag och dÄ vill man ju ha lite marginal nÀr man skrivbordsdyker.
Hade önskat att bandet var lite kortare, men det kanske finns att hitta pÄ internet?
![]()
![]()
japp, Jag Àr ny i den hÀr gruppen, Àr det inte tillÄtet?
Lite skamlös reklam om sin egna annons pÄ annan plattform har vÀl ingen dött av, men transparens Àr alltid uppskattatjapp, Jag Àr ny i den hÀr gruppen, Àr det inte tillÄtet?
Du har rÀtt, det var kanske inte en helt vanlig start.Som ens första inlÀgg kan det vÀll ses lite sÄdÀr men vÀlkommen ÀndÄ![]()
Bra modell.
Bandet ser inte för lÄng ut tycker jag?
Det funkar men hade helst sett att det slutade lite tidigare och inte stack upp pÄ andra sidan (klockan 12).
Behöver inte vara nÄgot med materialet som sÄdant. Men i processen kan det ibland bli fel som inte upptÀcks. T ex sÄ Àr TPU ganska kÀnsligt för fukt. Man mÄste torka ur det rejÀlt innan det ska ner i sprutan, görs inte detta enligt specifikation sÄ innesluts fukt i materialet med följden att det bryts ner i förtid...Yes, power save Àr pÄ. Displayen slocknar nattetid.
Ja, det verkar som att Casio inte riktigt testar alla resin-blandningar t ex med accelererat Äldrande i labb. Eller sÄ tÀnker de att en klocka ska hÄlla runt 10 Är. Eller sÄ Àr det nÄn form av hit or miss nÀr de Àndrar i blandningen.
FÄr hoppas att de man Àr mer rÀdd om kommer hÄlla i ett par decennier minst, t ex GW 5000R.
Har nÀmnt det vid ett annat tillfÀlle men mina G 2000 (modellslÀpp Är 2000) visar inga tecken pÄ rot.
Den dÀr bilden var ju heeeeeeelt ovÀntadEasy fix.
![]()
Easy fix.
![]()
Den dÀr bilden var ju heeeeeeelt ovÀntad
@ThomasP lyssna inte pÄ honom!
Man stympar inte en G-shock sÄ
Kort band för bild
![]()
Behöver inte vara nÄgot med materialet som sÄdant. Men i processen kan det ibland bli fel som inte upptÀcks. T ex sÄ Àr TPU ganska kÀnsligt för fukt. Man mÄste torka ur det rejÀlt innan det ska ner i sprutan, görs inte detta enligt specifikation sÄ innesluts fukt i materialet med följden att det bryts ner i förtid...
SÄ ett simpelt misstag eller stress kan ha förstört en batch, nÄgot som inte upptÀcks förrÀn 15-20 Är senare.