• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Titantorsdag

IMG_4084.jpeg

Skulle tipsa om den hÀr DW-H5600-1ER

(Jag tog bort inlÀgget, det kÀndes inte som ett sÄ bra sÀtt att börja med en sÀljanslag)

Senast Àndrad:
DĂ„ har man blivit med en ny G-Shock. TĂ€nkt till padel och gym, men den fick följa med till jobbet idag. Regnar dessutom idag och dĂ„ vill man ju ha lite marginal nĂ€r man skrivbordsdyker. 🙂

Hade önskat att bandet var lite kortare, men det kanske finns att hitta pÄ internet?

1000004009.jpg
1000004008.jpg

Bra modell.
Bandet ser inte för lÄng ut tycker jag?

Yes, power save Àr pÄ. Displayen slocknar nattetid.

Ja, det verkar som att Casio inte riktigt testar alla resin-blandningar t ex med accelererat Äldrande i labb. Eller sÄ tÀnker de att en klocka ska hÄlla runt 10 Är. Eller sÄ Àr det nÄn form av hit or miss nÀr de Àndrar i blandningen.
FÄr hoppas att de man Àr mer rÀdd om kommer hÄlla i ett par decennier minst, t ex GW 5000R.

Har nÀmnt det vid ett annat tillfÀlle men mina G 2000 (modellslÀpp Är 2000) visar inga tecken pÄ rot.
Behöver inte vara nÄgot med materialet som sÄdant. Men i processen kan det ibland bli fel som inte upptÀcks. T ex sÄ Àr TPU ganska kÀnsligt för fukt. Man mÄste torka ur det rejÀlt innan det ska ner i sprutan, görs inte detta enligt specifikation sÄ innesluts fukt i materialet med följden att det bryts ner i förtid...
SÄ ett simpelt misstag eller stress kan ha förstört en batch, nÄgot som inte upptÀcks förrÀn 15-20 Är senare.

Behöver inte vara nÄgot med materialet som sÄdant. Men i processen kan det ibland bli fel som inte upptÀcks. T ex sÄ Àr TPU ganska kÀnsligt för fukt. Man mÄste torka ur det rejÀlt innan det ska ner i sprutan, görs inte detta enligt specifikation sÄ innesluts fukt i materialet med följden att det bryts ner i förtid...
SÄ ett simpelt misstag eller stress kan ha förstört en batch, nÄgot som inte upptÀcks förrÀn 15-20 Är senare.

Givetvis hade jag ingen aning om detta. ^^
Intressant. Trodde att allt hade med materialval att göra.
SÄ det ÄterstÄr att se om ens klocka hÄller efter tjugo Är. FÄr nog sluta noja mig över sÄdant hÀr och börja njuta lite mer istÀllet!

TillÀgg : bandet pÄ klockan Àr hel och fin.

Tillbaka
Topp